آیا روزه گرفتن سالم است؟

روزه برای درمان، پیشگیری، کاهش وزن و طول عمر

اگر این اولین مقاله ای است که در رابطه با روزه و ارتباط آن با سلامتی می خوانید، اجازه دهید در تحقیقات شما به شما کمک کنم:

  • 80 درصد یا بیشتر از کسانی که در مورد روزه می نویسند خیلی بیشتر از یک یا دو روز خودشان را روزه نگرفته اند.
  • بسیاری از همان نویسندگان اطلاعات خود را از «متخصصین» دیگری کپی کرده اند که هرگز روزه نگرفته اند و چیزی در مورد موضوع مربوط به تجربه شخصی نمی دانند.

شما معمولاً می‌توانید نویسندگان بی‌تجربه را با بیانیه آغازین آنها شناسایی کنید، که اغلب شامل یک نکته مثبت و سپس یک سؤال اصلی است. به نظر می‌رسد رایج‌ترین روش روزه‌داری این باشد: “روزه‌داری قرن‌هاست که در سرتاسر جهان انجام می‌شود… اما آیا واقعاً می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌ها، کاهش وزن و سلامتی شما کمک کند؟” آنها با روزه گرفتن به گونه ای برخورد می کنند که گویی یک روش پزشکی است و باید انجام شود. حقیقت این است که این یک رویه نیست که باید تمرین شود، بلکه تصمیمی است که باید گرفته شود.

آیا روزه گرفتن کار آسانی است؟ قطعا نه و به چند دلیل:

  • اکثر آمریکایی ها عادت به خوردن دارند.
  • بیشتر آنها از خوردن لذت می برند در مقابل نخوردن.
  • بسیاری به غذا معتاد هستند و بیش از حد غذا می خورند.
  • اگر کسی یک وعده غذایی را از دست بدهد، چه می گویند؟ “من از گرسنگی میمیرم!”
  • آمریکایی ها عادت دارند 24 ساعت شبانه روز در معده غذا داشته باشند.
  • اکثر آنها هرگز کلمه “سریع” را نشنیده اند.
  • کسانی که در مورد آن شنیده اند فکر می کنند که این فقط یک تمرین مذهبی است.
  • کسانی که طرفدار روزه هستند آن را فقط برای چند روز توصیه می کنند.
  • یا روزه را با آب میوه توصیه می کنند نه آب;
  • بیشتر اطلاعات موجود در وب در مورد روزه منفی است.
  • اکثر تلاش ها برای روزه گرفتن توسط اعضای خانواده یا دوستان خنثی یا خراب می شوند.
  • اکثر پزشکان هیچ آموزش/آموزشی در دانشکده پزشکی ندارند و روزه را محکوم می‌کنند.
  • حتی طرفداران روزه نیز در مورد فواید آن با یکدیگر اختلاف نظر دارند.
  • اگر به کسی بگویید که روزه هستید، “نگاه” را دریافت خواهید کرد.

خوب، اگر احتمالاً در نظر داشتید روزه بگیرید، ممکن است قبلاً با فهرست کوتاه خود از “چالش های روزه” شما را از آن کنار گذاشته باشم. برای پاسخ به چهار سوال زیر به ادامه مطلب مراجعه کنید:

  1. آیا روزه گرفتن راهی مطمئن برای کاهش وزن است؟
  2. آیا می توان با روزه داری شرایط پزشکی جدی را بهبود بخشید؟
  3. آیا روزه گرفتن سالم است؟
  4. آیا روزه باعث طول عمر می شود؟

کاهش وزن با روزه داری

برای پاسخ به این سوال که آیا روزه داری ابزاری موثر برای کاهش وزن است؟ – ابتدا باید بفهمیم که روزه چیست، چه چیزی شامل می شود، بدن ما چگونه پاسخ می دهد و چه نتایجی را می توان در طول مدت مشخص روزه انتظار داشت.

عوامل مهم دیگری که باید در نظر گرفته شود:

  • آیا سوژه دارای اختلالات خوردن، اعتیاد به مواد غذایی از جمله مواد مخدر یا الکل است؟
  • وضعیت سلامت سوژه چگونه است؟ (در صورت مشکوک بودن باید تحت نظر پزشک باشند.)
  • سنشون چنده؟ (زیر 18 سال باید به نظارت والدین یا پزشکی نیاز داشته باشد.)
  • روزه چقدر است؟ (مهم است که یک هدف معقول کمتر تعیین کنید.)
  • چه انتظاراتی دارند؟ (از نظر جسمی و روحی به چه چیزی امیدوارند؟)
  • آیا در روزه کار می کنند؟ (در منزل یا شاغل؟)
  • آیا آنها از حمایت خانواده و دوستان خود برخوردارند؟

اینها نگرانی ها و سوالاتی هستند که یک متخصص مراقبت های بهداشتی باید از موضوع بپرسد و بتواند بداند چگونه به پاسخ های آنها رسیدگی کند و به آنها پاسخ دهد. متأسفانه کمبود شدید افراد آموزش دیده و با تجربه در این زمینه مراقبت های بهداشتی و پزشکی پیشگیری وجود دارد.

