سلامتی بهتر فقط چند قدم دورتر است

تنها شکلی از ورزش که بدن ما برای آن طراحی شده است، فواید زیادی برای سلامت جسمی و روانی به همراه دارد. تصور کنید: قرار است ما کاری را انجام دهیم که واقعاً به نفع ما باشد! به یاد داشته باشید، هر جا که می روید، برای رسیدن به آنجا باید حداقل چند قدم پیاده روی کنید، حتی اگر به معنای رفتن از مبل به آشپزخانه باشد تا یک آبجو دیگر از یخچال بگیرید. عادت کنید هر روز چند قدم بیشتر پیاده روی کنید تا بدن خود را بهینه کنید تا طولانی تر و در فرم بسیار بهتری بمانید.

پیاده روی به عنوان ورزش به کاهش فشار خون و سطح کلسترول کمک می کند که خطر بیماری قلبی و سکته را کاهش می دهد. فواید پیاده روی مانند سایر ورزش های شدیدتر از بدن در برابر حملات قلبی محافظت می کند. این محافظت به تقویت سیستم ایمنی شما کمک می کند، که به محافظت از بدن شما در برابر حمله انواع بیماری ها و التهاب ها، از جمله آرتریت کمک می کند. این تقویت سیستم ایمنی شما همچنین می تواند در عرض چند هفته شما را جوان تر به نظر برساند.

پیاده روی همچنین کالری می سوزاند، و آن را راهی عالی برای کاهش وزن ناخواسته می کند. این به شما کمک می کند تا لباس های قدیمی خود را بپوشید، احساس بهتری داشته باشید و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهید. پیاده روی انرژی شما را در طول روز افزایش می دهد و به شما امکان می دهد بدون اینکه فکر کنید به آن میان وعده بعد از ظهر نیاز دارید کارها را انجام دهید. پیاده روی هوس را کاهش می دهد، که به مقاومت در برابر میان وعده کمک می کند و می تواند به شما کمک کند از سایر عادات بد مانند سیگار کشیدن اجتناب کنید.

در کنار تمام فواید سلامت جسمی، پیاده روی برای سلامت مغز و روان شما نیز مفید است. پیاده روی باعث تحریک رشد نورون ها و فعالیت سیناپسی در لوب های پیشانی مغز می شود. بله، مغز شما در واقع با راه رفتن رشد می کند. این کار عملکرد شناختی شما را بهبود می بخشد و می تواند به کاهش ناتوانی با افزایش سن افراد کمک کند.

پیاده روی با متعادل کردن هورمون ها و کاهش سطح کورتیزول، که در پاسخ به استرس روز، چه جسمی و چه احساسی، ایجاد می شود، استرس را از بین می برد. این فواید در بهبود خلق و خوی شما، کاهش اضطراب و می تواند راهی موثر برای مبارزه با افسردگی باشد. وقتی بتوانید در پارک یا در کنار درختان و چمن قدم بزنید، این توانایی راه رفتن تقویت کننده خلق و خوی افزایش می یابد. هنگامی که مغز خود را درگیر طبیعت می کنید، فرآیندهای کاهش استرس بیشتر تحریک می شود و شما بلافاصله احساس آرامش خواهید کرد.

اگر عادت به پیاده روی منظم ندارید، با پیاده روی کوتاه مکرر شروع کنید. اینها را در برنامه روزانه خود بگنجانید، جایی که می توانید ده یا پانزده دقیقه وقت بگذارید و به چیزی فکر کنید یا در آن روز در حال حرکت هستید. همانطور که احساس راحتی می کنید سرعت و مسافت خود را به آرامی افزایش دهید و پیاده روی را به یک فعالیت روزانه منظم تبدیل کنید. در واقع، زمانی که یک لحظه استرس‌زا را سپری می‌کنید یا زمانی که نیاز به حل مشکل دارید، پیاده‌روی را به‌عنوان ورزش «رفتن به» خود در نظر بگیرید.

اگر کسی می خواهد پانزده یا بیست دقیقه با شما درباره موضوعی بحث کند، به او پیشنهاد دهید که شما را به پیاده روی ببرد. هر دوی شما از این تمرین سود خواهید برد، و در حالت آرامش بیشتر با شلیک نورون های مثبت، می توانید راه حل های بهتری نیز ارائه دهید. داشتن یک شریک پیاده‌روی منظم به شما کمک می‌کند در برنامه‌های پیاده‌روی خود مسئولیت‌پذیر و درگیر باشید. به غیر از کفش‌های پیاده‌روی راحت و لباس‌های مناسب آب و هوا، پیاده‌روی نیازی به برنامه‌های خاص، عضویت در باشگاه یا مهارت‌های اکتسابی خاصی ندارد. پیاده روی راهی طبیعی برای بهبود زندگی شماست. پس از همه، این چیزی است که شما برای آن ساخته شده اید.