خطرات ستون فقرات شما در زندگی روزمره – مسواک زدن دندان ها

چی! کار ساده ای مثل مسواک زدن دندان هایتان؟ چگونه می تواند اینقدر خطرناک باشد؟ من سالها این کار را انجام داده ام و هرگز مشکلی نبوده است!

این واقعیت که شما سال ها همین حرکت را تکرار کرده اید، ممکن است دلیل این باشد که کمر شما اکنون شما را دچار مشکل می کند. ممکن است آنقدر به تکرار یک عادت بد عادت کرده باشید که بدن شما اکنون علائم انحطاط ناشی از تجمع استرس را نشان می دهد.

خم شدن روی سینک و انحنای ستون فقرات به این معنی است که فشار زیادی به رباط ها یا تاندون هایی که ستون فقرات را در کنار هم نگه می دارند وارد می کنید. که فقط باید برای حفظ عمودی ستون فقرات استفاده شود. در نهایت، تاندون‌ها و رباط‌ها در اثر حرکت کششی مداوم بسیار تحریک می‌شوند. آنها در نهایت به شما هشدار می دهند که آسیب در حال بدتر شدن است و ستون فقرات شما رو به وخامت است.

یک روش جایگزین این است که پاهای خود را تا حدود 15 درجه در مفصل زانو خم کنید یا فقط زانوهای خود را شل کنید تا دیگر صاف نباشند. این حرکت لگن شما را به سمت جلو متمایل می کند و قوس های ستون فقرات را از بین می برد. ستون فقرات به حالت عمودی، متعادل و آرام برمی گردد و احساس عمودی و عاری از هرگونه ایجاد تنش را در آن ایجاد می کند.

اکنون می توانید فقط با خم کردن باسن خود روی سینک خم شوید و پشت خود را صاف نگه دارید. جای نگرانی در پشت شما وجود ندارد، زیرا مهره ها همه به هم چسبیده اند و هیچ چیزی در ستون فقرات شما حرکت نمی کند، زیرا به گونه ای طراحی شده است که همیشه صاف بماند.

ستون فقرات بخش فوق‌العاده‌ای از آناتومی شماست، زیرا شما را برای انجام تمام فعالیت‌های هدفمندتان ایستاده نگه می‌دارد و همچنین از ستون فقرات که از مرکز مهره‌ها بالا و پایین می‌رود محافظت می‌کند.

حفظ موقعیت عمودی ستون فقرات بسیار مهم است، زیرا مرکز اصلی کنترل کننده تمام اعصاب شما در بدن است. جای تعجب نیست که کمردرد بسیار زیاد است، زیرا تعداد کمی از مردم می دانند که چگونه انحنای ستون فقرات باعث فشار زیادی بر روی تاندون ها و رباط هایی می شود که برای صاف نگه داشتن آن طراحی شده اند.

با تغییر عادت خم کردن پشت به خم کردن کمی زانوها، زمانی که دندان های خود را تمیز می کنید. به طور چشمگیری نحوه حرکت ستون فقرات شما را برای انجام یک کار بسیار ساده مانند تمیز کردن دندان ها تغییر می دهد.

فقط به یاد داشته باشید که هر حرکت خمشی در زانوها به طور خودکار لگن شما را به سمت عقب متمایل می کند و سپس موقعیت ستون فقرات شما را به حالت کاملا عمودی تغییر می دهد. اکنون کنترل کاملی برای خم شدن به جلو در باسن دارید، پشت خود را صاف نگه دارید و روی سینک خم کنید.

خیلی ساده است؛ تعجب خواهید کرد که چرا برای مدت طولانی این کار را اشتباه انجام داده اید!