بدن سالم و ذهن سالم منجر به زندگی خوب می شود

زندگی سالم برای داشتن یک زندگی خوب مهم است. سلامتی ما مانند یک دیوار پیش نیاز برای کشیدن یک نقاشی است. ما معمار سلامت خود هستیم. یا از ناسالم بودن جلوگیری می کنیم یا آسیبی که قبلاً وارد شده را درمان می کنیم. آمادگی جسمانی بسیار حیاتی است. تناسب اندام یک اصطلاح نسبی است. یک دونده سرعت باید در مقایسه با یک معلم موسیقی از آمادگی جسمانی متفاوتی برخوردار باشد. ابعاد بسیار بیشتری برای تعریف تناسب اندام وجود دارد. بسته به سطح آمادگی جسمانی لازم، باید اقدامات مناسب را انجام داد.

بیش از پنج میلیارد نفر در این دنیا زندگی می کنند. ساختار بدن هر یک از ما متفاوت است. کالری مورد نیاز برای هر فردی متفاوت است. هیچ نسخه مشترکی برای همه در این دنیا وجود ندارد. بگذارید چند مثال بزنیم. سطح انرژی مورد نیاز یک طراح حرفه ای با یک راننده تاکسی متفاوت است. تجویز یک کارگر برای گرفتن یک نوار غلات برای صبحانه مضحک است. دوست بابام سیگاری زنجیره ای در 83 سالگی درگذشت! باور کنید، من او را مشاهده کردم که زندگی سالمی دارد. من سیگار کشیدن برای داشتن یک زندگی سالم را به شما توصیه نمی کنم. من سعی می کنم این نکته را به خانه برسانم که نباید با اطلاعات هیجان انگیزی که در اطراف شما در دسترس است غرق شوید و در زندگی روزمره خود نیز از آن استفاده کنید. که برای یک زندگی سالم خطرناک است.

در حالی که نمی توانیم پنج میلیارد پیشنهاد برای آمادگی جسمانی و زندگی سالم داشته باشیم، می توانیم نیازهای مشترک همه ما را شناسایی کنیم. چه قهرمان المپیک باشید و چه کارمند اداری. یک سلبریتی یا یک آرایشگر، تنها سه مرحله مناسب باید توسط شما انجام شود. به عادت غذایی خود، تمرینات آمادگی جسمانی و ورزش برای ذهن خود نگاه کنید. شما می توانید با پیچ و مهره های زیادی پیشرفت کنید تا به دستاوردهای زندگی دست یابید.

ما می توانیم از عقل سلیم خود برای داشتن یک زندگی سالم استفاده کنیم. نیازی به دانش زیاد در مورد علم یا پزشکی یا ورزش بدنی ندارد. آن را به متخصصان بسپارید. همه ما می دانیم که غذا برای رزق و روزی بسیار مهم است. بدن ما یک کارگاه اسرارآمیز است که شامل ماشین های مختلف است. غذا ورودی آن است. این دستگاه غذا را پردازش می کند و انرژی بدن را برای انجام فعالیت های روزمره زندگی ما فراهم می کند. اگر ورودی دستگاه بیش از ظرفیت پردازش آن باشد، بدیهی است که دستگاه خراب می شود. اگر کیفیت ورودی به دستگاه برای ساخت دستگاه مساعد نباشد، دوباره دستگاه فرو می ریزد. جدا از کیفیت و کمیت مصرف باید به زمان بندی نیز توجه کرد. ضرب المثلی هست من مطمئن هستم که همه ما این را می دانیم. ما باید مثل یک شاهزاده صبحانه بخوریم. بعد از ظهر باید مثل یک شاه ناهار بخوریم. در شب مثل گدا باید غذا بخوریم. قدرت هضم در طول شب بسیار ضعیف است. همچنین هیچ فعالیت بدنی در شب هنگام خواب وجود ندارد. بنابراین اجازه دهید معده تا نیمه پر شود. چند ساعت قبل از رفتن به رختخواب شام خود را میل کنید. هنگامی که صبح از خواب بیدار می شویم، اگر یک لیوان آب بخوریم، به بدن کمک می کند تا برای کار روزانه هیدراته شود. چگونه ما نمی توانیم ماشین خود را با دنده 4 روشن کنیم، همانطور که باید بدن خود را در نظر بگیریم. بعد از 10 ساعت خالی بودن معده که افطار می کنیم، باید از غذاهای ساده و زود هضم شروع کنیم. اساسا باید از دنده اول شروع کنیم و ادامه دهیم. به نظر من برای داشتن آمادگی جسمانی 3 بار مصرف صبح، بعدازظهر و شب کافی است. شاید بین ناهار و شام نیز بتوان از نوشیدنی های تازه استفاده کرد. محرک اصلی این است که با دقت از زمان مصرف معمول پیروی کنید. این یک دستور العمل خوب برای یک زندگی سالم است.

