آیا اهمال کاری می تواند بر سلامتی شما تأثیر بگذارد؟

سطوح بالای استرسی که ما تحت آن قرار داریم برخی از بزرگترین تأثیرات منفی را بر سلامتی ما ایجاد می کند. یکی از دلایل اصلی این استرس، تعلل است. ممکن است احساس کنید که کارهای زیادی برای انجام دادن دارید و ممکن است اینطور باشد. با این حال، به مدت یک هفته یا بیشتر مراقب فعالیت های خود باشید و ببینید که آیا واقعاً چیزی که باعث بارگیری بیش از حد بشقاب شما می شود، به تعویق انداختن آن است یا خیر.

استرس اضافی ناشی از اهمال کاری می تواند منجر به بسیاری از مشکلات سلامتی شود. در یک مطالعه، دانشجویانی که کار را به تعویق انداختند، کاهش عملکرد سیستم ایمنی، افزایش مشکلات گوارشی و نرخ بالاتر بی‌خوابی را نشان دادند. نسل جوان در واقع بیشترین درصد تعلل کنندگان را شامل می شود. 75 درصد از کل دانش‌آموزان مورد بررسی خود را اهمال‌کننده می‌دانستند.

هر کس هر چند وقت یک بار به استراحت نیاز دارد، اما مرز باریکی بین به تعویق انداختن و زمان استراحت وجود دارد. در واقع، معطل‌کنندگان معمولاً به استراحت رسمی نمی‌پردازند، زیرا دائماً راه‌های دیگری برای سرگرم کردن خود پیدا می‌کنند. این عدم تفکیک بین زمان کاری و غیر کاری باعث افزایش بیشتر استرس می شود – و سلامتی ناشی از آن را تحت تاثیر قرار می دهد.

همانند دانشجویان کالج که در بالا ذکر شد، شاید یکی از بزرگترین مشکلات سلامتی ناشی از اهمال کاری، تضعیف سیستم ایمنی باشد. این به دلیل سطوح بالای استرس و فشار بر بدن و همچنین اضطراب است که می تواند منجر به بی خوابی، عادات غذایی نادرست و تعداد بیشماری از اعمال ناسالم دیگر شود.

میخ واقعی در تابوت این است که اهمال کاری باعث می شود مشکلات به طور تصاعدی رشد کنند. شما احساس خوبی ندارید، اما به جای رفتن به دکتر، آن را به تعویق می اندازید. پس آن وقت شما حتی بدتر هم می شوید. باز هم، به جای اینکه به دنبال کمک پزشکی باشید، آن را به تعویق می اندازید زیرا کارهای زیادی برای انجام دادن دارید. با این حال، چون احساس خوبی ندارید، واقعاً کار با کیفیت زیادی انجام نمی‌دهید. این باعث می‌شود که کارهای عقب مانده بزرگ‌تری ایجاد شود و این چرخه به طور نامحدود ادامه می‌یابد.

نتیجه این است که به تعویق انداختن کار می تواند اثرات منفی جدی بر سلامت شما داشته باشد. نشان داده شده است که واداشتن یک فرد معطل کننده برای متوقف کردن معطل کردن، در واقع دشوارتر از ترک نوشیدن الکل توسط یک الکلی است. اگر احساس می کنید که در الگوی اهمال کاری گیر کرده اید و نمی توانید خود را از آن بیرون بکشید، با یک مربی یا درمانگر ADD تماس بگیرید. در نهایت، این انتخاب می تواند زندگی شما را نجات دهد.