تبدیل فعالیت متناوب به یک عادت جدید سالم

بسیاری از ما فواید روزه داری متناوب را شنیده ایم. ما همچنین از مضرات نشستن زیاد شنیده ایم. خوب، تحقیقات اخیر مزایای حرکات کوتاه و دوره ای را نشان می دهد – چیزی که من آن را فعالیت متناوب می نامم. من در این مورد در کتابم، امروز هنوز هم روز است، به تفصیل صحبت کرده ام. من پیشنهاد می کنم یک تایمر تنظیم کنید تا هر 30 تا 45 دقیقه خاموش شود و سپس به نوعی فعالیت یا حرکت بپردازید.

در حالی که این مطالعه از 5 دقیقه پیاده روی استفاده کرد، شما می توانید هر نوع حرکت/فعالیتی را که ترجیح می دهید جایگزین کنید. بسته به اینکه در خانه هستید یا در یک محیط اداری، مواردی مانند حرکات کششی، اسکات، جک های پرش، زانوهای بلند، لگد زدن به الاغ و همچنین پیاده روی های کوتاه را توصیه می کنم.

اینکه نشستن طولانی مدت بر سلامتی تأثیر منفی می گذارد، خبری نیست. در واقع نشستن طولانی مدت، حتی اگر به طور منظم ورزش کنید، به اندازه سیگار کشیدن برای سلامتی شما خطرناک است! یکی از متخصصان این حالت را “فعال بی تحرکی” نامیده است، که او آن را چنین توصیف می کند: “… دسته جدیدی از افرادی که برای یک ساعت تناسب اندام دارند اما بقیه روز را می نشینند. یک ساعت ورزش.”

دلیل اهمیت این وقفه‌های دوره‌ای و متناوب فعالیت این است: وقتی افراد به مدت 3 ساعت بدون وقفه می‌نشینند، تأثیر منفی بر توانایی دیواره شریان‌های پا برای انبساط و گشاد شدن در صورت لزوم در پاسخ به جریان خون می‌گذارد. این علامت ممکن است پیش ساز بیماری قلبی باشد. هنگامی که افراد 3 ساعت نشستن خود را با وقفه های 5 دقیقه ای پیاده روی در ساعت یک بار قطع می کنند، عملکرد رگ های پاهای آنها تأثیر منفی نمی گذارد.

در واقع توصیه می شود به ازای هر 30 دقیقه نشستن، حداقل یک دقیقه و 45 ثانیه حرکت کنید. خیلی مهم نیست که چه کاری انجام می دهید. پیشنهادات بالا نقطه شروع خوبی هستند. میزهای ایستاده و حتی میزهای ایستاده تردمیل وجود دارد تا بتوانید در حین انجام کار خود فعالیت داشته باشید.

بدیهی است که اگر از خانه کار می کنید، ممکن است کمی آزادی بیشتری برای انجام فعالیت های روزانه خود داشته باشید. اگر در دفتر کار می کنید، هر استراحت در حمام می تواند به یک استراحت فعالیت تبدیل شود. راه رفتن به سمت میز همکار به جای ارسال پیامک یا ایمیل یکی دیگر از فعالیت های پشت سر هم است. پیاده‌روی، در صورت امکان، در بیرون از خانه، در طول یک استراحت ناهار، راه عالی دیگری برای افزایش فعالیت‌های شماست.

در حالی که ممکن است نتوانید روی یک میز ایستاده یا تردمیل گران قیمت سرمایه گذاری کنید، مطمئناً می توانید راه های ساده ای را برای افزایش سطح فعالیت خود که قبلاً ذکر شد در نظر بگیرید. من در کتابم، امروز هنوز هم روز است، به جزئیات بیشتری در مورد این موضوع می پردازم، اما حتی نشستن روی یک دیسک تعادل یا توپ ورزشی چند ساعت از روز کاری به شما کمک می کند تا در هنگام نشستن عضلات مرکزی بدن را درگیر کنید.

ساختن این فعالیت های متناوب بخشی از برنامه روزانه شما، راهی ساده و بدون درد برای محافظت از گردش خون و سلامت قلب شماست.

آیا به طور منظم در طول روز از خواب بیدار می شوید و عمداً در طول روز حرکت می کنید؟