بازاریابی برای نسل X، همچنین به عنوان Gen X شناخته می شود، در حال تبدیل شدن به یک صنعت بزرگ است. همانطور که بیبی بومرهای قبل از آنها، جوانی، سلامتی و سبک زندگی فعال از اهمیت بالایی برخوردار است. نسل X که بین سالهای 1965 تا 1980 به دنیا آمد، طبق گزارش سال 2011 “Generation X Report” که بر اساس نظرسنجیهای سالانه مورد استفاده در “مطالعه طولی جوانان آمریکایی” است، نسل X جاه طلب، تحصیل کرده، مستقل، شاد و خانواده محور است. ” از آنجایی که آنها اکنون وارد دهه 30، 40 و 50 سالگی خود می شوند، کلمه “بازنشستگی” شروع به نفوذ مخفیانه به آگاهی آنها می کند.
در مقایسه با نسل های قبلی، مانند Baby Boomers و The Silent Generation of WWII، نسل X نشان دهنده نسل بسیار ناهمگن تر است. آنها تنوع زیادی از تنوع در جنبه هایی مانند طبقه، قومیت، نژاد، مذهب و گرایش جنسی را نشان می دهند. این گروه به معنای واقعی کلمه تمام دنیا را وارد قرن بیست و یکم کرده است و بازاریابی برای نسل X یک بازی کاملاً جدید با توپ است. بومرها، که در دوره نسبتاً وحشی و شورشی دهه 60 و 70 بزرگ شدند، ارزش زیادی برای خودانگیختگی قائل هستند. از سوی دیگر، ژنرال Xers تمایل بیشتری به این دارند که چیزهایی برای آنها ترسیم شود. آنها عاشق موفقیت و دستیابی به درآمد بالا هستند، اما میخواهند این روش بیشتر یک روش کپی/پیست باشد، با نتایج اثباتشدهای که به راحتی میتوانند به آن اعتماد کنند و از آن پیروی کنند.
علاوه بر این، برخلاف بومرها که به خودانگیختگی در بسیاری از کارهایی که انجام میدهند ارزش قائل هستند، جمعیت Gen X میخواهند چیزهایی برای آنها ترسیم شود. آنها دوست دارند بشنوند: “این کار را بکن و آن را به دست خواهی آورد.” بنابراین، هنگام بازاریابی برای نسل x، مطمئن شوید که ساختار مختصر، به وضوح در یک نظم منطقی بیان شده است، و مراحل مختصر هستند. Gen Xers مطمئناً یک گروه بسیار آگاه از کیفیت هستند. از آنجایی که آنها نیز تا حدودی بدبین هستند، هرکسی که امیدوار است با آنها محاکمه شود باید این کار را با محصولات با کیفیت واقعی انجام دهد. علاوه بر این، رویکرد بازاریابی باید سازگار و واقعی باشد، زیرا آنها میتوانند یک مایل دورتر یک دروغ را تشخیص دهند.
با توجه به اداره سرشماری ایالات متحده، نسل X از نظر آماری دارای بالاترین سطح تحصیلات در گروه سنی یا بلوک است. این در چکیده آماری سال 2009 اداره سرشماری ایالات متحده، که قدردانی آنها را برای شوخ طبعی خوب در بازاریابی، و عشق به “تجربیات” آنها را تایید می کند. آنها به دنبال فعالیت هایی هستند که حس ماجراجویی، تحریک ذهنی و اشتیاق آنها را برانگیزد.
بازاریابی برای نسل X زمانی می تواند بسیار مؤثرتر باشد که فرد بفهمد که به نظر می رسد این گروه هنگام مشاهده نقش کار و بازی در زندگی خود تعادل عالی دارند. آنها قطعا انتظار دارند که زمان زیادی جدا از محل کار خود داشته باشند. حتی اگر دستمزد عالی به آنها انگیزه میدهد، و «سریع پولدار شدن» برایشان جذاب است، اما بیشتر علاقهمند به توسعه مجموعههای مهارتی قوی هستند که آنها را قادر میسازد حداکثر کارایی را در کار به دست آورند. ژنرال Xers به دنبال ساعات کاری مناسبی هستند که به آنها اجازه می دهد تا بتوانند بسیاری از علایق زندگی خود را که در طول زمان توسعه داده اند دنبال کنند.
آخرین نکته در بازاریابی موثر برای نسل X این است. آنها پول خرید محصولات باکیفیت و گران قیمت را دارند و ارزش داشتن چیزی را که در آینده دوام خواهد داشت را می دانند. ما فقط می توانیم امیدوار باشیم که آنها این ویژگی های عالی را در زندگی فرزندان خود القا کنند، که آینده را برای همه روشن تر خواهد کرد.