سلامت جنسی مردان!

سلامت جنسی مردان به پیچیدگی زنان نیست. نوع خاصی از تصویر را به یک مرد نشان دهید و اگر مغز و سیستم عصبی او برای تولید اکسید نیتریک به درستی کار کنند، معمولاً پاسخی رخ می دهد. این به معنای نادیده گرفتن مولفه های ذهنی، عاطفی و معنوی نیست، بلکه این مؤلفه فیزیکی است که بیشترین تأثیر را بر سلامت جنسی انسان دارد. این مقاله بر روی کارهایی که مردان می توانند برای بهبود بخش فیزیکی سلامت جنسی خود انجام دهند تمرکز خواهد کرد. مزیت جانبی این است که این پیشنهادات همچنین می توانند بر سلامت کلی شما و نحوه پیری شما تأثیر مثبت بگذارند.

در تمام اطلاعاتی که برای آماده‌سازی این مقاله جمع‌آوری کردم، دو مسئله اساسی همچنان ظاهر می‌شوند. این دو موضوع بهداشتی به طور مداوم وجود داشت. اولین مورد سطح هورمون است. دوم سلامت قلب و عروق است. بیشتر مردان می‌دانند که سطح هورمون چگونه می‌تواند اعمال شود، اما تعداد کمی از آنها سلامت قلب و عروق را در نظر می‌گیرند.

سلامت قلبی عروقی!

سلامت قلب و عروق شما به همان اندازه که برای سلامت کلی شما مهم است برای سلامت جنسی شما نیز مهم است. دلیل تمرکز بر سلامت سلول های اندوتلیال است که رگ های خونی بدن شما را پوشانده اند. ایجاد اکسید نیتریک در این سلول های اندوتلیال اتفاق می افتد. محققان اکسید نیتریک بر این باورند که اکسید نیتریک می تواند تا 90 درصد از تمام اختلالات آلت تناسلی را اصلاح کند. هنگامی که سلول های اندوتلیال توسط فشار خون بالا، سطح قند بالا، کلسترول و سیگار آسیب می بینند، تولید اکسید نیتریک را کاهش می دهد. سلول های اندوتلیال و توانایی آنها در تولید اکسید نیتریک برای سلامت جنسی مردان بسیار مهم است.

سطح هورمون!

در ساده ترین سطح، رابطه جنسی فقط یک عملکرد هورمونی است که برای تداوم گونه طراحی شده است. با این اوصاف، سلامت جنسی مردان آمریکایی با مشکل مواجه شده است. سطح تستوسترون در 20 سال گذشته در حال کاهش بوده است. تستوسترون هورمون جنسی اصلی مردانه است. نقش مهمی در حفظ توده استخوانی و عضلانی دارد. سطوح پایین تستوسترون با کاهش میل جنسی و دیابت مرتبط است. دیابت می تواند سلول های اندوتلیال رگ های خونی را تحت تاثیر قرار دهد و مشکل کاهش سطح تستوسترون را تشدید کند.

در طول دو دهه گذشته، سطح تستوسترون در مردان آمریکایی 16 درصد کاهش یافته است. محققان نمی دانند چرا. اما سرنخ هایی وجود دارد. مطالعه اخیر سلامت پرستاران برخی از حقایق مهم را در مورد زنان نشان داد. برخی از این حقایق در مورد سلامت جنسی مردان نیز صدق می کند زیرا هم بر سطح هورمونی و هم بر سلامت قلب و عروق تأثیر می گذارد.

علاوه بر این، با کاهش سطح تستوسترون، این امر منجر به کاهش توده و تون عضلانی، کاهش متابولیسم و ​​انرژی و افزایش چربی بدن شده است. ترکیب سکسی نیست! شما می توانید آن را بپذیرید و کاری در مورد آن انجام ندهید. یا، می توانید زندگی را با انتخاب های سالم تری برای خوردن و ورزش شروع کنید. انتخاب هایی که به بدن شما کمک می کند در واقع از نظر فیزیکی جوان تر از سن تقویمی شما باشد.

شما بر فرآیند کنترل دارید!

