با فلاون ها به سلامتی کامل دست یابید

فلاون ها گروه کوچکی از مواد مغذی گیاهی (ترکیبات شیمیایی گیاهی که برای انسان ضروری نیستند اما دارای فواید سلامتی مختلفی هستند) هستند که می توانند از سلول های بدن در برابر آسیب و بیماری محافظت کنند، از عملکردهای حیاتی مختلف و غیره پشتیبانی کنند. در این مقاله من یک نمای کلی از فلاون ها ارائه می کنم و 3 مورد از آنها را با جزئیات بیشتر مورد بحث قرار می دهم.

1) آپیژنین:

آپیژنین را می توان در میوه ها، گیاهان و سبزیجات مختلف یافت. برخی از بهترین منابع غذایی عبارتند از: قلب کرفس سبز (19.1 میلی گرم (میلی گرم) در 100 گرم (گرم))، جعفری (225.93 میلی گرم در هر 100 گرم) و اسفناج انگور (62.2 میلی گرم در هر 100 گرم).

از نظر فواید سلامتی، آپیژنین یک آنتی اکسیدان قوی (ماده ای است که با رادیکال های آزاد مضری که در طی واکنش های مربوط به اکسیژن آزاد می شوند مبارزه می کند)، ضد التهاب (ماده ای که التهاب غیرضروری در بدن را کاهش می دهد) و ضد اسپاسم (ماده ای که از آن جلوگیری می کند). اسپاسم عضلانی). همچنین می تواند از آلرژی، آترواسکلروز (شرایطی که باعث انسداد شریان ها می شود) و بسیاری از انواع مختلف سرطان (از جمله سرطان سینه، سرطان روده بزرگ، سرطان ریه، سرطان تخمدان، سرطان پروستات، سرطان پوست و سرطان تیروئید) جلوگیری کند.

2) لوتئولین:

لوتئولین را می توان از تعدادی از غذاهای گیاهی تهیه کرد. برگ زیتون (27.7 میلی گرم در 100 گرم)، نعناع (11.33 میلی گرم در هر 100 گرم)، فلفل پیمنتو (10.36 میلی گرم در هر 100 گرم)، برگ توری ملکه آن (34.1 میلی گرم در هر 100 گرم)، مریم گلی (16.7 میلی گرم در هر 100 گرم آویشن) 100 گرم) همه منابع عالی این فلاون هستند.

لوتئولین یک آنتی اکسیدان قوی، آنتی هیستامین (ماده ای که با اثرات هیستامین مبارزه می کند و از واکنش های آلرژیک مانند خارش و عطسه جلوگیری می کند) و ضد التهاب است. علاوه بر این، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، از سرطان جلوگیری می کند و انقباضات عضلانی را صاف می کند. در نهایت، لوتئولین یک درمان موثر برای دیابت، برخی اختلالات تنفسی و برخی اختلالات بینایی است.

3) نارنگی:

نارنگی عمدتاً در پوست مرکبات یافت می شود. اطلاعات کمی در مورد مقادیر خاص این فلاون در مرکبات مختلف وجود دارد، اما اعتقاد بر این است که پرتقال حاوی حدود 0.3 میلی گرم در هر 100 گرم است.

تانگرتین در مقایسه با آپیژنین و لوتئولین فواید سلامتی نسبتا کمی دارد. با این حال، هنوز هم یک فلاون ارزشمند است که می تواند از آسیب مغزی جلوگیری کند، از سرطان جلوگیری کند، از سیستم عصبی محافظت کند و سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) خون (نوعی کلسترول که باعث انسداد شریان ها می شود) را کاهش دهد.

خلاصه:

بیشتر مردم اطلاعات کمی در مورد فلاون ها دارند، بنابراین امیدوارم این مقاله یک دید کلی از این مواد مغذی گیاهی قدرتمند به شما ارائه کرده باشد. افزودن آنها به رژیم غذایی می تواند به طور جدی سلامت کلی شما را تقویت کند، بنابراین اگر قبلاً فلاون ها را نمی خورید، شاید اکنون زمان شروع آن است. با گیاهان و ادویه ها بپزید، سبزیجات سبز بیشتری بخورید و میان وعده با مرکبات بخورید و به زودی از تمام فواید سلامتی فلاون ها بهره مند خواهید شد.