تعویض کامل شانه؟ بایدها و نبایدها برای ریکاوری کامل

اگر تا به حال درد شانه و از دست دادن دامنه کامل حرکت را تجربه کرده اید، می دانید که کارهای ساده ای مانند برس زدن موهایتان یا رانندگی با ماشین می تواند آزاردهنده باشد. با افزایش سن، مفاصل پر استفاده ما دچار ساییدگی و پارگی می شوند. از ورزشکاران حرفه ای و جنگجویان آخر هفته گرفته تا صنعتگران و پرستاران، سال ها استفاده بیش از حد ممکن است منجر به مشکلات متعددی از جمله آرتریت، شکستگی، پارگی یا حتی دررفتگی شود.

درمان های اولیه ممکن است شامل استراحت، فیزیوتراپی، داروهای مسکن خوراکی و تزریق باشد. هنگامی که درد غیر قابل تحمل می شود و بر کیفیت زندگی شما تأثیر منفی می گذارد، تعویض شانه – تعویض توپ و کلاه با مفاصل مصنوعی – ممکن است بهترین گزینه باشد.

بنابراین، شما با جراح ارتوپد خود صحبت کرده اید و تعویض کامل شانه در افق شماست. در اینجا راه‌هایی برای اطمینان از بازگشت شما و بهتر از همیشه در عرض یک سال پس از جراحی وجود دارد.

قبل از عملیات

با جراح خود صحبت کنید و سوالات زیادی بپرسید. تعویض شانه یک عمل واقعی است. بسته به سلامت موجود و استفاده از داروهای ضد درد، شما باید جراحی بستری یا سرپایی داشته باشید.

بدون ارزیابی سایر گزینه های کمتر تهاجمی وارد عمل جراحی نشوید. شما باید آماده باشید که بعد از عمل آن را راحت کنید. عزیزان، کارفرما و همکاران شما همگی تحت تاثیر این تصمیم قرار خواهند گرفت.

روز بعد از جراحی

بازوی خود را در یک بند نگه دارید. پس از جراحی، باید حرکات را تا حد امکان محدود کنید. بند را به جز هنگام لباس پوشیدن، حمام کردن، مسواک زدن، غذا خوردن، یا انجام سایر فعالیت های روزانه، روی خود نگه دارید.

برای فعالیت های غیر روزانه، بند را بردارید. این امر مانع از بهبودی شما می شود.

یک هفته بعد از جراحی

برای بررسی بعد از عمل به پزشک مراجعه کنید. به یاد داشته باشید که بازوی خود را در زنجیر نگه دارید مگر اینکه در حال انجام فعالیت های روزمره زندگی باشید. این نقطه ای است که می توانید تمرینات ساده را با کمک شروع کنید.

استفاده از داروهای مسکن را ادامه ندهید. وابستگی به داروهای مسکن پس از عمل یک مشکل جدی است.

سه تا شش هفته پس از جراحی

روی دامنه حرکتی خود کار کنید. تمرینات باید روزانه انجام شود و از حالت خوابیده شروع شود. بازوی خود را به سمت بالا و بالای سر خود حرکت دهید تا تاندون هایتان کشیده شود. هنگامی که در بالا بردن بازوی خود در حالت دراز کشیدن مهارت پیدا کردید، دست خود را با کف دست خود به دیوار بلند کنید.

زیاد به خود فشار نیاورید به یاد داشته باشید که بهبود کیفیت به کمیت بستگی دارد. شما باید تلاش کنید تا شانه خود را به روش های طبیعی بدون درد حرکت دهید.

سه تا شش ماه پس از جراحی

فعالیت هایی را که به طور طبیعی مفصل ورزش می کنند، از سر بگیرید. اینها شامل دویدن، شنا، دوچرخه سواری یا گلف است.

وزنه بلند نکنید شما باید بدون هیچ تلاشی عضلات را تقویت کنید. بلند کردن وزنه می تواند منجر به پارگی و آسیب بیشتر در طول فرآیند بهبودی شود.

شش ماه تا یک سال

به انجام فعالیت هایی ادامه دهید که به شما امکان می دهد شانه خود را ورزش دهید. خوش بگذره!

بیش از حد انجامش نده

اگر این نکات را رعایت کنید، باید در عرض یک سال پس از جراحی تعویض شانه، بدون درد باشید و حرکت کامل داشته باشید.