روندهای برتر فناوری در حوزه بیمه

فناوری به سرعت در حال پیشرفت است و بسیاری از سازمان‌های بیمه با چالش‌هایی روبرو هستند که این سرعت را حفظ کنند. اولویت اصلی یک شرکت بیمه امروزه رشد سودآور و پایدار است و برای ایجاد این امکان، شرکت‌های بیمه پیشرو تمام اقدامات ممکن را برای به کارگیری شیوه‌های نوآورانه و آخرین فناوری برای بهبود فرآیندهای تجاری و ساده‌سازی برنامه‌های قدیمی انجام می‌دهند.

«بومیان دیجیتال» بر محیط کار تسلط دارد و خواهد بود، که پیامدهای بزرگی برای نمایندگان و کارگزارانی دارد که به دنبال تعامل با مشتریان و رشد تجارت خود هستند. همانطور که نسل هزاره بالغ می شود و به اوج خود می رسد، قدرت خرید، روش های دیجیتالی و خودکارتر انجام کسب و کار به بخشی اساسی از گردش کار روزانه تبدیل می شود.

از ظهور کاربران تلفن همراه و فناوری مبتنی بر ابر تا تعامل با رسانه‌های اجتماعی، یک مطالعه Deloitte در مورد روندهای فناوری در سال 2016 برای نمایندگان بیمه توضیح می‌دهد که نمایندگان بیمه در نهایت به نیاز به چابک‌تر، کارآمدتر و در دسترس‌تر بودن برای خدمت به مشتری امروزی پی می‌برند.

برای اضافه کردن به این، یک محیط نظارتی چالش برانگیز وجود دارد که همچنان مقررات بیشتری را برای ساده‌سازی بخش بیمه اضافه می‌کند. گزارش اخیر Deloitte بیان می کند که چنین مقرراتی دیگر بین نهادهای ایالتی و فدرال نیست، بلکه ترکیبی از مقررات ایالات متحده و دولت ایالتی در مورد نهادهای بیمه برای اطمینان از کارایی و تبعیت از رویه های استاندارد ایالتی و فدرال است.

در نتیجه، نمایندگان بیمه نه تنها برای دیجیتالی کردن گردش کار خود تحت فشار هستند، بلکه باید فرآیندهای تجاری را ساده‌تر کنند تا هزینه انجام تجارت کارآمدتر و مطابق با این مقررات باشد.

طبق یک مطالعه مشترک Forrester و Accenture، در حالی که 63٪ از مشاغل بیمه گزارش می دهند که آماده حرکت به سمت شیوه های دیجیتال بیشتر هستند، تنها 23٪ از این مشاغل آماده هستند.

برای تسریع این فرآیند و اطمینان از انتقال موفقیت آمیز به گردش کار دیجیتال، چند روند کلیدی وجود دارد که بیمه گذاران باید از آن استقبال کنند.

مدرن‌سازی سیستم‌های قدیمی برای بهره‌وری عملیاتی – با گسترش عملیات در سراسر مناطق جغرافیایی، که طی دهه‌ها طول کشیده است، شرکت‌های بیمه با سیستم‌های قدیمی، فناوری‌های قدیمی که منجر به هزینه‌های تعمیر و نگهداری بالا می‌شود، مهار می‌شوند. گسترش فناوری‌های مدرن مانند موبایل و رایانش ابری، نحوه انجام کسب و کار سازمان‌ها را تغییر داده است. به جای عقب ماندن، زمان آن فرا رسیده است که شرکت های بیمه آخرین فناوری ها را در آغوش بگیرند و پلتفرم های قدیمی خود را برای بهره وری عملیاتی مدرن کنند و در عین حال انعطاف پذیری مصرف کنندگان را در نظر بگیرند.

