حل تعارض

حل تعارض مجموعه مهارتی است که برای بقا در دنیای تجارت امروز ضروری است. توانایی تشخیص تعارض، درک ماهیت تعارض و توانایی حل سریع و عادلانه تعارض به شما به عنوان یک مدیر ارشد یا کارآفرین کمک خواهد کرد. در پست وبلاگ امروز دیدگاه خود را در مورد هنر و علم حل تعارض به اشتراک خواهم گذاشت.

در طول سال‌ها چند بار شاهد بوده‌اید که حرفه‌ای‌های باهوش خود را تخریب می‌کنند، زیرا از ترس درگیری درگیر نمی‌شوند؟ گذاشتن سر در شن و امید به اینکه درگیری از شما عبور کند موثرترین روش برای حل مشکل نیست. تعارض به ندرت خود به خود حل می شود… در واقع، تعارض معمولاً تشدید می شود اگر به طور پیشگیرانه و مناسب با آن برخورد نشود. اصلاً غیرمعمول نیست که ببینیم چه چیزی ممکن است یک اتفاق غیرواقعی باشد که اگر زود حل نمی شد، خود را به یک مشکل تاریخی تبدیل می کرد.

توسعه مجموعه مهارت های حل تعارض موثر جزء ضروری ساخت یک مدل کسب و کار پایدار است. تعارض حل نشده اغلب منجر به از دست دادن بهره وری می شود، خلاقیت را خفه می کند و موانعی برای همکاری ایجاد می کند. در حالی که تعارض بخشی عادی از هر محیط اجتماعی و سازمانی است، چالش تعارض در نحوه برخورد با آن نهفته است. در صورت پنهان یا اجتناب، تعارض احتمالاً تنها به خشم تبدیل می‌شود، کناره‌گیری ایجاد می‌کند یا باعث درگیری جناحی در یک سازمان می‌شود.

بنابراین، چه چیزی باعث ایجاد تعارض در محل کار می شود؟ مواضع متضاد، تنش های رقابتی، جنگ قدرت، نفس، غرور، حسادت، اختلاف عملکرد، مسائل مربوط به غرامت، فقط یک نفر که روز بدی داشته است و غیره. درگیری ایجاد می کند، واقعیت این است که ریشه بیشتر درگیری ها یا ناشی از ارتباطات ضعیف یا ناتوانی در کنترل احساسات است. بیایید این 2 دلیل اصلی تعارض را بررسی کنیم:

ارتباط: شنیده ام که می گویند 90 درصد از همه مشکلات در تجارت با ارتباط بهتر قابل اجتناب است. نظر شخصی من این است که این عدد نزدیک به 50٪ است (که 50٪ باقیمانده ناشی از احساسات کنترل نشده است). اگر به درگیری‌هایی که در طول سال‌ها با آن‌ها برخورد کرده‌اید فکر کنید، به سرعت متوجه خواهید شد که بسیاری از آنها ناشی از کمبود اطلاعات، اطلاعات ضعیف، نداشتن اطلاعات یا اطلاعات نادرست است. بیایید برای لحظه ای فرض کنیم که شما به اندازه کافی خوش شانس بودید که اطلاعات خوبی دریافت کرده اید اما نمی دانستید با آن چه کار کنید… این هنوز یک مشکل ارتباطی است که به نوبه خود می تواند منجر به درگیری شود. ارتباط شفاف، مختصر، دقیق و به موقع اطلاعات به کاهش تعداد و شدت درگیری ها کمک می کند.

احساسات: یکی دیگر از اشتباهات رایج در ارتباطات محل کار که منجر به درگیری می شود، اجازه دادن به احساسات است که تصمیمات را هدایت کنند. من نمونه های بی شماری از افرادی را مشاهده کرده ام که آینده خود را برای محافظت از احساسات خود به خطر می اندازند، در حالی که کاری که باید انجام می دادند محافظت از آینده خود با نشان دادن کنترل بر احساساتشان بود. من شاهد بوده ام که مدیران باهوش نیاز به برتری عاطفی را پیش از دستیابی به ماموریت خود قرار می دهند (نه اینکه آنها همیشه این را در آن زمان درک می کردند). نمونه موردی… آیا تا به حال شاهد بوده اید که یک کارمند در اوج عصبانیت از سمت خود استعفا دهد؟ اگر دارید، چیزی که واقعاً تماشا کردید شخصی بود که به جای محافظت از آینده، احساسات خود را تسکین می داد.

