در طول خوداشتغالی متمرکز و سالم بمانید

· یک برنامه کاری منظم چه در خانه و چه در هر جای دیگر ایجاد کنید. شما می توانید ساعات کاری خود را در زمان خوداشتغالی هر زمان و هر کجا که بخواهید تنظیم کنید. با این حال، برای توسعه منابع درآمد غیرفعال یا ایجاد یک محصول جدید، باید هر روز ساعات کاری منظمی داشته باشید. در ابتدا ممکن است بیش از 12-14 ساعت در روز کار کنید. اگر برای آن چارچوب زمانی کاملاً آماده نیستید، تا زمانی که به طور مداوم کار می کنید، می توانید ساعات کاری خود را به تدریج افزایش دهید.

· مطمئن شوید که وعده های غذایی منظمی را در طول روز (یا شب) می خورید تا به بدن خود سوخت رسانی کنید. تغذیه بدن در فواصل زمانی منظم شما را تیز و متمرکز نگه می دارد و همچنین به بدن و مغز شما انرژی می دهد. اگر وعده های غذایی را برای مدت طولانی حذف کنید (یا همه را با هم) بهره وری نخواهید داشت، به خواب می روید، بدخلقی خواهید داشت و در اوج عملکرد خود نخواهید بود.

· حتما از غلات کامل، میوه ها، سبزیجات، گوشت بدون چربی و حبوبات استفاده کنید. سعی کنید غذاهای حاوی قند و نمک زیاد مصرف نکنید، زیرا انرژی شما را کاهش می دهند. ارگانیک/طبیعی بهینه است. به جای بیرون رفتن در رستوران ها، کلوپ ها و بارها، غذای خود را بپزید و آماده کنید (به عنوان یک امتیاز اضافی، پول اضافی را با خوردن در خانه یا قهوه ای کردن ناهار خود پس انداز خواهید کرد)

· در هر فرصتی به خصوص با آب خود را هیدراته کنید. زمانی که آب بدن شما کم شده است، ممکن است هوس خوردن میان وعده های شیرین یا نمکی و وعده های غذایی سنگین داشته باشید. مغز شما فریب خورده و فکر می کند که گرسنه هستید، در حالی که در واقع تشنه هستید. شما باید فقط زمانی که واقعا گرسنه هستید (معمولاً 6-4 ساعت بعد از غذا) غذا بخورید. هیدراته کردن خود نیز مغز و بدن شما را هوشیار نگه می دارد. اگر قهوه یا چای می نوشید، سعی کنید کافئین را چند ساعت قبل از خواب خود محدود کنید. در صورت امکان، مصرف نوشابه ها و نوشابه های انرژی زا را حذف کنید. آنها ادرارآور هستند و حاوی مواد نگهدارنده ای هستند که باعث تشنگی زودرس و هوس خوردن غذاهای ناسالم می شوند. اگر آب ساده را دوست ندارید یا عادت ندارید به طور منظم آب بنوشید، با لیمو یا میوه های دیگر طعم دار کنید.

· اگر هر عنصری از خوداشتغالی شما به ساعات طولانی در تلفن های هوشمند، لپ تاپ یا رایانه شخصی نیاز دارد، به طور منظم استراحت کنید. حداقل هر یک ساعت، کمی پیاده روی کنید و چشمان خود را برای دید از راه دور تنظیم کنید. اگر ساعت‌ها به‌طور مداوم جلوی کامپیوتر کار کنید، مفاصل و کمرتان دردناک و سفت می‌شوند و چشم‌هایتان تار و خسته می‌شوند. استراحت منظم از صفحه نمایش رایانه و تلفن های هوشمند از خستگی شما جلوگیری می کند و همچنین سوخت و ساز بدن شما را سالم نگه می دارد.

· یک روال تمرینی ایجاد کنید. برای ورزش کردن یا خوش اندام بودن نیازی به عضویت در باشگاه ندارید. پیاده روی طولانی مدت هر روز (حداقل نیم ساعت) کافی است. ورزش منظم استرس را کاهش می دهد، عادات موثر وعده های غذایی/میان وعده ها را تقویت می کند و ذهن شما را تیز نگه می دارد.