اختلالات اشتها

پرخوری عصبی، بی اشتهایی عصبی و پرخوری با عادات غذایی غیرعادی تعریف می شوند که می تواند شامل مصرف ناکافی یا بیش از حد غذا باشد. آنها در نهایت می توانند به بیماری ها یا بیماری های جسمی و/یا روانی جدی منجر شوند. روزه گرفتن برای فرد مبتلا به یکی از این اختلالات می تواند عواقب بسیار جدی داشته باشد. افراد مبتلا به اختلال خوردن که روزه خود را تمام می کنند، ممکن است سعی کنند تنها در عرض چند روز به تمام غذاهایی که در طول روزه داری خودداری کرده اند، برسند. این تجربه می تواند اختلال خوردن آنها را به طور جدی تشدید کند.

سلامت عمومی شما

سلامت عمومی آزمودنی باید قبل از استفاده از روزه ارزیابی شود. روزه گرفتن فقط برای چند روز به ندرت مشکل ساز است. با این حال، اگر قبلاً رژیم غذایی ناسالم داشته اید، می تواند مشکل ساز باشد. همچنین، اگر در حال حاضر مشکلات جدی با کلیه ها یا کبد خود دارید، یا مشکلات احتمالی در سیستم ایمنی خود دارید یا داروهای تجویزی مصرف می کنید، نباید روزه بلندمدت بگیرید.

مدت زمان روزه

طول اولین روزه شما نباید یک تجربه استرس زا باشد. اگر احساس نمی‌کنید می‌توانید برای مدت طولانی دوام بیاورید، دو روز روزه بگیرید. هفته بعد سه و غیره را امتحان کنید. به این ترتیب بدن و مغز شما با این تجربه جدید خو می گیرند. همچنین می توانید چند روز ناشتا را با آبمیوه امتحان کنید، سپس به آب مقطر تغییر دهید. اولین روزه من به مدت 19 روز در 25 سالگی بود، به عنوان سرآشپز در رستوران خودم کار می کردم و 16 ساعت در روز آشپزی می کردم. همه نمی توانند این کار را انجام دهند، اما از هر کجا که می توانید شروع کنید و بدن خود را کمی تمرین دهید.

انگیزه یا انتظارات – درمانی برای نقرس

اگر هدف یا چشم اندازی از نتایج حاصل از آن انگیزه داشته باشید، سریع تر انجام می شود. انگیزه من برای روزه ام این بود که بدنم را از شر یک بیماری بسیار جدی نقرس در پایم خلاص کنم. انتظار من این بود که این اتفاق بیفتد. دکترم گفت که این بدترین موردی بود که برای جوانی مثل من دیده بود. او گفت که 1000 میلی گرم زیلوپریم که تجویز کرده می تواند عارضه جانبی داشته باشد که در نهایت کلیه های من را از بین ببرد. یکی از مشتریان رستوران به من گفت که باید دو کتاب از دکتر چارلز براگ، “معجزه روزه” و “حقیقت تکان دهنده درباره آب” را بخوانم. من متوجه شدم که ترکیب نوشیدن 1-1/2 گالن در روز هنگام ناشتا از شر نقرس خلاص می شود! این انگیزه کافی برای من بود که با وجود وسوسه های 16 ساعته در روز به آن پایبند باشم.

در عرض 15 روز نقرس من به طور کامل ناپدید شد و برای اطمینان چهار روز دیگر ادامه دادم. من به نوشیدن روزانه 1-1/2 گالن آب مقطر ادامه دادم و حداقل 21 روز در سال برای بیش از 40 سال آینده ناشتا بودم. در نتیجه، من بیش از 40 سال است که هرگز مریض نشده ام یا نزد پزشک نرفته ام یا برای بیماری دارو مصرف نکرده ام! فقط یک تصادف؟ من اینطور فکر نمی کنم.

