آیا فست فود واقعا می تواند غذای سالمی باشد؟

همه ما زندگی پرمشغله ای داریم و یافتن زمان مناسب برای غذا خوردن اغلب می تواند یک چالش باشد.

آیا وقتی به دنبال یک وعده غذایی مقوی و مقوی هستید، بازدید از یک رستوران فست فود می تواند یک انتخاب سالم باشد؟

ممکن است در بردن بچه‌ها به مدرسه، هشت ساعت کار کردن در روز، بردن بچه‌ها به فعالیت‌های بعد از مدرسه، بازدید از باشگاه و این اغلب به این معنی است که باید در حال فرار غذا پیدا کنید تا بخورید.

مگر اینکه برای تهیه یک ناهار بسته بندی شده وقت گذاشته باشید (و همچنین برای بچه ها!)، به احتمال زیاد در برخی مواقع خود را در حال بازدید از یک رستوران فست فود خواهید دید.

بسیاری از مردم می دانند که فست فود به معنای غذای سالم نیست و کرایه معمولی که توسط این موسسات ارائه می شود، رژیم غذایی و سلامتی واقعی است. همبرگرهای غول پیکر با پنیر، بیکن و سس، مرغ سرخ شده و استیک، پیتزاهای پر از پنیر، بوریتو و تاکو، همگی با نوشابه های گازدار بزرگ یا بسیار بزرگ و میلک شیک شسته شده اند.

برخی از وعده‌های غذایی می‌توانند حاوی آنقدر چربی و قند باشند که یک وعده غذایی از میزان توصیه شده روزانه شما برای کل روز بیشتر باشد!

حالا اگر شما یک غذای سالم هستید و به ندرت به رستوران های فست فود سر می زنید، برگر یا تکه پیتزای عجیب به شما آسیبی نمی رساند. با این حال، اگر مانند 40 درصد آمریکایی ها، فست فود محلی را به عنوان آشپزخانه دوم خود در نظر می گیرید، وقت آن است که مراقب آنچه می خورید باشید و سلامت خود را کنترل کنید.

اگر خودتان را در یک رستوران فست فود می بینید، انتخاب های دقیق و عقل سلیم همچنان می تواند به معنای یافتن یک وعده غذایی خوشمزه و سالم باشد. بهترین قانون سرانگشتی این است که سعی کنید از هر غذایی که در آن کالری چربی بیش از 30 درصد کل محصول را تشکیل می دهد، اجتناب کنید. برای محاسبه این درصد، گرم چربی را در نه (کل کالری چربی) ضرب کنید و نتیجه را بر کل کالری تقسیم کنید.

اکنون، بنابراین لازم نیست هر بار که غذا می خورید، ماشین حساب به همراه داشته باشید، می توانید به سرعت به شناخت انواع غذاها و روش های تهیه که باید از آنها اجتناب کنید عادت کنید. اگر غذا بارها نان، سرخ شده یا کبابی شده باشد، مطمئناً چربی بالایی دارد. توجه داشته باشید که این فقط همبرگر نیست، بلکه مرغ و ماهی نیز هست.

بسیاری از رستوران های فست فود مدرن سالاد بار نیز دارند، بنابراین یک سالاد سبز تازه را برای همراهی غذای اصلی خود انتخاب کنید. اما باز هم مراقب اضافه کردن مواد چاق کننده مانند پنیر، سس و سس مایونز باشید. پانسمان های کم کالری، در صورت وجود، بهترین جایگزین هستند.

رستوران‌ها اکنون اطلاعات تغذیه‌ای را برای وعده‌های غذایی و غذاهای خود ارائه می‌کنند، بنابراین افرادی که از سلامتی خود آگاه هستند یا رژیم‌غذا می‌خورند، می‌توانند از محتوای غذای خود و همچنین کالری و چربی موجود در آن‌ها مطلع شوند. اگر اطلاعات تغذیه ای به وضوح قابل مشاهده یا در دسترس نیست، از پرسیدن از یکی از کارکنان نترسید زیرا آنها باید بتوانند آن را برای شما فراهم کنند.

خوردن در حال فرار چیزی است که نمی توانیم در مقطعی از زندگی مان از آن اجتناب کنیم، اما خوشبختانه ما می توانیم به جای اینکه رستوران های فست فود را از دسترس خارج کنیم، انتخاب های سالمی داشته باشیم.