انواع مختلف سیستم های مدیریت هتلداری

سیستم های مدیریت مهمان نوازی نرم افزاری هستند که کسب و کار مهمان نوازی شما را اداره می کنند. از سیستم سفارش غذا در رستوران شما گرفته تا نرم افزار رزرو آنلاین اقامتگاه، ارتباط و مدیریت کارآمدی شما را ممکن می سازد و در نهایت درآمد را افزایش می دهد.

با طیف وسیعی از سیستم های مدیریت مهمان نوازی برای انتخاب، درک آنچه ارائه می شود برای پیدا کردن سیستم مناسب که برای نیازها و بودجه شما طراحی شده است مهم است. بسته به نوع عملیاتی که مدیریت می کنید، باید سیستم های زیر، مزایا و تناسب آنها را برای شرکت خود در نظر بگیرید.

نرم افزار مدیریت اقامتگاه:

بسته‌های نرم‌افزاری اسکان از بسته‌های مخصوص اقامتگاه‌ها و صاحبان متل‌های کوچک تا بسته‌هایی برای اداره هتل‌ها، کلوپ‌ها و استراحتگاه‌های بزرگ را شامل می‌شود. بسته اصلی مدیریت ساده مهمان و اتاق را ارائه می دهد، در حالی که بسته های پیچیده تر، تمام جنبه های مورد نیاز برای مدیریت و اداره یک هتل زنجیره ای بزرگ را پوشش می دهند. این شامل رزرو، خدمات، خرده فروشی، موجودی، فهرست کارکنان و آموزش، حسابداری و موارد دیگر است.

میز جلو: یک بسته نرم‌افزاری front office باید کارکنان پذیرش را قادر سازد تا تمام رزروها، وضعیت اتاق‌ها، جزئیات مهمان و هزینه‌ها را پیگیری کنند، رزرو رستوران را برای مهمانان هماهنگ کنند، وظایف خانه‌داری را برنامه‌ریزی کنند و روند ورود و خروج مهمان را بررسی کنند. آنها همچنین باید وسیله ای برای ارتباط موثر با همه آژانس های مسافرتی و اپراتورهای فعالیت مرتبط با سیستم فراهم کنند. ویژگی هایی که باید به آنها توجه کنید عبارتند از: گزارش ورود و خروج در یک تاریخ خاص. دفتر کل مهمان و جزئیات رزرو، از جمله فعالیت ها و درخواست های ویژه. نرخ اتاق، تخفیف، معاملات بسته، رزرو گروهی، و غیره. شماتیک تصویری اتاق های هتل و وضعیت. شماتیک تصویری تقویم با در دسترس بودن اتاق. امکان چاپ کارت ورود به مهمانان. انعطاف پذیری در تخصیص مجدد مهمانان به اتاق های مختلف. امکان اضافه کردن آسان هزینه‌ها به اتاق‌ها از رستوران‌ها، آبگرم، فروشگاه هدیه، و غیره. همه گزینه‌های پرداخت را در هنگام خروج و پرینت رسید گنجانید. چاپ فهرست کار برای کارکنان امکانات برای ذخیره تاریخچه مهمان ارتباط موثر با آژانس های رزرواسیون و مسافرتی

نرم افزار خانه داری/نگهداری: نرم افزاری با کاربری آسان برای بخش های خانه داری و نگهداری محل اقامت شما، کارایی نظافت و سرویس اتاق ها را افزایش می دهد. ویژگی های اصلی این ماژول عبارتند از: پیگیری وضعیت اتاق – کثیف، تمیز، بازرسی، ورود و خروج، و غیره. تمام اطلاعات مانند تعداد مهمان، تعداد تخت، مدت اقامت، درخواست های خاص (به عنوان مثال تخت نوزاد، صندلی بلند) باید برای کارکنان خانه دار و مدیریت قابل مشاهده باشد. کارکنان می توانند در صورت بروز مشکلات تعمیر و نگهداری را وارد کنند و این موارد به طور خودکار به بخش تعمیر و نگهداری ارسال می شود. کارکنان می توانند مواد تمیزکننده و لوازم بهداشتی سفارش داده شده را درخواست کنند. کارکنان می توانند وضعیت لباسشویی را برای عرضه بی وقفه کتانی پیگیری کنند.

