آیوگا چیست و چه فوایدی دارد؟


بر اساس گزارش ها جام جم آنلایناین روش آموزشی توسط یک مربی ژاپنی به نام Aya توسعه داده شده است، از این رو به این نام می‌گویند.

این ترکیبی از حرکات یوگا همراه با باله و تمرینات قدرتی برای کاهش کمر و تقویت عضلات پشت است.

آیوگا همچنین می تواند به ما کمک کند عضلات و مفاصل خود را کشش دهیم، وضعیت بهتری داشته باشیم و از کمردردی که اغلب ما را رنج می دهد پیشگیری یا کاهش دهیم.

آیوگا چیست؟

یک مربی ژاپنی و مدیر استودیوی یوگا به نام آیا پس از تصادف یک زن به عنوان بخشی از روند توانبخشی او برای بهبود او شروع به تمرین یوگا روی یک زن کرد.

او این تمرینات را با تکنیک های خود ابداع کرد و آیوگا یوگا را خلق کرد. به لطف نتایج خوب او در مدت کوتاهی روش او در ژاپن رایج شد و در سراسر جهان گسترش یافت.

آساناهای کلاسیک، یک تکنیک هزاره هندو برای متعادل کردن بدن و ذهن، با تکنیک های تنفس Aya برای باله کلاسیک و تمرینات بدن ترکیب شده است. زن جوان نشان داد که یوگا محدودیتی ندارد و فضایی برای تخیل می دهد، اما می توان به تکنیک های جدید و بسیار موثرتری دست یافت.

تمرینات اساسی یوگا یوگا و فواید آنها

چندین تمرین وجود دارد که می توان در طول تمرین آیوگا انجام داد، از ساده ترین تا سخت ترین. توصیه می شود هر روز زمانی را برای مشاهده تغییرات مورد نظر در خود به مدت دو هفته اختصاص دهید.

یک مطالعه در سال 2010 نشان داد که یوگا می تواند موثرتر و حتی بهتر از ورزش منظم برای بهبود نتایج سلامتی باشد.

در اینجا رایج ترین آساناهای یوگا که برای مبتدیان ایده آل هستند آورده شده است:

ژست سلام: این کار در حالت ایستاده با پاهای بالا انجام می شود. نیم تنه باید کمی به جلو خم شود. این تمرین شامل حرکت بازوها به پشت کمر است. دست های شما باید باز باشد تا قفسه سینه شما باز شود. کف دست های شما به سمت بیرون چرخانده شده است تا تیغه های شانه را به هم نزدیک کند. انگشتان شما باید تا حد امکان باز باشند. نگاه شما باید همیشه رو به جلو باشد.

ژست جنگجو: این یکی از آساناهای کلاسیک یوگا است که علاوه بر کشش قفسه سینه، شانه ها و عضلات شکم به تقویت پاها و مچ پا کمک می کند. با این تفاوت که وقتی این حالت را در یوگا انجام می دهید، موقعیت دست ها متفاوت است.

در این حالت کف دست شما باید بالا باشد. باید صاف بایستید و یک پا را به عقب ببرید. سپس بازوهای خود را بالا بیاورید و تا کنید. کف دست خود را بالا بیاورید و تا جایی که ممکن است کشش دهید تا تنش ایجاد کنید.

بعد از زمان تعیین شده، پاها را عوض کرده و تمرین را تکرار کنید. برای انجام این کار، شروع به بلند شدن کنید و پاهای خود را کمی باز کنید. سپس بازوهایتان را بالا بیاورید تا در راستای شانه هایتان قرار بگیرند و بازوهایتان در هم تنیده شوند.

سپس باید کف دست خود را بیرون بیاورید. اکنون باید پاهای خود را خم کنید و باسن خود را به عقب برگردانید تا اسکات انجام دهید و دستان خود را به جلو بکشید. تمرین را تکرار کنید تا مجموعه کامل شود.

تنفس، آرامش و کشش

بعد از ورزش، کشش عضلات برای شل کردن آنها، حتی در یوگا بسیار مهم است. تمرینات کششی تنش عضلانی را کاهش می دهد، گردش خون را بهبود می بخشد و به جلوگیری از آسیب کمک می کند.

در اینجا چند تکنیک وجود دارد که می توانید بعد از یک جلسه یوگا از آنها استفاده کنید.

تنفس و آرامش: بازوهایتان را بالا بیاورید و روی سرتان جمع کنید، در حالی که بدنتان به خوبی کشیده شده است. در حالی که در این وضعیت هستید، نفس عمیق بکشید. تمرین دیگر شامل باز کردن پاها به اندازه عرض شانه و خم شدن آرام بدن به جلو است.

جاذبه: برای کشش تیغه های شانه می توانید دست های خود را بالای سر خود دراز کنید. کف دست شما باید بچرخد، آرنج شما خم شود و سر گرز باید به عقب کشیده شود.

گزینه دیگر با همین وضعیت این است که تنه را به یک طرف خم کنید و آرنج را به سمت جلو بچرخانید. سپس بالاتنه را به طرف دیگر ببرید و آرنج دیگر را بچرخانید.

فواید یوگا چیست؟

آیوگا-یوگا به تقویت پشت و در عین حال شکل دادن به بدن کمک می کند. به طور کلی، شما زمان زیادی را در موقعیت هایی می گذرانید که می تواند مضر باشد، مانند ساعت ها نشستن. به همین دلیل مهم است که هسته اصلی خود را قوی نگه دارید.

بر اساس تحقیقات انجام شده در مورد کمردرد، یوگا تمرینی برای ذهن و بدن است که به جنبه های فیزیکی و روانی درد همراه با تقویت، انعطاف پذیری و آرامش مرکزی می پردازد.

در اینجا برخی دیگر از مزایای مهم تمرین آیوگا آورده شده است:

وضعیت بدن را بهبود می بخشد. کمرش را سفت می کند. آیا یوگا قسمت پایینی بدن را تقویت می کند. کیفیت خواب را بهبود می بخشد و تنش در شانه ها را کاهش می دهد.

پشت بخش مهمی از بدن برای تثبیت ناحیه میانی، دستیابی به وضعیت بهتر و عملکرد عالی در فعالیت های مختلف است. همچنین ناحیه ای است که معمولاً در آن احساس ناراحتی و درد می کنید.

آیوگا فرصت خوبی برای تقویت کمر به روشی سالم و مفرح است. این تمرینی است که زمان کمی از روز را می گیرد و می توانید آن را در خانه انجام دهید. همچنین به پاکسازی ذهن و زیبایی چهره شما کمک می کند.

این روش را امتحان کنید و از یوگا، باله و تمام فواید ترکیبی آنها لذت ببرید!

منبع: سلامت نیوز