در صورت تمکن مالی، حتماً ویزیت های منظم پزشک را برنامه ریزی کنید. حفظ سلامتی عالی برای ایجاد کسب و کار شما در بلندمدت بسیار مهم است. اگر نمی‌توانید بیمه درمانی معمولی (مثلا COBRA) بپردازید، به شرکت‌های خصوصی که نرخ‌های ماهیانه پایین و فرانشیزهای بالا را برای افراد خوداشتغال ارائه می‌دهند، نگاهی بیندازید یا دریابید که آیا می‌توانید در طرح مراقبت‌های بهداشتی شریک یا همسرتان ثبت‌نام کنید.

· سعی کنید هر شب در ساعت مشخصی به رختخواب بروید و همچنین هر روز در ساعت مشخصی از خواب بیدار شوید. یک روال منظم خواب/بیداری برای بهره وری خوب، سطح انرژی سالم و حفظ عادات غذایی خوب ضروری است. تمام وسایل الکترونیکی را حداقل یک ساعت قبل از خواب خاموش کنید. اگر زیاد سفر می کنید، مطمئن شوید که چرخه خواب و بیداری خود را بر اساس آن تنظیم کرده اید و هر جا که هستید 6 تا 8 ساعت بخوابید. اگر مجبورید یک «تمام شب» بکشید، لطفاً پس از پایان پروژه (ها) به بدن خود بخوابید.

· زمانی که به هدف شخصی یا پیشرفتی دست یافتید به خود پاداش دهید. یک پاداش می تواند به شکل ناهار یا شام بیرون باشد (البته مطمئن شوید که زندگی کمتر از حد خود را دارید!)، تمرین، وقت گذرانی با خانواده، بازی یا تماشای ورزش، رانندگی، پیاده روی در جنگل. و غیره. پاداش‌های شما کار سخت شما را تقویت می‌کند و همچنین مغز شما را آرام می‌کند- تا ایده‌های جدید شکوفا شوند.

· از نظر مالی کمتر از توان خود زندگی کنید. بودجه شخصی (یا مشترک، اگر شریک هستید) خود را ارزیابی کنید و در صورت لزوم هزینه ها را کاهش دهید. هر چیزی را که نیاز ندارید خریداری نکنید، به خصوص خریدهای بزرگ که به صورت اعتباری شارژ می شوند. در صورت امکان تمام بدهی ها را پرداخت کنید. در صورت لزوم برای تکمیل درآمد خود به صورت پاره وقت کار کنید. به یک خانه کوچکتر نقل مکان کنید. اقلام فاسد نشدنی را به صورت عمده بخرید. پیاده روی، دوچرخه سواری یا استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی. همیشه یک صندوق اضطراری (1000 دلار) در دسترس داشته باشید.

· از یک مربی یا دوستی که در تجارت خود موفق است کمک بخواهید. سخنان خردمندانه آنها می تواند به شما کمک کند از اشتباهات یا قضاوت های رایج اجتناب کنید. اکثر افرادی که در مشاغل کوچک/کارآفرینی خود موفق هستند، از به اشتراک گذاشتن پیروزی های خود با شما خوشحال هستند و در صورت نیاز به شما کمک می کنند.

اگر در هر کاری شکست خوردید، مهم نیست که چقدر بزرگ یا کوچک باشد، به شکست به عنوان فرصتی برای خودسازی یا کمک به برنامه ریزی مسیری جایگزین برای دستیابی به اهدافی که برای خود تعیین کرده اید نگاه کنید. پایداری در ایجاد کسب و کار ضروری است. اگر خیلی راحت تسلیم شوید، از روند کارآفرینی ناامید خواهید شد.

· نگرش مثبت را حفظ کنید. لازم نیست هر روز از بالای کوه فریاد بزنی تا همه دنیا بشنوند. با این حال، شما باید هر روز مشتاق باشید و به شکلی انگیزه داشته باشید تا کسب و کار خود را ادامه دهید. اگر دائماً افکار منفی در مورد کاری که انجام می‌دهید در سر داشته باشید، نه تنها رشد کسب‌وکار، بلکه رشد شخصی‌تان را نیز مختل خواهید کرد. منفی بودن انرژی های خلاقانه و فیزیکی ما را از بین می برد. نگرش ها و دیدگاه های منفی طولانی مدت نیز بر سلامت شما تأثیر منفی می گذارد. حتی اگر بدترین روز، هفته یا ماه را تجربه می کنید، باید به دنبال (الف) روند(های) مثبت باشید تا خود را به جلو نگه دارید.