استقبال از یک زیرساخت مبتنی بر ابر و در محل – تیم‌های فناوری اطلاعات در بخش بیمه با اینکه چه اطلاعاتی توسط تنظیم‌کننده‌ها مجاز است در فضای ابری در مقابل در محل ذخیره شوند، مشکل داشتند. گزارش اخیر TrustMarque می گوید که بسیاری از نهادهای بیمه در حال استفاده از فناوری مدیریت 40 ساله هستند که برای مدیریت فرآیند خسارت طراحی شده است، که مانع نوآوری می شود. همچنین، نمایندگان بیمه از جایگزینی آنی چنین فناوری مین فریم دور هستند.

از آنجایی که بخش بیمه گردش کار ساده‌تری را اتخاذ می‌کند، می‌توان انتظار افزایش قابل توجهی در استفاده از فناوری را داشت که می‌تواند از طریق ابر هیبریدی و در محل عملیاتی شود، که انعطاف‌پذیری نهایی را برای مشتریان و مشتریان تضمین می‌کند و به شدت از مقررات دولتی در حال تغییر تبعیت می‌کند. در محیط بیمه

هوش مصنوعی – هوش مصنوعی (AI) به شرکت های بیمه کمک می کند تا سیستم هایی را توسعه دهند که می توانند وظایفی را انجام دهند که قبلاً به هوش انسانی و پردازش دستی نیاز داشتند. با ظهور هوش مصنوعی در صنعت بیمه، نمایندگان بیمه اکنون می توانند بر روی سیستم های پیچیده برای دقت، کارایی و اتوماسیون بی عیب فرآیندهای مواجهه با مشتری، پذیره نویسی و مطالبات موجود حساب کنند. در روزهای آینده، هوش مصنوعی مخل بیشتر خواهد بود و برای شناسایی و ارزیابی خطرات نوظهور استفاده خواهد شد.

بلاک چین – بخش بیمه همچنین بر روی فناوری بلاک چین برای توانمندسازی آینده تمرکز کرده است. از طریق دفتر کل توزیع شده، قراردادهای هوشمند و قابلیت‌های عدم انکار، می‌تواند به عنوان یک زیرساخت مشترک عمل کند که می‌تواند چندین فرآیند را در سراسر زنجیره ارزش بیمه تغییر دهد. نه تنها کار کاغذی را ساده می کند و قابلیت حسابرسی را بهبود می بخشد، علاوه بر این به صنعت بیمه برای کاهش قابل توجه هزینه ها کمک می کند. همچنین موارد مربوط به کلاهبرداری از اشیاء با ارزش را کاهش می دهد. برخی از بازیگران اصلی بیمه عمر اقداماتی را برای آزمایش راه حل های مبتنی بر بلاک چین در سراسر زنجیره ارزش انجام داده اند. به عنوان مثال، جان هنکاک در حال ارزیابی یک اثبات مفهوم برای پاداش کارکنان است.

تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده با یادگیری ماشینی (ML) – با استفاده از تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده با ML، شرکت‌های بیمه می‌توانند قدرت هوش را آزاد کنند تا متغیرهای منبع داده پیچیده را به داده‌های مرتبط برای بینش‌های عملی پردازش کنند. این به آن‌ها کمک می‌کند تا پیش‌بینی کنند که در آینده چه اتفاقی می‌افتد و بهترین تصمیم باید چه باشد. تا جایی که به صنعت بیمه مربوط می شود، برای تسهیل خدمات 24 ساعته به مشتریان، مشاوره پیش بینی به مشتریان ارائه می شود.

اتکای شدید به اینترنت اشیا و کلان داده – بخش بیمه صنعتی مبتنی بر داده است که داده های بی شماری را تولید می کند – ساختار یافته و بدون ساختار. بنابراین، شرکت های بیمه برای جمع آوری اطلاعات بیشتر و بیشتر در مورد رفتار مشتریان خود، روی اینترنت اشیا حساب می کنند.

تجزیه و تحلیل داده های بزرگ به بیمه گران کمک می کند تا بر اساس تجزیه و تحلیل داده های انباشته شده تصمیمات مهمی بگیرند. به عنوان مثال، داده‌های جمع‌آوری‌شده از دستگاه‌های بهداشتی پوشیدنی، بیمه‌گران را قادر می‌سازد تا بر فعالیت مشتریان نظارت داشته باشند تا برای فعالیت‌های سالم مشتریان تخفیف ارائه کنند.