۴۰ روز سریع در حین کار

پنج سال پیش 40 روز با آب مقطر روزه گرفتم و هر روز در کار ساختمانی بودم. در سی و چهارمین روز روزه ام، می خواستم یک نکته را به خدمه ام ثابت کنم. بنابراین من 5 تن سنگ کوچک به اندازه توپ بسکتبال را از جایی که در خیابان تحویل داده بودند با استفاده از یک کامیون دستی توسط خودم به حیاط خلوت یک خانه منتقل کردم. 34 روز بود که غذا نخورده بودم و 59 ساله بودم. وقتی روزه می گیرید، بالاخره چندین اندام اصلی می توانند استراحت کنند و تمام انرژی حیاتی ذخیره شده برای پردازش (هضم) غذا می تواند برای چیزهای دیگر استفاده شود. فکر می کنم حرفم را ثابت کردم.

روزه برای سم زدایی بدن

هنگامی که بدن شما با مواد مغذی مناسب دچار سوءتغذیه می شود، نمی تواند خود را از شر سموم خلاص کند. از آنجایی که بیش از 50 درصد رژیم غذایی آمریکایی ها از فست فودهای فرآوری شده تشکیل شده است، آنها مقدار مناسبی از آنتی اکسیدان ها و فیتوکمیکال های مورد نیاز برای محافظت از سلول های ما در برابر آسیب را دریافت نمی کنند. سموم و مواد زائد در بافت های سلولی ایجاد می شوند. آنها محصولات پیشرفته گلیکوزیشن انتهایی (AGE) نامیده می شوند که به پیری، دیابت، تصلب شرایین، آسیب عصبی و زوال اندام کمک می کنند – یک بیماری رایج که در علوم پایه در تمام دانشکده های پزشکی تدریس می شود. روزه گرفتن همراه با یک رژیم غذایی سالم راه حلی برای حذف موثر تجمع AGE از بافت های سلولی است.

وقتی آب مقطر را برای بیش از چند روز ناشتا می‌گیرید، کربوهیدرات‌های بدن تمام می‌شود تا انرژی بسوزانند و باعث کتوزیس می‌شوند. در این شرایط بدن شما باید چربی بسوزاند و چربی جایی است که بدن مواد شیمیایی و سمومی را که از محیط و غذاهایی که می خوریم جذب کرده ذخیره می کند.

دلایل پزشکی روزه داری

در اکثر جراحی های پزشکی لازم است که بیمار قبل از عمل ناشتا باشد تا از عوارضی در زمانی که بدن در حال تلاش برای هضم غذا در حین بیهوشی است جلوگیری کند. همچنین برای برخی از روش‌های پزشکی برای آزمایش کلسترول، قند خون و آزمایش‌های مختلف آزمایشگاهی برای کمک به دستیابی به نتایج دقیق مورد نیاز است.

روزه برای درمان بیماری

ثابت شده است که روزه آرتروز، لوپوس، بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس را از بین می برد. علاوه بر این، بیماری های دستگاه گوارش مانند کولیت اولسراتیو و بیماری کرون با روزه آب مقطر درمان شده اند. حتی فشار خون پایین نیز با روزه داری با موفقیت درمان شده است.

مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم و مجله تغذیه گزارش مطالعاتی را نشان می دهد که نشان می دهد موش های روزه دار کنترل بهتری بر انسولین، مقاومت عصبی در برابر آسیب و چندین مزیت دیگر برای سلامتی نسبت به موش های دارای کالری محدود در زمانی که موش ها مجبور به روزه گرفتن بودند داشتند. هر روز دیگری. در روز غیر روزه به موش ها دو برابر غذای معمولی بدهید.

فواید روانی روزه

روزه برای مقابله با استرس و افسردگی از طریق رفع عدم تعادل شیمیایی در بدن استفاده می شود

برخی افراد نباید روزه بگیرند، از جمله:

  • زنان حامله؛
  • هر کسی با هر شکلی از سوءتغذیه؛
  • افراد مبتلا به مشکلات قلبی؛ و
  • افراد مبتلا به نارسایی کبدی یا کلیوی.

روزه برای طول عمر

تعداد زیادی از مطالعات ثابت می کنند که حیوانات زمانی که کالری کمتری دریافت کنند، عمر طولانی تری دارند.

برای حیوانات مختلف از مارمولک گرفته تا میمون، زمانی که در معرض چرخه‌های متناوب رژیم‌های غذایی با محدودیت کالری شدید و روزه بودند، طول عمر آنها افزایش یافت. برعکس، زندگی انسان ها با رژیم های غذایی سرشار از کالری کوتاه می شود.

با روزه داری متناوب، ورزش روزانه، 8 تا 10 لیوان آب مقطر در روز و با مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه در رژیم غذایی خود سالم و طولانی تر زندگی کنید.