غذای فوق العاده برای بهبود بینایی – فواید شگفت انگیز میوه کیوی برای سلامتی

اگر به دنبال میوه ای هستید که هم آبدار باشد و هم برای جوانه های چشایی جذاب باشد و هم برای سلامت چشمتان مفید باشد، یک انتخاب خوب میوه کیوی است. به عنوان مثال، میوه کیوی از چربی بسیار کمی تشکیل شده است و نیروگاهی از مواد مغذی است که شامل ویتامین هایی مانند ویتامین A، C، E، K، B، پتاسیم، مس، فولات و فیبر می باشد. بنابراین، اگر به دنبال میوه‌ای هستید که نیازهای تغذیه‌ای یک غذای فوق‌العاده را داشته باشد تا سلامت چشم را بهبود بخشد و در عین حال فواید سلامت عمومی بیشتری را ارائه دهد، در اینجا فواید تغذیه‌ای میوه کیوی در این زمینه‌های سلامتی آورده شده است:

محتوای غنی ویتامین C برای ایمنی: میوه کیوی در واقع از نظر پوشش غذایی برتر از میوه پرتقال پیشی می گیرد. به عنوان مثال، طبق گفته دکتر مرکولا، 273 درصد از مقدار توصیه شده روزانه برای ویتامین C تشکیل شده است. این مقدار پنج برابر مقدار ویتامین C موجود در پرتقال است. به این ترتیب، به دلیل توانایی آن در تقویت سیستم ایمنی بدن، یک دفاع مغذی قدرتمند در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا است.

کیوی یک غذای مفید برای چشم است که همچنین منبع قوی ویتامین B6 است، ماده مغذی دیگری که نقش کلیدی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. این میوه دارای قدرت آنتی اکسیدانی است که با فعالیت های رادیکال های آزاد آسیب رسان که سلول های سالم بدن را از بین می برند مبارزه می کند. از این منظر، آن در مبارزه با سرطان، بیماری های قلبی و محتوای فیبر آن به ایجاد یک سیستم گوارشی کمک می کند.

در اینجا به برخی از فواید کیوی برای سلامت چشم اشاره شده است: به عنوان یک غذای چشم برای بهبود بینایی، حاوی ویتامین A است که برای تقویت دید بهتر در شب برای بدن مفید است و همچنین از اختلالات بینایی مرتبط با سن مانند دژنراسیون ماکولا محافظت می کند.

مزایای اضافی برای سلامت چشم شامل مواد مغذی تقویت کننده سلامت چشم، لوتئین و زآگزانتین است. طبق گفته دانشگاه ایالتی داکوتای شمالی، بخشی از چشم که ماکولا نامیده می‌شود، از لوتئین و زآگزانتین تشکیل شده است. اینها کاروتنوئیدهای ضروری مرتبط با بتاکاروتن هستند که توسط بدن به ویتامین A تبدیل می شوند. کیوی حاوی 220 میکروگرم لوتئین و زآگزانتین است که نقش مهمی در بازگرداندن سلامت لکه زرد، بخشی از چشم که مسئول شفافیت بیشتر است، ایفا می کند. بینایی.

به عنوان غذایی برای بینایی بهتر، محتوای غنی ویتامین C موجود در آن به ترمیم سلول هایی که توسط رادیکال های آزاد آسیب دیده اند کمک می کند و همچنین به رشد سلول های کاملاً جدید کمک می کند. علاوه بر این، موسسه ملی چشم بیان می کند که مصرف غنی ویتامین C در پیشگیری از آب مروارید مفید است و میوه کیوی حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که حاوی پنج برابر مقدار این ماده مغذی موجود در پرتقال است. کیوی را می توان به سالاد اضافه کرد یا می توان آن را با اسموتی ترکیب کرد.

وقتی نوبت به پیدا کردن یک غذای چشمی می رسد که آبدار، خوش طعم و در عین حال برای چشم شما مفید باشد، گنجاندن میوه کیوی در رژیم غذایی خود یک انتخاب تغذیه ای خوب است. به عنوان یک غذای فوق‌العاده با پنج برابر ویتامین C موجود در پرتقال، وقتی صحبت از داشتن پوشش تغذیه‌ای خوب می‌شود که برای بدن در بخش‌های ایمنی، سلامت قلب و محافظت در برابر سرطان مفید است، در نهایت، با انتخاب این میوه به عنوان یک میوه اشتباه نکنید. نیروگاه تغذیه برای سلامتی بهتر