هر روز تقریباً 1٪ از سلول های خود را جایگزین می کنید. یعنی 1% از بدن شما امروز جدید است، 1% فردا جدید است و 1% هر روز از زندگی شما جدید است. شما انتخاب می کنید که سلول های جدید به درستی تغذیه شوند یا ضعیف. شما انتخاب می کنید که آیا سلول های سالم و پر جنب و جوشی داشته باشید که جوان عمل می کنند یا خیر. یا سلول های بیمار و کم تحرک که پیر عمل می کنند.

سلامت جنسی بدن شما تحت تاثیر انتخاب هایی که انجام می دهید خواهد بود. من آن را “راه حل 1٪!” و بر سلامت قلبی عروقی و جنسی بدن شما تأثیر مثبت خواهد گذاشت.

انتخاب های موثر بر سلامت جنسی!

مطالعه سلامت پرستاران پنج رفتار مهم سبک زندگی و رژیم غذایی را برجسته کرد. آن ها هستند:

o کربوهیدرات – آیات آهسته سریع!

o چربی ها – آیات طبیعی مصنوعی!

o پروتئین – حیوانی یا گیاهی!

o وزن بدن – BMI شما!

o ورزش – آیا مهم است؟

اگر به این لیست نگاه کنید، سه مؤلفه مهم ظاهر می شود: رژیم غذایی، وزن و ورزش! حالا ممکن است فکر کنید که این فقط برای زنان صدق می کند. اینطور نیست! هر یک از این عوامل بر سلامت قلب و عروق و تعادل هورمونی شما تأثیر می گذارد. هر یک از این عوامل همچنین بر سلامت سلول های اندوتلیال و توانایی آنها در تولید اکسید نیتریک تأثیر می گذارد. تولید اکسید نیتریک مهمترین مؤلفه برای سلامت جنسی مردان است. بیایید ببینیم که چگونه همه این عوامل بر سلامت جنسی شما تأثیر می گذارد.

جزء رژیم غذایی!

شما همان چیزی هستید که می خورید و می نوشید. سلامت جنسی بدن شما و سلامت قلبی عروقی سیستم گردش خون شما تا حد زیادی با انتخاب غذا و نوشیدنی شما تعیین می شود. این انتخاب ها همچنین بر پتانسیل ابتلا به بیماری و نحوه پیری شما تأثیر می گذارد.

اولین انتخاب شما در زمینه کربوهیدرات است. آیا غذاها و نوشیدنی هایی را انتخاب می کنید که دارای کربوهیدرات های سریع (قندهای ساده) هستند؟ اگر هستید، پس باید بدانید که:

o کربوهیدرات های سریع سطح هورمون ها را مختل می کنند.

o کربوهیدرات های سریع پتانسیل قند خون بالا را ایجاد می کنند که می تواند منجر به دیابت شود.

قند خون بالا می تواند به سلول های اندوتلیال رگ های خونی شما آسیب برساند و تولید اکسید نیتریک را کاهش دهد که برای سلامت جنسی و قلب و عروق بسیار مهم است.

یاد بگیرید که غذاهایی را مصرف کنید که حاوی کربوهیدرات های آهسته (کربوهیدرات های پیچیده) هستند. کربوهیدرات های آهسته به حفظ سطح قند خون و متعادل نگه داشتن سطح هورمونی شما کمک می کند. به جای نوشیدنی های شیرین و نوشابه های رژیمی آب بنوشید. نوشیدن آب سیستم شما را هیدراته می کند، به شما کمک می کند سطح هورمون های خود را متعادل کنید و به مدیریت وزن کمک می کند.

انتخاب دوم شما در حوزه چربی است. تمام چربی های ترانس را از رژیم غذایی خود حذف کنید و آنها را با چربی های طبیعی و برای سلامت قلب جایگزین کنید. مطالعه سلامت پرستاران به وضوح نشان داد که چربی‌های ترانس چقدر بر باروری زنان تأثیر می‌گذارند. تقریباً چهار گرم چربی ترانس (معادل دو قاشق غذاخوری مارگارین چوبی، یک عدد سیب زمینی سرخ کرده متوسط ​​یا یک دونات) شروع به برهم زدن تعادل هورمونی آنها کرد.

