دیابت نوع 2 – شما می توانید یک دیابتی چاق و متناسب باشید

ورزش و هیکل سالم اغلب دست به دست هم می دهند. بدن لاغر محصول عادات ورزشی مداوم و اضافه کاری تغذیه سالم است. به دست آوردن یک بدن لاغر سالم می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. اگرچه ژنتیک قطعاً در این امر نقش دارد، اما باید نقطه شروع و عادات تغذیه و فعالیت بدنی روزمره افراد را در نظر گرفت تا بهتر مشخص شود که یک فرد تا چه اندازه می تواند سلامت و هیکل خود را در یک معیار زمانی خاص بهبود بخشد.

واقعیت این است که اکثر بیماران دیابتی نوع 2 اضافه وزن دارند. بعضی ها خیلی چاق هستند. این شرایط معمولاً محصول چندین سال خوردن غذاهای ناسالم و عدم شرکت در فعالیت بدنی کافی است. تصور اینکه خود را با اندامی لاغر تصور کنید بسیار دشوار است، در حالی که تنها چیزی که از زمانی که به یاد دارید می‌دانید، احساس اضافه وزن است. تصور کردن خود به عنوان فردی با هیکل لاغر ممکن است یک مفهوم بیگانه به نظر برسد. و در این موارد، ممکن است انجام این کار واقع بینانه نباشد.

حقیقت این است که برای اکثر بیماران دیابتی نوع 2، داشتن اندامی لاغر یک هدف دست یافتنی است. و با آن سلامت و کیفیت زندگی بهبود می یابد. خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مرتبط با دیابت نوع 2 و اضافه وزن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

برای برخی، یک وسط باریک ممکن است یک هدف منطقی نباشد. با این حال، خوشحال خواهید شد که بدانید هنوز هم می توانید سلامتی خود را بهبود ببخشید – حتی بدون داشتن بدنی لاغر. شما هنوز هم می توانید وضعیت دیابت خود را بهبود بخشید. شما هنوز هم می توانید کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشید و زندگی را به سال های خود اضافه کنید. شما می توانید یک دیابتی «چاق و متناسب» باشید.

مهم است که توجه داشته باشید، هرچه وزن بیشتری از طریق زندگی سالم کم کنید، برای شما بهتر است.

با این اوصاف، مهمترین چیز برای سلامتی شما وزن شما نیست – بلکه میزان فعالیت بدنی شماست. به سادگی با ورزش، بدن خود را در معرض استرس فیزیکی قرار می دهید که منجر به بسیاری از مزایای سلامتی می شود، مانند …

  • بهبود کنترل قند خون،

  • کاهش مقاومت به انسولین،

  • کاهش سطح کلسترول،

  • کاهش فشار خون و

  • بهبود سلامت قلب و عروق

اینها تنها بخشی از مزایای مرتبط با فعالیت بدنی هستند. علاوه بر این، این تغییرات مثبت می تواند به معنای واقعی کلمه یک شبه رخ دهد. با چندین بار ورزش در هفته به طور مداوم، می‌توانید فوراً بهبودهایی را در تمام این اقدامات مشاهده کنید، حتی اگر وزن شما خلاف آن را نشان دهد.

شما با وجود وزنتان می توانید یک دیابتی سالم باشید. به هر حال، اگر می توانید برای بهبود نتایج کلی خود، مقداری وزن کم کنید.

با این حال، اگر کاری وجود دارد که باید انجام دهید، آن است که بدون توجه به وزن خود تناسب اندام داشته باشید. در مورد سلامتی مطلقاً هیچ بهانه ای برای عدم تناسب اندام وجود ندارد.