استفاده از تلفن همراه برای ارائه خدمات در حال حرکت – با افزایش استفاده از تلفن های هوشمند در اقتصادهای توسعه یافته و نوظهور، صنعت بیمه به طور پیوسته تحرک را به عنوان بخشی از استراتژی تجاری خود اجرا می کند. از طریق برنامه‌های تلفن همراه، مشتریان می‌توانند به راحتی یک پیشنهاد بیمه نامه درخواست کنند، یک نماینده بیمه را پیدا کنند، حق بیمه یا درآمد بازنشستگی را محاسبه کنند و داده‌های بیمه نامه را ذخیره کنند. بیمه‌گران نمی‌توانند مزایایی را که اپلیکیشن‌های موبایل در ایجاد برند ارائه می‌دهند نادیده بگیرند. با رشد روزافزون مصرف اینترنت از طریق موبایل، مشتریان می توانند از طریق شبکه های اجتماعی و سایر روش های ارتباطی درگیر شوند.

ارائه خدمات نوآورانه و شخصی از طریق نقاط لمسی دیجیتال – مشتریان در صنعت بیمه تحت تأثیر سیاست‌های مختلف و حق بیمه‌هایشان هستند و نرخ فرسودگی بالا است زیرا آنها گزینه‌های مختلفی برای انتخاب دارند. شرکت‌های بیمه برای حفظ مشتریان خود و ایجاد روابط عمیق با مشتری، با استفاده از نقاط تماس دیجیتالی مختلف مانند وب، موبایل، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و غیره، در فعالیت‌های تعامل با مشتری سرمایه‌گذاری می‌کنند. برای مثال، بیمه‌گران به مشتریان کمک می‌کنند تا دارایی‌های خود را توسعه دهند و از آنها محافظت کنند. خانه ها، وسایل نقلیه، ثروت و سلامتی، معمولاً با مشارکت با سایر ارائه دهندگان خدمات. چنین خدمات دیجیتالی از طریق طراحی یک استراتژی دیجیتال ارائه می شود.

خودکارسازی الزامات انطباق مقرراتی – از آنجایی که بیمه یک صنعت بسیار تحت نظارت است، شرکت های بیمه باید انطباق مقررات را در فرآیندهای تجاری خود بگنجانند. همچنین، آنها باید به سرعت فرآیندهای خود را مطابق با مقررات جدید در زمان تصویب و تصویب ادامه دهند. خودکارسازی انطباق با مقررات به شرکت‌های بیمه کمک می‌کند تا دسترسی فوری به اطلاعات داشته باشند و در عین حال اطمینان حاصل شود که فرآیندها به طور مداوم دنبال می‌شوند و خطر عدم انطباق را به حداقل می‌رسانند. اتوماسیون همچنین اطلاعات مورد نیاز برای گزارش ها و مستندات مربوط به یک کار خاص انجام شده را فراهم می کند. سیستم‌های مدرن اتوماسیون نظارتی را آسان می‌کنند در حالی که امکان تغییر در انطباق با مقررات را نسبت به سیستم‌های قدیمی فراهم می‌کنند.

اینها چند روند بود که می تواند کاتالیزوری برای شرکت بیمه باشد تا کارآمدتر کار کند و مشتریان بیشتری را به دست آورد.

همیشه صرف یک پنی به جای یک دلار منطقی تر است، به این معنی – تمرکز بیشتر برای لذت بردن و به دست آوردن مشتریان بیشتر و سپردن نگرانی های IT خود به یک ارائه دهنده خدمات مدیریت شده، که تجارت و مشتری شما را درک می کند و به طور خاص در معرض دید کافی از دامنه قرار دارد. . حس مشابه داشتن؟ به ما اطلاع دهید زیرا ما یکی از پیشروترین شرکت های خدمات فناوری اطلاعات هستیم که به بخش بیمه اختصاص دارد.