ارتباط ورزش متوسط ​​یا شدید با کاهش خطر مرگ


گزارش جام جم آنلاینورزش منظم با کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی و مرگ زودرس مرتبط است. با این حال، شواهد محدودی از تأثیر شدت ورزش بر این خطرات وجود داشت.

تجزیه و تحلیل جدید بیش از 100000 شرکت کننده در یک دوره پیگیری 30 ساله نشان داد که ورزش شدید یا متوسط ​​با کمترین خطر مرگ مرتبط است.

به خوبی شناخته شده است که فعالیت بدنی می تواند به شما کمک کند تا زندگی سالم تر و شادتری داشته باشید. افرادی که به طور منظم ورزش می کنند کمتر در معرض خطر ابتلا به چندین بیماری مزمن طولانی مدت مانند بیماری قلبی، دیابت نوع 2 و برخی سرطان ها هستند.

تحقیقات نشان می دهد که فعالیت بدنی باعث افزایش عزت نفس و خلق و خو می شود و می تواند به خواب بهتر افراد کمک کند. با این حال، در حالی که ورزش کافی مهم است، شدت ورزش نیز باید در نظر گرفته شود.

یک مطالعه اخیر نشان داد که بزرگسالانی که دو تا چهار برابر فعالیت بدنی متوسط ​​یا شدیدتر در هفته انجام می دهند، به طور قابل توجهی کمتر در معرض خطر مرگ قرار دارند.

دستورالعمل های فعالیت بدنی 2018 توصیه می کند که بزرگسالان حداقل 150 تا 300 دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​در هفته و 75 تا 150 دقیقه فعالیت بدنی شدید در هفته داشته باشند. با این حال، بسیاری از افراد برای حفظ سلامت و تناسب اندام، ورزش شدیدتری انجام می دهند.

دکتر دونگ هون لی، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: “مطالعه ما نشان داد که بسیاری از افراد می توانند با انجام مقدار توصیه شده فعالیت بدنی (150 دقیقه فعالیت متوسط ​​در هفته یا 75 دقیقه فعالیت شدید در هفته) مزایای سلامتی قابل توجهی کسب کنند. مطالعه. گروه تحقیقاتی ، بنابراین فعال ماندن مهم است. برای کسانی که به دنبال مزایای سلامتی مطلوب از ورزش هستند، می توانند با دو برابر کردن مقدار توصیه شده در سطح بالاتری از فعالیت انجام دهند.

تجزیه و تحلیل نشان داد که بیشترین فایده در کاهش خطر مرگ در میان افرادی دیده می شود که فعالیت بدنی شدید 150 تا 300 دقیقه در هفته، فعالیت بدنی متوسط ​​بین 300 تا 600 دقیقه در هفته یا ترکیبی از هر دو را انجام می دادند.

منبع: مهر