ده کاری که بیبی بومرها می توانند در صورت قرنطینه شدن انجام دهند

روز شماره دو سرپناه در اینجا در کالیفرنیا، جایی که من زندگی می کنم، یکی از ایالت هایی که بیشترین آسیب را به ویروس کرونا زده است. همان‌طور که شوهرم که در حال رشد است، روز پیش گفت: “بیدار شدن برای یک روز دیگر در Coronaville.”

“ویروس کرونا.” “پاندمی.” “پناه در محل.” “کووید-۱۹.” “تعیین فاصله از سایر افراد در جامعه.” “قرنطینه شخصی.” “در خانه بمانیم.” “تعطیلی.” “انزوا.” فقط یک ماه پیش فکر کنیم این کلمات بخشی از واژگان روزمره ما نبودند. افرادی که ماسک می پوشند، قفسه های خالی مواد غذایی، شستن بی وقفه دست ها، ممنوعیت سفر، تعطیلی مدارس، کار از خانه، و افت شدید بازار سهام.

این عادی جدید ماست.

روز پنجشنبه، فرماندار کالیفرنیا در تلاش برای جلوگیری از انتشار COVID-19، دستور ماندن در خانه را در سراسر ایالت صادر کرد. تا امروز، پنج ایالت دیگر نیز همین کار را کرده اند. اساساً، این به معنای ماندن در خانه است، به استثنای رفتن به فروشگاه، بررسی اقوام، رفتن به دکتر یا ورزش کردن در فضای باز (تا زمانی که شش فوت از همه فاصله داشته باشید). مدارس و کلیه مشاغل غیر ضروری تعطیل شده اند. اگر این خبر به اندازه کافی وحشتناک نبود، فرماندار همچنین هشدار داد که 56 درصد از جمعیت کالیفرنیا در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند. حالا، یک فکر هوشیارانه وجود دارد.

ما بچه‌هایی که رشد می‌کنند – مخصوصاً آن‌هایی که 60 سال به بالا هستند – خوب، معلوم شد که ما مستعد ابتلا به این ویروس هستیم. اگرچه زمانی که برای اولین بار در مورد این بیماری همه گیر شنیدیم احساس جوانی، سختی و شکست ناپذیری می کردیم، به نظر می رسد که رونق ها در نهایت توجه داشته باشند. و این چیز خوبی است.

نه اینکه یک هشدار دهنده باشم، اما ممکن است پیشنهادی بدهم؟ اگر بیش از 65 سال سن دارید و در قرنطینه یا انزوا نیستید، باید به طور جدی آن را در نظر بگیرید، حتی اگر در حال حاضر در جایی که زندگی می کنید لازم نباشد. مطمئناً اگر مشکلات سلامتی زمینه‌ای دارید، چنین است. میدونم میدونم. خودقرنطینه کردن دقیقاً در لیست سطل شما نبود و ما پررونق ها به زندگی فعال و اجتماعی عادت کرده ایم. اما به آنچه در چین و آنچه در ایتالیا و اسپانیا در حال حاضر با سرعتی خیره کننده در حال وقوع است نگاه کنید.

انتقال COVID-19 بسیار مسری است و انتقال آن به طرز تکان دهنده ای آسان است. اکنون، کارشناسان پزشکی به ما می گویند که ویروس می تواند تا سه روز روی سطوح زنده بماند. جوان ترها حتی ممکن است علامتی نداشته باشند، بنابراین اعضای خانواده یا دوستان می توانند بدون اینکه متوجه شوند بیماری را منتقل کنند. در حال حاضر، با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، دوره نهفتگی (زمان بین زمانی که ویروس را درگیر می کنید تا شروع علائم شما) برای کروناویروس جدید بین 2 تا 14 روز پس از قرار گرفتن در معرض است.

ضرب المثل “بهتر ایمن تر از متاسفم” هرگز به این اندازه صادق نبوده است. باشه، سخنرانی کنید، اما لطفا مراقب باشید، دوستان من.

