راه حل های مدیریت شبکه برای نرم افزار میز خدمات

ضربان قلب خدمات مهم تجاری خود را زیر نظر داشته باشید.

بسیاری از سازمان ها با استفاده از ابزارهای مدیریت زیرساخت بر سلامت خدمات تجاری نظارت می کنند. ابزارهای مدیریت زیرساخت، مشکلات مربوط به سخت افزار، نرم افزار و شبکه های زیربنایی را که از خدمات مورد نیاز کسب و کار پشتیبانی می کنند، نظارت و گزارش می دهند. علاوه بر ابزارهای مدیریتی، بیشتر سازمان‌ها نرم‌افزار میز خدمات را برای مدیریت ثبت و حل مسائل مربوط به زیرساخت‌های زیربنایی پیاده‌سازی کرده‌اند. اغلب مدیریت زیرساخت و میز خدمات / گروه های پشتیبانی فنی به عنوان بخش سیلو عمل می کنند. به طور معمول، سیستم‌های مورد استفاده توسط این بخش‌ها به‌دلیل یکپارچه‌سازی به تلاش و هزینه زیادی نیاز دارد. ما معتقدیم که بسیار مهم است که این گروه ها و سیستم ها به طور کامل یکپارچه شوند تا کسب و کار از یک رویکرد مدیریت خدمات یکپارچه و سرتاسر بهره مند شود.

ارائه مدیریت خدمات پایان به پایان به این معنی است که شما باید بر تمام عواملی که ممکن است بر خدمات شما تأثیر می گذارد، کنترل داشته باشید. آنچه بسیاری از سازمان ها تمایل دارند نادیده بگیرند، هشدارهایی است که توسط ابزارهای مدیریت زیرساخت ایجاد می شود. این هشدارها می تواند برنامه ریزی مدیریت خدمات شما را به آشوب بکشاند.

تعریف هشدارهای زیرساختی

هشدارها تأثیر مستقیمی بر سطح خدمات شما دارد. اندازه گیری عملکرد فناوری اطلاعات در پرداختن به این هشدارها و تأثیر آن بر خدمات ارائه شده به سازمان مهم است. بسیاری از انواع هشدارها در مدیریت حوادث وارد می شوند. از آنجایی که بیشتر سازمان‌ها هشدارها را به درستی شناسایی نمی‌کنند، این خطر را دارند که نتوانند ردیابی کنند که کدام رویدادها از ابزارهای مدیریتی ایجاد شده‌اند و کدام رویدادها توسط کارکنان فناوری اطلاعات یا کاربران نهایی ایجاد شده‌اند. شناسایی منبع حادثه به سازماندهی خدماتی که IT ارائه می‌کند کمک می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که کار عادی روزمره آسیب نمی‌بیند.

در زیر نمونه هایی از انواع هشدارها از اکثر سیستم های مدیریتی آورده شده است:

1. هشدارهایی که نیاز به توجه فوری دارند.

2. هشدارهای بیدار شدن از خواب

3. هشدارهای آگاهی

1. هشدارهایی که نیاز به توجه فوری دارند

این هشدارها برای سازمان شما مهم ترین هستند. به عنوان مثال، این می تواند پیامی باشد که می گوید سرور شما از کار افتاده است، احتمالاً به دلیل کار نکردن یک فن (مثلا). اگر سرور برنامه های کاربردی حیاتی سازمان شما را اجرا می کند، پس از شناسایی، تمام منابع مناسب باید فوراً به مشکل رسیدگی کنند.

2. هشدار بیدار شدن از خواب

پیام هایی از سیستم شما برای هشدار دادن به شما که باید در مورد چیزی عمل کنید که اهمیت کمتری دارد اما باید انجام شود.

3. هشدارهای آگاهی

پیام هایی که فقط به شما اطلاع می دهند که سیستم ها چگونه کار می کنند، وضعیت چگونه است و غیره …

به طور معمول، این هشدارها با اولویت های مختلف و SLA های مختلف مدیریت می شوند که تأثیر متفاوتی بر خدمات سازمان شما خواهد داشت. و مدیریت خدمات سازمان شما چیزی است که باید توسط راه حل نرم افزار میز خدمات شما پشتیبانی شود.

پیکربندی و ادغام نرم افزار میز سرویس با ابزارهای مانیتورینگ

سازمان باید اطمینان حاصل کند که وقتی یک هشدار توسط ابزار مدیریت تولید می شود، یک بلیط بلافاصله در راه حل نرم افزار میز خدمات ثبت می شود. نرم افزار میز خدمت باید به گونه ای پیکربندی شود که بتواند نوع پیام ها را تشخیص دهد و به طور خودکار تیکت را به گروه یا فرد مناسب اختصاص دهد. آستانه خدمات و قوانین خدمات را می توان برای مدیریت وضوح بلیط در طول چرخه عمر آن تعریف کرد.

اجرای گزارش‌ها و تنظیم شاخص‌های عملکرد کلیدی (KPI) در برابر هشدارها و زمان حل، به شما کمک می‌کند تا خدمات خود را فوراً بهبود بخشید و به شما کمک می‌کند تا کنترل تمام جنبه‌هایی را که بر خدمات شما تأثیر می‌گذارند، با استفاده از یک راه‌حل جلویی واحد که از قبل وجود دارد حفظ کنید: میز خدمات شما

برای ارائه مدیریت خدمات سرتاسر، باید نرم افزار میز خدمات خود را با ابزارهای مدیریت زیرساخت ادغام کنید. یکی از برنامه های محبوب Microsoft System Center Operations Manager (SCOM) است. SCOM برای نظارت بر زیرساخت برای هشدارهای خاص پیکربندی خواهد شد. هنگامی که یک هشدار پیکربندی شده رخ می دهد، “رویداد” به سرور مرکزی SCOM، جایی که پایگاه داده ای که شامل تاریخچه هشدارها است، نگهداری می شود.

سهولت ادغام با محصولات نرم افزاری محبوب اغلب یک موضوع بحث برانگیز بوده است، اما اکنون این موضوع حل شده است.