چه مقدار از رژیم غذایی شما از چربی های ترانس رستوران های فست فود تشکیل شده است؟ چند سفارش سیب زمینی سرخ کرده و دونات در محل کار مصرف کرده اید؟ اگرچه من نمی توانم هیچ تحقیق دقیقی در مورد مردان به شما بدهم، اما منطقی است که ما می توانیم به اندازه زنان تحت تأثیر چربی های ترانس باشیم. وقت آن رسیده است که غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 (مانند ماهی های وحشی، آب سرد، گردو و دانه های کتان) را وارد کنید، زیرا چربی های ضروری به تعادل سطح هورمون ها و ارتقای عملکرد سلول های سالم کمک می کنند.

انتخاب سوم شما در زمینه پروتئین است. بر اساس مطالعه سلامت پرستاران، زنانی که پروتئین خود را از منابع گیاهی و نه از حیوانات دریافت می کردند، گام بزرگی در جهت بهبود باروری برداشتند. پروتئین حیوانی می تواند بر سلامت جنسی شما تأثیر منفی بگذارد. همچنین تأثیر مستقیمی بر سرطان دارد!

اگر نمی‌خواهید گوشت گاو، خوک یا مرغ خود را کنار بگذارید، زمان، انرژی و هزینه اضافی را صرف کنید تا مطمئن شوید که این منابع پروتئین فاقد هورمون هستند. این در مورد محصولات لبنی شما نیز صدق می کند. بسیاری از صنعت هنوز به تزریق هورمونی به دام های خود برای کمک به افزایش تولید غذا متکی است. خوردن گوشت این حیوانات و محصولات جانبی آنها بر سطح هورمونی شما تأثیر می گذارد. اگر مایل نیستید به منابع پروتئینی گیاهی روی بیاورید، مطمئن شوید که گوشت و منابع لبنی شما فاقد هورمون هستند.

جزء وزن!

چه دوست داشته باشید چه نخواهید وزن بر سلامت جنسی بدن شما تأثیر می گذارد. چرا؟ زیرا چربی در تعادل هورمونی شما اختلال ایجاد می کند! چربی همچنین بر سیستم قلبی عروقی شما فشار وارد می کند. این استرس اضافی بر سیستم قلبی عروقی شما سلامت جنسی بدن شما را به خطر می اندازد. در حال حاضر، 66 درصد از آمریکایی ها اضافه وزن دارند و حداقل یک سوم آنها چاق هستند. رژیم ها راه حل نیستند. آمریکا در 50 سال گذشته رژیم گرفته است. هیچ تاثیر واقعی بر کاهش سرعت اضافه وزن و چاقی نداشته است.

شما نیاز به تغییر پارادایم از “رژیم غذایی” به “تغذیه سالم” دارید. انتخاب های غذایی را بر اساس این که چگونه سلامت و تندرستی شما را بهبود می بخشد، انتخاب کنید، نه اینکه چگونه بر وزن شما تأثیر می گذارد. اکثر افرادی که این کار را انجام می دهند شاهد تثبیت یا کاهش وزن خود هستند.

جزء تمرین!

ورزش هم برای سلامت جنسی و هم برای سلامت قلب و عروق مهم است. عدم تحرک توانایی بدن برای پاسخ به انسولین را کاهش می دهد و باعث می شود در جذب قند خون کارایی کمتری داشته باشید. مطالعه ای از مجله الکترونیکی جنسیت انسانی نشان می دهد که افرادی که به طور منظم ورزش می کنند:

o احساس بهتری نسبت به خود دارند.

o فکر کنید که آنها از نظر جنسی مطلوب تر هستند.

o سطوح بالاتری از رضایت را تجربه کنید.

