تناسب اندام قلبی عروقی مربوط به فیزیک است نه فیزیک

وقتی مردم به تناسب اندام قلبی عروقی فکر می کنند، اغلب مرد جوانی را با شکم 6 تکه و ماهیچه های موج دار تصور می کنند. می‌توانید او را در آگهی‌های بازرگانی اطلاعاتی بیابید که در حال خرید جدیدترین نوشیدنی‌های نیروزا، قرص‌های لاغری، یا تجهیزات ورزشی بسیار گران قیمت هستند. همه تبلیغ می کردند: “تو هم شبیه من خواهی شد!” در حقیقت، رژیم‌های سخت و روتین‌های تمرینی غیرواقعی ارتباط چندانی با تناسب اندام ندارند. تناسب اندام واقعی بیشتر به فیزیک مربوط می شود تا فیزیک. بنابراین تناسب اندام قلبی عروقی به چه معناست؟ برای پاسخ به این سوال، باید آن را تعریف کنیم.

مرکز کنترل بیماری، تناسب اندام قلبی عروقی را به عنوان “توانایی بدن برای جذب، انتقال و استفاده از اکسیژن” تعریف می کند.*1 به عبارت دیگر، آیا بدن شما به طور موثر از اکسیژن استفاده می کند؟ عوامل موثر بر کارایی اکسیژن را در نظر بگیرید.

* نحوه ورود اکسیژن به سیستم
* اکسیژن در جریان خون
* خرابی و پارگی روی سیستم
*قدرت قلب

نحوه ورود اکسیژن به سیستم
هوای اتاق فقط 16 درصد اکسیژن دارد. با دم، اکسیژن وارد ریه ها می شود و از طریق تبادل گازها به جریان خون می رود. با این حال، اگر از طریق ریه های آسیب دیده نفس بکشید، درصد اکسیژن جذب شده به جریان خون به طور چشمگیری کاهش می یابد. برعکس، دی اکسید کربن و سایر گازهای زائد به طور موثر بازدم نمی شوند و در بدن تجمع نمی یابند.

اکسیژن در جریان خون
اجزای موجود در خون به نام هموگلوبین یا گلبول‌های قرمز مولکول‌های اکسیژن را در ریه‌ها جمع‌آوری می‌کنند و آنها را به خارج از بدن منتقل می‌کنند. هموگلوبین اکسیژن را با مولکول های دی اکسید کربن مبادله می کند و سپس آنها را به ریه ها منتقل می کند. در طول مسیر، چربی ها، قندها و پلاک ها نیز جمع آوری می شوند. این اجزا بسیار شبیه لجن چسبنده هستند و به دیواره رگ می چسبند. این امر مسیر عبور را باریک می‌کند و باعث می‌شود که دیواره‌ها برآمدگی داشته باشند و فشار لازم برای حرکت خون از طریق سوراخ‌های باریک را افزایش دهد. این به قلب فشار وارد می کند زیرا در تلاش برای حفظ افزایش فشار خون است.

Ware و Tare در سیستم
از لحظه بارداری تا زمان مرگ قلب شما در حرکت است. زدن به طور متوسط ​​80 ضربه در دقیقه، 4800 ضربه در ساعت، 115200 ضربه در روز، و 42،076،800 حیوان در سال، همه بدون استراحت. پس از 50 سال، قلب شما بدون استراحت به طور متوسط ​​2،103،840،000 بار می‌زند. نگهداری پیشگیرانه یک عنصر کلیدی در حفظ عملکرد روان و احساس عالی بدن است.

قدرت قلب
همه عضلات در یک چیز مشترک هستند. اگر از آن استفاده نکنید: آن را از دست خواهید داد. اگر عضله قلب خود را تمرین ندهید، می تواند تون عضلانی شل شده و ضعیف و بزرگ شود. قلب شما دیگر قادر به پمپاژ موثر نیست. با کاهش سطح اکسیژن، بدن با خاموش کردن گردش خون در اندام‌ها واکنش نشان می‌دهد. علائم ممکن است شامل گیجی، سردی اندام ها و تنگی نفس باشد.

برای جلوگیری از این تأثیر دومینو، انجمن قلب آمریکا به همراه کالج پزشکی ورزشی آمریکا دستورالعمل های زیر را توصیه می کنند. “برای بزرگسالان 18-65 حداقل 30 دقیقه فعالیت با شدت متوسط ​​5 روز در هفته.”*2 می توانید فعالیت و زمان را انتخاب کنید.

تناسب اندام قلبی عروقی به چه معناست؟ این سلامت کل سیستم قلبی عروقی است که بهترین استفاده کارآمد از اکسیژن را تضمین می کند. مانند هر تلاش بزرگ، همه چیز از اولین قدم شروع می شود. پس برای چی منتظری؟

شروع شدن
* به پزشک خود اطلاع دهید که در حال شروع یک برنامه تناسب اندام قلبی عروقی هستید. پزشک شما می‌تواند برای شروع به شما چند هدف معقول و معقول بدهد.
* برنامه یا فعالیت هایی را انتخاب کنید که از آن لذت می برید.
برنامه شما باید شامل FIT*3 باشد
فرکانس (تعداد بار در هفته)
شدت (سرعت یا حجم کاری یک فعالیت)
زمان (مدت هر جلسه)
* اکنون تیم پشتیبانی خود را جمع آوری کنید که شما را تشویق کند که شما را ناامید نکنید.
* سپس تجربیات، موفقیت ها و نقاط عطف خود را یادداشت کنید. دیدن اینکه چقدر پیشرفت کرده‌اید به شما انگیزه می‌دهد که تا آخر عمر طولانی، شاد، سالم، به راه خود ادامه دهید.