سامانه رزرواسیون آنلاین: این بسته نرم افزاری برای هر مکان اقامتی ضروری است. این به شما کمک می کند رزروهای آنلاین مستقیم را فورا افزایش دهید. مهمانان احتمالی می توانند اتاق های هتل (اندازه، انتخاب تخت)، در دسترس بودن و قیمت ها، به علاوه خدمات و امکانات ارائه شده را مشاهده کنند. سیستم ها باید تأیید فوری پرداخت های کارت اعتباری یا سایر روش های پرداخت آنلاین امن را داشته باشند. پس از پرداخت واریز و تایید از طریق ایمیل، مهمانان باید بتوانند برای مشاهده یا تغییر جزئیات رزرو خود وارد سیستم شوند. سیاست های لغو باید بیان شود، گزینه های حمل و نقل فرودگاهی ذکر شده است.

سیستم های مدیریت هتلداری برای عملیات نقطه فروش (POS).: این شامل رستوران ها و بارها، فروشگاه هدیه هتل، آبگرم، میز تور و سایر خدمات میهمانان است. باید گزینه های پرداخت مستقیم یا شارژ در اتاق را داشته باشد. جدای از ثبت عملیات فروش عادی، باید شامل صدور گزارش معاملات روزانه به مدیریت یا دفتر حسابداری و گزارش درآمد روزانه باشد.

در بخش POS سیستم‌های مدیریت مهمان‌نوازی زیادی وجود دارد که برای بخش فروشندگان مواد غذایی مانند رستوران‌ها، کافه‌ها، فروشگاه‌های غذای آماده و اغذیه‌فروشی‌ها پذیرایی می‌کنند.

بسته های مدیریت رستوران (POS). برای بسته‌های مدیریت POS، شما می‌توانید یک سیستم خارج از قفسه برای رستوران‌ها و کافه‌ها را انتخاب کنید، که در آن می‌توانید گزینه‌هایی را که مناسب عملکرد شما هستند یا یک سیستم سفارشی را که به‌طور خاص برای کسب‌وکار شما پیکربندی شده است، تنظیم کنید. استفاده از اکثر سیستم ها بسیار آسان است و مقرون به صرفه هستند. ویژگی‌های آن‌ها متفاوت است، اما بیشتر موارد زیر را ارائه می‌دهند: گزینه‌های دریافت سفارش، محاسبه، و صندوق با استفاده از یک سیستم PDA دستی. رابط پردازش کارت اعتباری رسیدهای سفارشی برای کسب و کار شما. سیستم های پیشرفته تر نیز ارائه می دهند: ادغام تمام معاملات با نرم افزار حسابداری شما. موجودی کامل / امکانات انبارداری امکانات ترجمه به زبان های انتخاب شده.

نرم افزار مدیریت: این ماژول برای مدیریت ارشد طراحی شده است و دسترسی به تمام سطوح سازمان را ارائه می دهد. این امکان دسترسی فوری به پایگاه داده‌های همه بخش‌ها را فراهم می‌کند و شفافیت کامل عملیات را تضمین می‌کند. نظارت و مداخله زودهنگام توسط کارکنان ارشد می‌تواند از اشتباهات ناشی از کارمندان بی‌تجربه جلوگیری کند و در هزینه و اعتبار کسب‌وکار شما صرفه‌جویی کند. · سایر امکانات این بسته ممکن است شامل موارد زیر باشد:

ابزارهایی برای تنظیم سیستم‌های نرخ متفاوت برای اتاق‌ها و خدمات: روزانه، فصلی، تبلیغات ویژه، و غیره. داده‌های آماری – درصد اشغال در دوره‌های تعیین‌شده، و سایر داده‌های مورد استفاده برای سیاست‌گذاری و گزارش‌های سفارشی برای ارائه جلسات هیئت مدیره. سازماندهی تبلیغات و معاملات بسته. موجودی برای بخش های مختلف حساب های کارمند و برنامه های آموزشی کارکنان

به یاد داشته باشید: با جابجایی بالای کارکنان در صنعت مهمان‌نوازی، مهم است که سیستمی را انتخاب کنید که برای استفاده به حداقل آموزش نیاز داشته باشد و دارای “مناطق امن” باشد که فقط پرسنل مجاز (با مجوز مناسب) می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند و از آن استفاده کنند.

انتخاب و معرفی سیستم های مدیریت مهمان نوازی برای کسب و کار شما، هم از نظر عملیاتی و هم از نظر مالی، کاری مهم است. اما پس از راه اندازی، سیستم باعث افزایش کارایی، کاهش هزینه ها و بهبود خدمات در شرکت شما می شود. کارکنان شادتر و مهمانان شادتری خواهید داشت که باعث ارتقای کسب و کار شما و در نهایت افزایش درآمد شما خواهند شد.