باورهای غلط درباره غذاهای جذاب


گزارش جام جم آنلاینبرگ لواشک عصاره ای است که از چندین کیلوگرم میوه آب پز درست می شود، شکر میوه باقی می ماند و تمام آب موجود در آن تبخیر می شود. در واقع، یک ورقه قند نان پیتا با طعم ترش ترش، که بسیار هم خوشمزه است، به دست می آید.

میوه خشک به طور طبیعی قند و کالری بالایی دارد. میوه ها حاوی مقدار قابل توجهی قند طبیعی هستند. از آنجایی که آب از میوه خشک حذف شده است، تمام شکر و کالری در بسته بندی بسیار کوچکتری بسته بندی می شود. به همین دلیل، میوه های خشک مانند شیرینی ها حاوی کالری و قند زیادی از جمله گلوکز و فروکتوز هستند.

در زیر نمونه هایی از محتوای قند طبیعی در میوه های خشک آورده شده است.
کشمش: 59%
66-64: خرما
آلو: 38 درصد
زردآلو: 53 درصد
برنج: 48 درصد

حدود 51 تا 22 درصد این قند را فروکتوز تشکیل می دهد. مصرف بیش از حد فروکتوز می تواند عواقب منفی برای سلامتی داشته باشد. این شامل خطر افزایش وزن، دیابت نوع 2 و بیماری قلبی است.

فروکتوز: این یک شیرین کننده طبیعی است که به مقدار زیاد در میوه ها و غذاهای خشک و همچنین در عسل یافت می شود. 28 گرم کشمش حاوی 84 کالری است که تقریباً تمام آن شکر است.

از آنجایی که میوه‌های خشک شیرین و پر انرژی هستند، خوردن مقادیر زیاد آن به یکباره آسان است، اما می‌تواند منجر به قند و کالری اضافی شود. از مصرف میوه های خشک با شکر خودداری کنید!

برای اینکه شیرین‌تر و جذاب‌تر به نظر برسند، قبل از خشک شدن، شکر یا شربت اضافه می‌کنند. میوه خشک شده با خشک کردن در ماشین یا در نزدیکی اشعه خورشید (لواشک) و همچنین افزودن اسیدهای مصنوعی برای ترش کردن طعم و مزه آن، اثرات مضری بر سلامتی دارد و خطر ابتلا به چاقی، بیماری های قلبی و حتی سرطان را افزایش می دهد. .

علاوه بر سایر مضرات، میوه های خشک و لواش ممکن است حاوی سولفیت باشند. آنها همچنین می توانند در طول فرآیند تولید و در نتیجه تخمیر طبیعی به قارچ ها و سم آلوده شوند.

برخی از تولیدکنندگان یک ماده نگهدارنده به نام سولفیت به میوه های خشک اضافه می کنند. این کار باعث جذابیت بیشتر میوه خشک می شود زیرا میوه را حفظ می کند و از تغییر رنگ آن جلوگیری می کند. این عمدتا در مورد میوه های سبک مانند زردآلو و کشمش صدق می کند.

میوه های خشکی که به طور نامناسب نگهداری و نگهداری می شوند نیز می توانند به قارچ ها، آفلاتوکسین ها و سایر ترکیبات سمی آلوده شوند. میوه های خشک مانند بسیاری از غذاها دارای جنبه های مفید و مضر هستند.

میوه خشک می تواند فیبر و مواد مغذی را افزایش دهد و آنتی اکسیدان های زیادی را برای بدن شما فراهم کند. با این حال، قند و کالری بالایی نیز دارند و در صورت مصرف بیش از حد می توانند مشکلاتی را ایجاد کنند.

به همین دلیل میوه خشک را باید به مقدار کم و ترجیحاً همراه با سایر مواد غذایی مغذی مصرف کرد. همچنین این یک غذای پر کربوهیدرات است و برای رژیم کم کربوهیدرات مناسب نیست! میوه خشک ایده آل نیست، اما مطمئناً میان وعده ای بسیار سالم تر و مغذی تر از چیپس یا سایر فست فودهای فرآوری شده است.

منبع: مهر