بهبود سلامت پا – پوشیدن کفش های راحت و انعطاف پذیر

پا قسمتی جذاب از بدن انسان است. یکی از دلایل این است که 26 استخوان در پا وجود دارد که یک چهارم کل استخوان های بدن ما را تشکیل می دهد. این یک بخش ظریف از بدن ما است و در عین حال یک بخش فوق العاده قوی و انعطاف پذیر نیز هست. این استخوان های ظریف توسط ماهیچه ها و رباط هایی که در ارتباط با مچ پا کار می کنند، نگه داشته می شوند. وضعیت پاهای ما، چه در وضعیت خوب یا بد قرار داشته باشند، می تواند تأثیر مستقیمی بر روی زانو، باسن و پشت ما داشته باشد.

دو استخوان در انگشت شست پا و سه استخوان در انگشتان دیگر وجود دارد که از یک پایه، یک شفت و یک سر تشکیل شده است. اینها به عنوان متاتارس شناخته می شوند. استخوان تالوس استخوانی است که پا را به مچ پا متصل می کند و همچنین دارای سه قسمت است. سر، گردن و بدن. این یکی از استخوان های بزرگتر در پا است و هیچ ماهیچه ای به آن متصل نمی شود.

استخوان پاشنه ای بزرگترین استخوان پا است و پاشنه پا را تشکیل می دهد. همچنین به تاندون آشیل و عضلات خم کننده انگشتان کوچکتر متصل است. تاندون آشیل پاشنه و ماهیچه ساق پا را به هم متصل می کند که یکی از دلایلی است که انجام کشش ساق پا می تواند تأثیر مثبتی بر کل پا داشته باشد. تاندون آشیل برای اینکه بتوانید روی انگشتان پا بایستید و بدوید و بپرید ضروری است. قسمت میانی پا از مجموعه ای از استخوان ها تشکیل شده است که قوس را تشکیل می دهند. استخوان های میخی، استخوان مکعبی و استخوان ناوی.

هدف از قوس ها توزیع یکنواخت وزن است و بنابراین منطقی است که اگر قوس های بسیار بلند یا قوس های بسیار صاف دارید، شرایط مختلفی ایجاد می شود. قوس های بسیار صاف، یا معمولاً به عنوان “پاهای صاف” شناخته می شوند، اغلب منجر به پرون شدن بیش از حد می شوند، جایی که مچ پا به داخل غلت می خورد و به قسمت داخلی پا فشار وارد می کند. این در نهایت می تواند باعث مشکلاتی مانند بونیون، پینه یا بی ثباتی مزمن مچ پا شود.

همچنین فاسیای کف پا یک رباط همبند بزرگ است که از قوس پا حمایت می کند و استخوان پاشنه را به انگشتان پا متصل می کند. اگر ملتهب یا تحریک شود، می تواند در درجه اول در پاشنه پا درد ایجاد کند.

اکثر مردم اهمیت حفظ پاهای سالم، قوی و در شرایط خوب را درک نمی کنند یا به آن فکر نمی کنند. علاوه بر کشش ها و مصرف کلسیم برای استخوان ها، به یاد داشته باشید که کفش هایی که می پوشید نیز نقش مهمی در وضعیت کلی پاهای شما دارد.

در حالت ایده‌آل، راه رفتن با پای برهنه بهترین راه برای تقویت طبیعی پاها، تاندون‌ها و استخوان‌های شماست، اما همه نمی‌توانند بدون پوشیدن نوعی کفش پنجه بسته، روزانه راه بروند. پوشیدن کفش‌های راحت و انعطاف‌پذیر که از پاهای شما نیز پشتیبانی می‌کنند، اولین قدم در بهبود سلامت پا است. متأسفانه، بسیاری از طراحان کفش تنها بر روی ارائه سبک بدون راحتی یا پشتیبانی، یا راحتی بدون در نظر گرفتن تمایل به سبک تمرکز می کنند.