عادات روزانه برای بهبود سلامت روان


گزارش جام جم آنلایناگرچه ممکن است به این موضوع توجه کافی نداشته باشیم، اما عادات روزانه می تواند تأثیر بسزایی بر سلامت روان داشته باشد.

تنبلی، دیر خوابیدن، غذای ناسالم، دیر بیداری – همه اینها می تواند منجر به بدتر شدن سلامتی شود.

ترکیب عادات مثبت مانند مدیتیشن، گذراندن وقت در طبیعت، تغذیه سالم، یوگا و تمرینات تنفسی می تواند به بهبود سلامت روان کمک کند.

کارشناسان تاکید می کنند: عادات ما نه تنها روز ما را شکل می دهد، بلکه ذهن، جسم و روح ما را نیز شکل می دهد. در سبک زندگی شهری تنها چیزی که نیاز داریم استراحت است. برای رسیدن به تعادل کامل بین ذهن، بدن و روح، تنها کاری که باید انجام دهید این است که برخی از عادات سالم را دنبال کنید.

هندوستان تایمز به برخی از عادات روزانه اشاره کرده است که به سلامت جسم و روان کمک می کند.

انجام مدیتیشن: مدیتیشن یک راه عالی برای درمان تروما و از بین بردن استرس و اضطراب غیر ضروری است. ذهن، ماهیچه ها و اعصاب را آرام می کند و ذهن را به سطحی از آرامش می رساند. مدیتیشن منظم می تواند سلامت روان را تا حد زیادی بهبود بخشد و هنگامی که ذهن در آرامش است، بدن عاری از بیماری است.

ساعاتی را در طبیعت بگذرانید: بدن به ساعت ها استراحت دور از محل کار و محیط بسته در خانه نیاز دارد. چند دقیقه حضور در طبیعت به بازیابی جسم و روح کمک می کند. هوای تازه یک محرک عالی برای مغز است و می تواند به آرامش ذهن کمک کند.

حفظ یک رژیم غذایی سالم: رژیم غذایی نقش بسیار مهمی در سلامت کلی ذهن و بدن دارد. هنگامی که ما غذای سالم می خوریم، بدن و ذهن به طور موثرتری پاسخ می دهند و در سطح عمیق تری به هم متصل می شوند. سعی کنید یک رژیم غذایی متعادل را در برنامه روزانه خود بگنجانید که مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کند. سبزیجات و میوه های تازه غذای سالمی هستند. در صورت امکان باید شکر و غذاهای سرخ شده را کنار گذاشت و محصولات سالم و خوش طعم را جایگزین آنها کرد.

تنفس عمیق: تنفس عمیق به اندازه کافی قدرتمند است که الگوهای افکار منفی را تغییر دهد. در لحظات اضطراب نفس عمیق بکشید و عطر طبیعت را احساس کنید. در این شرایط زمانی می توان به احساس آرامش دست یافت که تمام افکار منفی از ذهن پاک شوند.

خواب کافی: خواب هورمون های رشد را در بدن ترشح می کند که برای سلامتی ضروری است. علاوه بر این، خواب کافی به بدن اجازه می دهد تا در روز بعد عملکرد بهتری داشته باشد و انرژی کافی داشته باشید. وقتی به اندازه کافی بخوابید، بدن و ذهن شما مجهزتر می شوند.

منبع: فارس