آفت وجود انسان که در واقع خود ذات انسان است، همیشه شکاف هایی در تفکر و فلسفه ایجاد می کند و مهم نیست که همه ما چقدر آرزو می کنیم که اینطور نباشد… همینطور است. بنابراین این سؤال این است که چگونه می توان به طور مؤثر با تعارض در هنگام بروز برخورد کرد.

برای سلامت و عملکرد سازمانی ضروری است که تعارض پذیرفته شود و از طریق فرآیندهای حل تعارض موثر حل شود. در حالی که داشتن ساختار حل تعارض مهم است، استفاده مؤثر از فرآیندهای حل تعارض در نهایت به توانایی همه طرفین در درک مزایای حل تعارض و شاید مهمتر از آن تمایل آنها برای حل و فصل موضوع بستگی دارد. نکات زیر به مدیریت موثرتر تعارضات در محل کار کمک می کند:

تعریف رفتار قابل قبول: می دانید در مورد فرض چه می گویند…فقط داشتن یک تعریف برای اینکه چه چیزی رفتار قابل قبول را تشکیل می دهد گام مثبتی در جلوگیری از تعارض است. ایجاد چارچوبی برای تصمیم گیری، استفاده از بیانیه تفویض اختیار منتشر شده، تشویق بهترین شیوه ها در همکاری، تیم سازی، توسعه رهبری و مدیریت استعداد همگی به جلوگیری از تعارض کمک می کند. داشتن شرح وظایف مشخص به طوری که افراد بدانند از آنها چه انتظاری می‌رود و یک زنجیره فرماندهی به خوبی بیان شده برای برقراری ارتباط مؤثر نیز به جلوگیری از تعارض کمک می‌کند.

ضربه سر درگیری: در حالی که شما همیشه نمی توانید از تعارضات جلوگیری کنید، تجربه من این بوده است که راز حل تعارض در واقع پیشگیری از تعارض است. با جست‌وجوی مناطق بالقوه درگیری و مداخله فعالانه به شیوه‌ای منصفانه و قاطع، احتمالاً از بروز درگیری‌های خاص جلوگیری می‌کنید و اگر یک درگیری شعله‌ور شود، احتمالاً با برخورد سریع با آن، شدت آن را به حداقل می‌رسانید.

درک فاکتور WIIFM: درک موقعیت حرفه ای دیگر WIIFM (چه چیزی در آن برای من وجود دارد) بسیار مهم است. کاملاً ضروری است که انگیزه های دیگران را قبل از سنجیدن درک کنید. راه جلوگیری از درگیری این است که به اطرافیان خود کمک کنید تا به اهداف خود برسند. اگر به تعارض از منظر انجام اقدامی برخورد کنید که به دیگران کمک کند به بهترین نحو به اهداف خود دست یابند، موانع کمی در راه حل تعارض بر سر راه شما قرار خواهد گرفت.

عامل اهمیت: نبردهای خود را انتخاب کنید و به خاطر درگیری از درگیری اجتناب کنید. با این حال، اگر موضوع به اندازه کافی مهم باشد که یک درگیری ایجاد کند، مطمئناً برای حل آن به اندازه کافی مهم است. اگر موضوع، شرایط یا موقعیت به اندازه کافی مهم باشد و به اندازه کافی در معرض خطر باشد، افراد برای باز کردن خطوط ارتباطی و بستن شکاف‌های موقعیتی هر کاری لازم است انجام خواهند داد.

خط پایین… من معتقدم که معمولاً می توان راه حلی را با درگیری هایی که تمایل صادقانه برای انجام آن وجود دارد، یافت. برگرداندن گونه دیگر، سازش، بخشش، شفقت، همدلی، یافتن زمینه مشترک، شنونده فعال بودن، خدمت بالاتر از خود و رویکردهای متعدد دیگر همیشه به فرد اجازه می دهد در ایجاد رابطه موفق باشد اگر میل اساسی به اندازه کافی قوی باشد.