عجله طلای بازاریابی Nutraceutical – یا چگونه مشتریان خوشحال برای زندگی پیدا کنیم

قانون 80/20 واقعاً یک قانون 90/10 برای مواد مغذی است. علاوه بر این، اکثریت “10” هستند خریداران تکراری

با این حال، به طور شگفت انگیزی، بیش از 2 شرکت از 3 شرکت، هیچ استراتژی موثری برای حفظ مشتریانی که به سختی به دست آورده اند، ندارند.

این نیز مایه شرمساری است، زیرا اطمینان از بازگشت مجدد خریداران بسیار ساده است. فقط چند قدم آسان طول می کشد.

آمار همه چیز را نمی گوید

بخش‌هایی از نظرسنجی‌های بازاریابی، ارزش مشتریان تکراری را ذکر می‌کنند. به عنوان مثال، به دست آوردن یک مشتری جدید 5 برابر دشوارتر از حفظ یک مشتری فعلی است.

آمار توصیفی از این دست خوب است، اگر کمی سطحی باشد.

دیدن آنچه برای حفظ مشتریان تکراری لازم است بسیار آموزنده تر است.

به عنوان مثال، یکی از شرکت های مکمل که من با آن کار کردم واقعاً روی حفظ مشتری تأثیر گذاشت. خط تولید اصلی مکمل های پروبیوتیک بود.

هر سه ماه یک بار برای هر مشتری خریدار یک ماگالوگ می فرستادند.

این سند 15 صفحه‌ای شامل داستان‌هایی از سایر مشتریان در مورد چگونگی حل مشکلات مختلف با سلامت روده خود بود. 4 رنگ بود با تعداد زیادی عکس از افراد شاد.

همچنین توسط یک دانشمند محقق – یعنی من – تأیید شده است. به علاوه عکس های من با کت و کراوات سفید آزمایشگاهی.

این سند با زبان متقاعد کننده فراوانی پاشیده شد. بر روی دکمه‌های داغ احساسی کلیدی برای تحریک خرید متمرکز شد.

مثل یک رمان خوب خوانده شد که کنار گذاشتن آن سخت است. به عبارت دیگر، مردم آن را تا صفحه سفارش می خوانند.

فرم سفارش فرآیند خرید را تا حد امکان ساده کرد. و با خرید چند بطری گزینه‌هایی را برای قیمت‌های بهتر ارائه داد.

آخرین بخش استراتژی ماگالوگ، سهولت ارتباط با شرکت بود. گروه سنی هدف در درجه اول سالمندان بودند. آنها مستعد تماس های تلفنی برای صحبت با یک انسان واقعی در شرکت بودند.

به طور کلی، کاری که این استراتژی بازاریابی انجام داد ایجاد احساس ارتباط انسان به انسان با هر مشتری بود.

این فقط باعث رضایت مشتریان نشد. بر ایجاد مشتری تمرکز داشت خوشحال.

در نتیجه، طی یک دوره 10 ساله، ارزش شرکت از حدود 6 میلیون دلار به بیش از 20 میلیون دلار افزایش یافت.

در حالی که کپی بازاریابی در این مورد یک ماگالوگ بود، نکته اصلی این بود که مشتریان را چنان خوشحال کنیم که به بازگشت ادامه دهند.

مطمئناً برای مشتریان خودم نیز کار می کرد.

زمانی من یک فروشگاه خرده فروشی مواد غذایی آجر و ملات داشتم.

آنجا بود که یک برنامه کاهش وزن با تاکید بر قدردانی از مشتری ایجاد کردم.

چند قدم ساده که برای اطمینان از خوشحالی آنها با من انجام دادم برای بازگشت مشتریان شگفت‌انگیز بود.

در واقع، بیش از یک دهه پس از بسته شدن مکان فیزیکی، هنوز به صورت آنلاین کار می کند.

اصل اصلی

تنها چیزی که باعث بازگشت مشتریان می شود این است: الف ارتباط انسانی.

خودشه.

همه کسب و کارها به مشتریان انسانی متکی هستند. ارتباط با آنها پایه و اساس بازاریابی موثر است.

این بستری است که مشتریان شما را بشناسند، شما را دوست داشته باشند و به شما اعتماد کنند.

افرادی که به سلامتی فکر می کنند به ویژه به ارتباط انسانی پاسخ می دهند. این یکی از متقاعد کننده ترین احساسات در بازاریابی سلامتی است – امید.

