برخی از چالش های پیش روی شرکت های BPO چیست؟

شرکت‌های BPO بیشتر در کشورهای در حال توسعه متمرکز شده‌اند تا در کشورهای توسعه‌یافته. برای هر شرکتی که می‌خواهد در بازار سرآمد باشد، پایه همیشه BPOهایی هستند که از طریق ارتباط مؤثر بین شرکت و مشتریانش ارتباط برقرار می‌کنند. اگر کسی نمی داند BPO مخفف چیست، بهتر است بداند که به معنای برون سپاری فرآیند کسب و کار است. برخی از کشورهایی که برای کسب جایگاه در بازار BPO رقابت می کنند عبارتند از مالزی، هند، فیلیپین، چین و مکزیک. کشورهایی مانند گواتمالا، پورتوریکو و السالوادور در حال افزایش اهمیت هستند. این کشورها برای اجرای تجارت با چالش هایی روبرو هستند. برخی از چالش هایی که این صنعت با آن مواجه است به شرح زیر است:

تغییر سناریوهای سیاسی

صنعت BPO می تواند تا حد زیادی تحت تأثیر سناریوی سیاسی منطقه ای که در آن واقع شده است، قرار گیرد. سقوط اقتصاد، جنگ ها، اعتراضات شهروندان می تواند دلیل مهمی برای این موضوع باشد. شرکت های BPO می توانند به طور عمده تحت تأثیر این موضوع قرار گیرند.

اختلالات مکرر

اتصالات ضعیف به اینترنت، قطع برق مکرر و مدیریت ترافیک تماس، تلفات زیادی را بر شرکت های BPO وارد کرده است. از آنجایی که آنها باید کسب و کار را 24*7 انجام دهند، کمی اختلال می تواند به معنای زیان بزرگی برای کسب و کار باشد.

کمبود نیروی کار با استعداد

اکثر کشورها در یافتن افراد ماهر مناسب با مشکل مواجه هستند. از مجموع فارغ التحصیلانی که هر ساله می گذرند، تنها درصد کمی از فارغ التحصیلان می توانند واجد شرایط این موقعیت باشند.

رشد مخالفت ها علیه برون سپاری

بخش‌های BPO در یک کشور با مخالفت برخی از کشورهای دیگر مواجه می‌شوند. به عنوان مثال صنعت BPO هند را در نظر بگیرید که در دست مخالفت سیاستمداران ایالات متحده و اتحادیه های کارگری بریتانیا قرار دارد. این کشورهای توسعه یافته احساس می کنند که عملیات BPO نباید به کشورهای در حال توسعه مانند هند منتقل شود. آنها بیشتر به حفظ مشاغل در کشور خود برای ارائه شغل به شهروندان علاقه مند هستند.

نرخ فرسایش بالا

فرسودگی باعث زیان زیادی در استعداد و متحمل شدن زیان های قابل توجهی در آموزش کارکنان می شود. در کشورهایی مانند هند، نرخ فرسایش بسیار بیشتر از شرکت های BPO مستقر در بریتانیا است. این به این دلیل است که کارمند در هند بیش از 11 ماه نمی ماند اما کارمندان بریتانیا حداقل 3 سال برای تغییر شغل خود می ماند. نرخ فرسایش بالا در هند عمدتاً به دلیل ماهیت یکنواخت شغل، سطح استرس بالا، تغییر در شیوه زندگی، عدم رشد شغلی و غیره است، اما زمانی که BPO تثبیت شد، انتظار می‌رود نرخ فرسایش کاهش یابد.

تازه واردان در صنعت

قبلاً تعداد انگشت شماری از کشورها وجود داشتند که تجارت جهانی BPO را اداره می کردند. در حال حاضر، کشورهای بیشتری مانند کانادا، چین و مالزی در تلاش برای به دست آوردن جایگاهی در بخش BPO هستند. بنابراین، چنین کشورهایی باید متخصصان ماهر بی بدیلی را ارائه دهند که بتوانند از تجارت مراقبت کنند. همچنین، زیرساخت بهتر یک مزیت عملی خواهد بود.

ارزش ویژه برند

ایجاد برند یکی از وظایف مهم شرکت های BPO است. متخصصان منابع انسانی با ارائه آموزش های کافی و محیط کاری خوب نقش مهمی در این بخش دارند. حتی اگر کارمندان شرکت را ترک کنند، سفیر برند برای شرکت ها خواهند شد. اگر کارمندان راضی نباشند، این امر منجر به کاهش ارزش برابری با بررسی های منفی می شود.

ملاحظات بهداشتی

اکثر شرکت ها در مناطقی با مناطق زمانی متفاوت واقع شده اند. از این رو این شانس بزرگ وجود دارد که کارمندان مجبور به کار در تمام طول روز باشند. این می تواند یک مشکل عمده بهداشتی باشد که به شدت منجر به کاهش کارایی کارکنان می شود.

فراتر از انتظارات مشتری

معیار اصلی همه BPO ها باید رضایت کامل مشتریان باشد. به دلیل وجود چندین کانال رسانه های اجتماعی، انتظارات مشتریان به سرعت در حال افزایش است. آنها در حال تبدیل شدن به حوزه ای از یک چالش سخت برای شرکت های BPO هستند.

همه اینها برخی از چالش های سختی است که یک شرکت BPO در حال حاضر با آن مواجه است. جایی که از یک طرف رقابت سختی را ارائه می دهند، از طرف دیگر، یادگیری برخورد سریع با آنها می تواند باعث شود یک شرکت به موفقیت سریعی دست یابد. بنابراین، این مسئولیت شرکت ها است که راه حلی بیابند که برای کار آنها معنادار باشد.