درمان فشار خون بالا – مبارزه با اختلال خوردن اجباری – رفع فشار خون در 1 هفته

مطالعات اخیر نشان می دهد که کودکان دارای اضافه وزن مشکلات روانی زیادی دارند. این تحقیق نشان می دهد که بین 20 تا 40 درصد از همه کودکان در ایالات متحده کیفیت زندگی پایین تری را تجربه می کنند زیرا از افسردگی، اضطراب و کمبود عزت نفس ناشی از چاقی رنج می برند.

یوگا یک درمان روانی و فیزیکی اثبات شده برای بسیاری از مشکلات مرتبط با چاقی از جمله اختلالاتی مانند پرخوری است. یک مطالعه بریتانیایی در سال 2006 نشان داد که وقتی کودکان و بزرگسالان جوان به مدت سه ماه در یوگا با تمرین تنفس کنترل شده شرکت کردند، توانستند به طور متوسط ​​6 پوند وزن کم کنند.

این یک آمار مهم به دلیل چیزی به نام شاخص توده بدنی (BMI) است. برای اینکه یک کودک چاق در نظر گرفته شود BMI او باید از 10 درصد استانداردهای بهداشتی منتشر شده برای سن، قد و وزن تجاوز کند. شش پوندی که بچه‌های یوگا از دست دادند به این معنی بود که این بچه‌های دارای اضافه وزن به طور متوسط ​​می‌توانند 60 درصد وزن مورد نیاز برای اینکه دیگر چاق در نظر نگیرند، از دست بدهند.

مطالعه مقایسه گروه کنترل نشان داد کودکانی که تحت درمان یوگا قرار نگرفته بودند اما در تمام فعالیت‌های دیگر شرکت می‌کردند، هیچ بهبودی در کاهش وزن نداشتند. حتی فعالیت یوگا در سطح مبتدی تأثیر شگفت انگیزی برای کودکان دارای اضافه وزن خواهد داشت، زیرا مطالعه لندن به وضوح نشان می دهد که 40 درصد از کودکان مبتلا به فشار خون تنها پس از یک هفته شرکت، فشار خون طبیعی داشتند.

اختلالات عاطفی منجر به اعتیاد و پرخوری راهی برای کودکان برای مسدود کردن، طفره رفتن یا تسکین احساسات است. ناتوانی در رویارویی با احساسات منفی مانند ناامیدی، خشم یا شرم، زمینه را برای یک مراسم غذا خوردن تحریف شده فراهم می کند.

یوگا باعث ایجاد عزت نفس می شود و به کودکان چاق کمک می کند تا احساسات خود را بشکنند و با اجبار غذا خوردن مقابله کنند. تکنیک های یوگا تنفس و مدیتیشن آرامش و تمرکز را برای تسکین رفتارهای اجباری بدون نیاز به غذا خوردن برای راحتی فراهم می کند.

مردم به طور منظم از یوگا برای ارتقای یک اتحاد سالم بدن، ذهن و روح استفاده می کنند. کلمه یوگا در لغت به معنای “اتحاد” است، همانطور که در ارتباط صلح آمیز با خود فیزیکی شماست.

نبرد فکرهای غذایی تکانشی و اجباری دائماً در میان کودک مبتلا به وزن یا چاق خشمگین است. آنها همچنین احساس قوی درماندگی و حتی شرمساری از ناتوانی در کنترل بدن خود را تجربه می کنند.

یوگا یک روش کنترل سالم را تشویق می کند و نحوه برقراری ارتباط مثبت با بدن را آموزش می دهد. بچه‌های چاق یاد می‌گیرند که با ذهنی آرام، قلبی باز و احترام متعادل به هر ژست نزدیک شوند.

ورزش ملایم یوگا راهی عالی برای یک بدن چاق با استرس فیزیکی شدید است تا برنامه تناسب اندام کم تاثیری داشته باشد تا انعطاف پذیری، قدرت، تون عضلانی و هماهنگی را افزایش دهد. یوگای کودکان فشار اضافی کمی بر سیستم تنفسی یا قلب وارد می کند در حالی که اعتماد به نفس، اضطراب و افسردگی را بهبود می بخشد. تکنیک های سلامت طبیعی

ارجاع:

وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری

اضافه وزن و چاقی