در روزهای گذشته، فروشگاه های مواد غذایی آجر و ملات به فروشندگان دلسوز متکی بودند. آنها می توانند راه حل های سلامتی را به شیوه ای دلسوزانه و چهره به چهره ارائه دهند.

نیاز به این ارتباط انسانی به ظاهر قدیمی از بین نرفته است.

وفاداری مشتری همچنان به برآورده شدن این نیاز بستگی دارد.

فقط این است که این روزها بازاریابی دیجیتال اغلب در ارائه آن ناکام است.

مشتریان دسترسی کمی به فروشندگان دارند یا اصلاً دسترسی ندارند. فرم های تماس آنلاین به آدرس های ایمیل غیرشخصی مانند “[email protected]” می روند. شماره های رایگان فقط به مراکز تماس برون سپاری در کشورهای خارجی می رسد. مواد بازاریابی به طور معمول به عنوان ضرب و جرح مبتنی بر ترس است.

علیرغم همه اینها، بازاریابی دیجیتال می تواند بسیار بیشتر از ایجاد سرنخ های بی چهره انجام دهد. هنگامی که به درستی انجام شود، می تواند وفاداری مشتری را بر اساس ارتباط انسانی ایجاد و حفظ کند.

چطور؟

ما می توانیم این فرآیند را به سه بخش کلیدی خلاصه کنیم.

سه مرحله ساده

1) اول و مهمتر از همه، کانال هایی برای تعاملات فرد به فرد ایجاد کنید.

گفتگوهای زنده از طریق تلفن و ایمیل های شخصی سازی شده در اینجا بی نظیر هستند.

از این ارتباطات برای پرسیدن آنچه از مشتریان می خواهند استفاده کنید. پاسخ آنها به سؤالات باز به شما گنجینه ای از بینش برای ارتباطات آینده با آنها می دهد.

این به شما یک پایه محکم برای تصدیق نگرانی های آنها می دهد به گونه ای که به آنها کمک می کند احساس مهمی داشته باشند.

جست و جوی اهمیت، محرک بسیار زیاد رفتار انسان است.

در نهایت، گوش دادن به مشتریانتان دقیقاً به شما می گوید که چگونه می خواهید برای آنها بازاریابی کنید.

2) هنگامی که می دانید مشتریان چه می خواهند، توضیح دهید که چرا راه حل های آنها را دارید.

ارتباط انسانی که در مرحله 1 برقرار می کنید، اعتماد آنها را به شما افزایش می دهد.

آنها با دقت بیشتری به شما گوش می دهند و احتمال اینکه بارها و بارها از شما خرید کنند بیشتر است.

3) یک برنامه قدردانی از مشتری برای پیگیری بعد از هر خرید ایجاد کنید.

بسیاری از شرکت ها از Survey Monkey یا خدمات دیگر برای جمع آوری بازخورد مشتریان استفاده می کنند. اینجاست که این روند معمولا متوقف می شود.

شما واقعاً می توانید شرکت خود را با پیگیری پاسخ دهندگان نظرسنجی با یادداشت های تشکر، قدردانی از ارزش آنها برای شما و هدایا متمایز کنید.

به ضرب المثل قدیمی پایبند باشید که پول کلان در حال پیگیری است.

انجام این مراحل مطمئنا مشتریان شما را راضی نگه می دارد.

و مشتریان خوشحال همچنان پایه و اساس یک خط نهایی سالم خواهند بود.

چطور می تونم کمک کنم؟

من یک نویسنده مستقل با تجربه برای حوزه سلامت جایگزین، یک دانشمند تحقیقاتی منتشر شده، و یک استاد دانشگاه 30 ساله هستم.

من از تجربه خود برای نوشتن محتوای بازاریابی متقاعدکننده که فروش را برای مشاغل بهداشتی جایگزین افزایش می دهد، سرمایه گذاری می کنم.

کار من مظهر استفاده از محرک‌های عاطفی کلیدی است که مردم با آنها شناسایی می‌شوند.

محتوایی که من ایجاد می کنم مشتریان جدید را جذب می کند و از ماندگاری آنها اطمینان حاصل می کند.

آیا می خواهید از کاری که من می توانم انجام دهم استفاده کنید؟ بیا حرف بزنیم