همیشه مهم است که قبل از شروع یک برنامه ورزشی با پزشک یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید. هنگامی که آنها را خوب کردید، سعی کنید حداقل 30 دقیقه در روز ورزش کنید. ورزش های هوازی مانند پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری و شنا مهم هستند و به نظر می رسد گردش خون را در لگن و اندام های تناسلی افزایش می دهند. اما تمرینات قدرتی را فراموش نکنید. تمرینات قدرتی به شما در حفظ سلامت و تراکم استخوان کمک می کند. علاوه بر این، تمرینات قدرتی آگاهی فضایی شما را افزایش می دهد. این یک احساس بسیار مثبت است که سلامت کلی شما را بهبود می بخشد.

جزء نیتریک اکسید!

شما نمی توانید بدون اکسید نیتریک زندگی کنید. سیستم قلبی عروقی شما بدون نیتریک اکسید نمی تواند به درستی کار کند. سلامت جنسی بدن شما حول محور تولید اکسید نیتریک می چرخد. تولید اکسید نیتریک به سلامت سلول های اندوتلیال عروق خونی و تامین کافی اسید آمینه ضروری ال-آرژنین بستگی دارد.

فشار خون بالا، سطح قند بالا، سطح کلسترول بالا و سیگار کشیدن، همگی بر سلول های اندوتلیال شما تأثیر منفی می گذارند. آسیب به این سلول های اندوتلیال باعث کاهش تولید اکسید نیتریک می شود. این می تواند جریان خون به اندام جنسی را به خطر بیندازد و منجر به کاهش حساسیت و/یا اختلال نعوظ شود.

از آنجایی که اکسید نیتریک از اسید آمینه ضروری ال آرژنین سنتز می شود، رژیم غذایی شما باید حاوی منابع پروتئینی و/یا مکمل هایی باشد که حاوی این اسید آمینه هستند. لازم به ذکر است که ال آرژنین هورمون نیست و تستوسترون نیست. با این حال، هنگامی که به درستی وارد بدن شود، می تواند از سد خونی مغزی عبور کند تا به هیپوتالاموس سیگنال دهد که به طور طبیعی غده هیپوفیز را برای تولید هورمون رشد تحریک کند. این کلید از بین بردن هر گونه عوارض جانبی منفی است که معمولاً با مکمل های هورمونی مانند DHEA و HGH مرتبط است.

لطفاً توجه داشته باشید که ال آرژنین دارای یک قسمت تیره است و می تواند عوارض جانبی جدی ایجاد کند. مقاله من “ال آرژنین، اکسید نیتریک و سلامت جنسی” را بخوانید. برای اطلاعات بیشتر در مورد این اسید آمینه ضروری

نتیجه!

اگر به زندگی غیر فعال، مصرف پروتئین حیوانی، نوشیدنی های شیرین، غذاهای ساخته شده از غلات تصفیه شده، افزایش چربی بدن و تولید ناکافی اکسید نیتریک ادامه دهید، آنگاه بخشی از واقعیت جدید برای آمریکا خواهید شد. این واقعیت جدید شامل افزایش همه گیر در دیابت، ادامه سطوح بالای بیماری های قلبی عروقی و سکته مغزی، ادامه سطوح بالای سرطان، و سلامت جنسی ضعیف به ویژه برای افراد بالای 40 سال است. همانطور که ارسطو گفت، “ما همان کاری هستیم که مکررا انجام می دهیم!”

با انجام اقدامات لازم برای بهبود رژیم غذایی، مدیریت وزن، ورزش مناسب و افزایش توانایی بدن در تولید اکسید نیتریک، تغییرات مثبتی را در سلامت جنسی بدن خود تجربه خواهید کرد. اگر به طور مکرر این گام های مثبت را بردارید، سلامتی خود را نیز بهبود می بخشید و پیری خود را کاهش می دهید.

یک فکر نهایی!

اگرچه تعادل هورمونی بین مردان و زنان متفاوت است، روند تغییر یکسان است. بسیاری از اقداماتی که باعث بهبود سلامت جنسی مردان می شود، به بهبود سلامت جنسی زنان نیز کمک می کند. همسر یا شریک زندگی خود را تشویق کنید تا این تغییرات را با شما اجرا کند. اگر هر دوی شما برای بهبود سلامت خود قدم بردارید، در اتاق خواب و در زندگی کامل خود پاداش خواهید گرفت.

تا دفعه بعد، باشد که هر دو به جوانی برسید!