معده ما سرچشمه همه بیماری های ماست. حتی دلیل اصلی بوی بد دهان نیز فقط از معده نشات می گیرد. اگر مراقب معده خود نباشیم و دندان های خود را با گران ترین خمیر دندان مسواک نکنیم و دهان خود را با گران ترین دهانشویه های مایع بشویم، بوی بد دهان از بین نمی رود. ما باید معده خود را با مصرف مقدار و کیفیت مناسب غذا در زمان های معمول تمیز نگه داریم. گفتن آسان تر از انجام آن است اما غیرممکن نیست. میدونی مقصر کیه؟ زبان ماست اگر به ذائقه توجه کنیم، نمی‌توانیم کوانتوم را کنترل کنیم. این بدان معنا نیست که از طعم آن لذت نبریم. در واقع زبان به زندگی سالم کمک زیادی می کند. وقتی از غذا لذت می بریم احساس خوبی داریم. احساس خوب نشانه زندگی سالم است. اگر کسی از شما بخواهد که برای داشتن آمادگی جسمانی فقط سبزیجات سبز مصرف کنید، بین ما و گیاهخواران تفاوتی وجود ندارد. اما ترفند این است که از مرز اعتدال عبور نکنید. که نتیجه معکوس خواهد داشت. به طعم و مزه اهمیت دهید اما مراقب باشید. ما باید بخوریم تا زندگی کنیم و نه برای خوردن زندگی کنیم.

بسیاری از ما معتقدیم که لاغر بودن منجر به زندگی سالم می شود. یکی از دوستان من لاغر است اما کلسترول دارد. تصور اشتباهی است. ساختار بدن هر یک از ما متفاوت است. فیل نباید سعی کند اسب شود. طبیعت اینگونه خلق کرده است. آنچه مهم است جلوگیری از اضافه وزن یا چاقی یا کمبود وزن است. اگر آسیب وارد شد، با متخصص مشورت کنید تا به مسیر خود بازگردید. هیچ گونه تمرین آمادگی جسمانی را بدون راهنمایی مناسب کارشناس تربیت بدنی انجام ندهید. گاهی اوقات شما متخصص دانستن بایدها و نبایدهای خود هستید. روز اول که برای یادگیری تای چی، نسخه چینی یوگا رفتم، استاد به من گفت که به عنوان تمرین گرم کردن، گردنم را در جهت عقربه های ساعت و خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانم. با این حال، قبلاً توسط جراح ارتوپد به من گفته شد که برای بهبودی از نوعی اسپوندیلیتی که داشتم، گردنم را نچرخانم. آنچه برای دیگران خوب بود به من نمی خورد. بسیاری از چنین موقعیت هایی وجود خواهد داشت که ما باید از خرد خود استفاده کنیم. به خصوص باید در تمرینات آمادگی جسمانی مراقب باشیم.

زندگی مجموعه ای از تجربیات است. اگر تجربیات ما خوب باشد می گوییم زندگی خوب است وگرنه می گوییم زندگی بد است. ذهن تعیین می کند که یک تجربه خوب یا بد است. زندگی سالم با ترکیب بدن سالم و ذهن سالم به دست می آید. ذهن در مغز ما وجود ندارد. ذهن یک ماده ظریف است که در کالبد اختری ما بین روح و جسم فیزیکی ما ظاهر می شود. غذایی که می خوریم توسط خون به انرژی تبدیل می شود و بهترین ذرات غذا به ذهن ظریف و سپس به عقل ظریف تر می رسد. در حالی که غذای سالم قطعاً از یک ذهن سالم حمایت می کند، با این وجود ورزش برای ذهن نیز برای داشتن یک زندگی سالم بسیار مهم است. یوگا به عنوان یکی از بهترین اشکال ورزش به بدن و ذهن در نظر گرفته می شود. شاخه ای از یوگا دارای تمرینات آمادگی جسمانی نیز می باشد. مدیتیشن شکل دیگری از دادن ورزش سالم به ذهن است. اینها باید با کمک متخصصان انجام شود. این مجموعه بدن-ذهن-عقل است. درک ساده اما مؤثر و به کارگیری موارد فوق، راه درازی برای دستیابی به یک زندگی سالم خواهد داشت.