رژیم گیاهخواری – وعده سلامتی خوب

گیاهخواری نگاه و تفکر شما را نسبت به غذا تغییر می دهد. این یک سفر طبیعی و کل نگر است که باید برای سلامتی بدن خود انجام دهید. یک رژیم گیاهخواری متعادل، یعنی یک رژیم غذایی کم چرب و پر فیبر برای جلوگیری از مشکلات پزشکی پیچیده مانند بیماری عروق کرونر قلب، دیابت، فشار خون بالا و حتی انواع خاصی از سرطان کافی است.

گیاهخواران تمایل دارند مقادیر بیشتری از چربی های چند غیر اشباع را مصرف کنند که در مقایسه با چربی های اشباع موجود در تمام محصولات گوشتی مفید هستند. یک وعده غذایی گیاهی معمولی غذایی است که شامل نسبت متعادلی از غلات، غلات، حبوبات، آجیل، دانه‌ها، میوه‌ها، سبزیجات، لبنیات و محصولات سویا باشد. از آنجایی که تنوع بسیار زیادی وجود دارد، تمام مواد مغذی مورد نیاز بدنتان را از این نوع وعده غذایی دریافت می کنید.

همه ما می دانیم که صبحانه مهم ترین وعده غذایی در روز است و خوردن یک صبحانه گیاهی به معنای فواید دو چندان برای سلامتی است. بنابراین تخم مرغ، بیکن سرخ شده و سوسیس را با میوه ها، غلات و سویا جایگزین کنید. همیشه بهتر است یک صبحانه ترکیبی مصرف کنید، یعنی صبحانه ای که شامل بخشی از میوه، غلات و محصولات لبنی باشد به جای یک وعده.

میوه ها سرشار از فیبر، کم چربی و همچنین سرشار از اکثر مواد مغذی مانند مواد معدنی و ویتامین ها هستند. شما می توانید یک یا دو قسمت از یک یا دو نوع مختلف میوه مصرف کنید. اگر دوست ندارید میوه بخورید، یک اسموتی با میوه های تک یا مختلف درست کنید که به همان اندازه سالم است. سعی کنید تا جایی که ممکن است پوست میوه را بپوشانید مخصوصا برای سیب، انگور، گلابی، گواوا و غیره.

بخشی از غلات را در صبحانه روزانه خود بگنجانید و بهترین مثال بلغور جو دوسر است که منبع فراوانی از فیبر رژیمی است. بلغور جو دوسر حاوی فیبر محلول است که هضم و جذب غذا را به تاخیر می اندازد و در نتیجه تاثیر آهسته ای بر متابولیسم قند خون دارد. از این رو مصرف این غلات برای افراد دیابتی بسیار توصیه می شود. همچنین ثابت شده است که فیبر محلول می تواند سطح کلسترول را در بدن کاهش دهد. برای کسانی که دلشان برای طعم بیکن و تخم مرغ تنگ شده است، معادل های گیاهی مانند توفو و بیکن سویا را امتحان کنند.

می‌توانید توفوی همزده را به همان روش تخم‌مرغ با اضافه کردن سایر مواد تازه دلخواه مانند پیاز، گوجه‌فرنگی، قارچ و اسفناج آماده کنید. سویا منبع عالی کلسیم است و همچنین برای کاهش کلسترول و تری گلیسیرید مفید است. یک وعده غذایی گیاهی همچنین بهترین راه برای کاهش وزن است زیرا دستور العمل ها و رژیم های غذایی تهیه شده از میوه ها و سبزیجات به طور طبیعی کالری و چربی کمتری دارند.

همچنین هضم آن آسان است و آن را به یک گزینه عالی برای کودکان و افراد مسن تبدیل می کند. غذای گیاهی نباید اصلا خسته کننده باشد. در واقع، هزاران دستور غذای خوشمزه وجود دارد که می توان از سبزیجات، غلات، میوه ها، آجیل و غلات تهیه کرد که به زودی فراموش خواهید کرد که فرآورده های گوشتی همیشه وجود داشته است. و بالاتر از همه، شما می توانید در حالی که از ظلم به حیوانات دفاع می کنید، صاحب وجدان پاک باشید.