بنابراین، اگر مثل من هستید، در خانه گیر کرده اید، چه کاری می توانید انجام دهید تا ذهن خود را از این همه آشفتگی دور کنید؟

قبل از اینکه 10 کاری را که در صورت قرنطینه شدن می توانید انجام دهید فهرست کنم، به یاد داشته باشید که ایمن بمانید، اما آرام و مثبت باشید. در حالی که ما باید این ویروس را جدی بگیریم، به تلویزیون و تماشای گزارش های اخبار تلخ و غم انگیز چسب نمانید. درعوض، روی دلایل بسیاری که همه ما برای قدردانی داریم تمرکز کنید. در پایان روز، تصدیق کنید که فرصتی دوباره به شما داده شده است تا طلوع خورشید را ببینید، کاری را که انجام داده‌اید تشخیص دهید، یا شخصی را یادداشت کنید که از داشتن او در زندگی‌تان سپاسگزار هستید.

خوب، پس در اینجا ده راه برای عاقل ماندن آورده شده است:

* خوب غذا بخورید و فعال بمانید. این زمان برای استرس خوردن و خوردن غذای راحت نیست. باور کن در پایان فقط احساس بدتری خواهی داشت. در صورت امکان در فضای باز ورزش کنید. من هنوز در مسیرهای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، و پیاده‌گردی می‌روم – البته از بقیه فاصله ندارم. به معنای واقعی کلمه، می توانم احساس کنم استرس از بین می رود. طبیعت آرام می کند. با این حال، اگر این امکان پذیر نیست، تعداد زیادی ویدیوی تمرینی رایگان در یوتیوب وجود دارد که برای جمعیت بیش از 50 نفر طراحی شده است. آنها را بررسی کنید.

* ارتباطات خود را تقویت کنید. با خانواده و دوستان خود در تماس باشید. من به یک جماعت کوچک زبان اشاره تعلق دارم و شروع به استفاده از Zoom برای جلسات خود کردیم. شاید من از نظر فنی عقب مانده باشم زیرا قبلاً نام زوم را نشنیده بودم، اما این یک راه عالی برای گروهی از افراد برای برقراری ارتباط با یکدیگر در این زمان ها است. خیلی مهم است که خود را منزوی نکنید. همچنین می توانید از طریق پیامک، ایمیل، رسانه های اجتماعی، اسکایپ یا فیس تایم با عزیزان خود در تماس باشید. از فناوری متنفر هستید؟ نامه ای قدیمی بنویسید یا کارت هایی برای عزیزانتان بسازید تا روزشان را شاد کنید.

* احساس می کنم خیلی خوش شانس هستم که نویسنده ای هستم که در طول زندگی من به عنوان درمان عمل کرده است. به موزه خود ضربه بزنید. یک مجله داشته باشید، یک شعر بنویسید یا یک وبلاگ راه اندازی کنید. رمان بزرگ آمریکایی را که در ذهن شما می رقصد شروع کنید. آن خاطرات یا سابقه خانوادگی را شروع کنید. از اینکه زمان چقدر سریع می گذرد شگفت زده خواهید شد. در واقع، اگر همیشه آرزوی نویسنده شدن را داشته‌اید و می‌خواهید در سال‌های طلایی‌تان به این حرفه بپردازید، با ما همراه باشید. در کتاب جدیدم که سال آینده منتشر می‌شود، ضمن به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه‌ام، انگیزه و الهام‌بخشی به شما می‌دهم تا به شما در شروع سفر نوشتن خود کمک کنم. اگر از نوشتن متنفر باشید چه؟ راه های خلاقانه دیگری را امتحان کنید. نقاشی کنید، جواهرات بسازید، آواز بخوانید یا برقصید.

* می‌دانید چگونه به ما بچه‌های جوان همیشه گفته می‌شود که مغزمان را تمرین دهیم؟ اکنون زمان مناسبی برای انجام این کار است. چرا در کلاس آنلاین شرکت نمی کنید؟ یک پازل انجام دهید. مهارت جدیدی بیاموزید. آیا می خواهید یک زبان جدید یاد بگیرید؟ پسرم، کریس گورجز، مترجم ناشنوایان، محتوای آموزشی رایگان را برای کسانی که مایل به یادگیری زبان اشاره هستند در کانال یوتیوب خود در ASL Basics ارائه می دهد.

* برای لذت بردن از لحظات کوچک وقت بگذارید. حتی در زمان قفل کردن، می توانید از صدای آواز پرنده، بوی پس از طوفان باران یا زیبایی غروب آفتاب بیرون بروید. از چیزهای ساده مانند اولین روز بهاری در باغ خود یا اولین جرعه قهوه لذت ببرید.

* کتاب‌هایی را که در قفسه کتاب‌های شما گرد و غبار جمع کرده‌اند بخوانید یا پرفروش‌ترین‌های آمازون را بررسی کنید. به دنبال پیشنهادات هستید؟ فکر می‌کردم «زیتون، دوباره» اثر الیزابت استراوت عالی بود. «دوباره بپرس، بله» اثر مری بت کین و «زن فروشگاه راحتی» عجیب و غریب اثر سایاکا موراتا نیز ارزشمند بودند. و اگر می‌خواهید ترسناک باشید، «بیمار خاموش» اثر الکس مایکلیدس، «خانواده در طبقه بالا» اثر لیزا جول یا «زندگی دوست‌داشتنی من» اثر سامانتا داونینگ را امتحان کنید.

* در برابر وسوسه دراز کشیدن در رختخواب یا استراحت در PJ خود در تمام طول روز مقاومت کنید. بلند شوید، دوش بگیرید، دندان هایتان را مسواک بزنید و چند لباس زیبا بپوشید. ساختاری را در روز خود با اهدافی برای رسیدن به آن قرار دهید. احساس بهتری خواهید داشت و این به شما کمک می کند دیدگاه مثبتی داشته باشید.

* اکنون زمان مناسبی برای تمیز کردن بهاره است. کشوی آشغال را پاک کنید، لباس‌هایی را که هرگز نمی‌پوشید خلاص کنید و شلوغ کنید. مالیات خود را انجام دهید تا یک چیز کمتر برای استرس داشته باشید. کارهای خانه حواس شما را پرت می کند و به شما کمک می کند تا احساس بهره وری داشته باشید.

* آیا یک گیتار یا ساکسیفون قدیمی در کمد دارید؟ گرد و غبار آن ساز قدیمی را پاک کنید، درس بخوانید یا شروع به تمرین کنید.

* خودتان را اغوا کنید. یک حمام حباب طولانی بگیرید. به موسیقی دهه 60 گوش دهید و در خانه برقصید. آهنگ های مورد علاقه خود را به لیست پخش خود اضافه کنید. به خودت یه صورتت بده بخوابید یا چرت بزنید. به یک آلبوم عکس قدیمی نگاه کنید. بیرون زیر آفتاب بنشین احساس استرس می کنید؟ مطمئن باشید و هر روز چیزی معنوی و الهام بخش بخوانید. نماز خواندن. تنفس عمیق را تمرین کنید. کمی پیلاتس انجام دهید سعی کنید از اپلیکیشنی مانند Calm یا Headspace استفاده کنید. به حواس پرتی نیاز دارید؟ یک فیلم قدیمی سیاه و سفید مورد علاقه دوران کودکی خود یا فیلمی که شما را با صدای بلند می خنداند تماشا کنید. یک سرویس پخش جریانی را به صورت آزمایشی رایگان دریافت کنید و تا آنجا که می توانید قبل از انقضا آن را تماشا کنید.

شما بروید. ده چیزی که به شما کمک می کند در این زمان های بی سابقه و ناراحت کننده کنار بیایید. تو تنها نیستی. ما بچه‌های بومی با هم از این مشکل عبور می‌کنیم!