غم و اندوه پیش بینی کننده و تعطیلات: 12 نکته بقا

اندوه پیش بینی شده – احساس از دست دادن قبل از وقوع یک مرگ یا رویداد وحشتناک – سفر سختی است. تعطیلات کار را سخت تر می کند. در زمانی که قرار است احساس شادی و نشاط داشته باشید، غمگین و مضطرب می شوید. شما در حال پین و سوزن هستید و متعجب هستید که بعداً چه اتفاقی خواهد افتاد.

به یاد داشته باشید که غم و اندوه شما از عشق ناشی می شود و ممکن است در آن آرامش پیدا کنید. طبق گفته انجمن ملی سلامت روان، تعطیلات دلایل غمگینی و تنهایی شما را پاک نمی کند و “جای وجود این احساسات وجود دارد.” بنابراین احساسات خود را بپذیرید و اگر می خواهید گریه کنید، ادامه دهید و این کار را انجام دهید.

گریه کردن به شما کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشید. در اینجا چند راه دیگر وجود دارد که می توانید به خودتان کمک کنید.

واقع بین باش. شما مجبور نیستید یک تعطیلات “عالی” ایجاد کنید. آیا واقعاً نیاز به بافتن ژاکت برای همه دارید؟ نه. آیا واقعاً باید یک وعده غذایی شش دوره سرو کنید؟ نه. کاری که باید انجام دهید این است که اهداف واقع بینانه تعیین کنید، سازماندهی کنید و با خودتان قدم بردارید. انجمن ملی سلامت روان به جای تمرکز بر یک روز، تمرکز بر “فصلی از احساسات تعطیلات” را توصیه می کند.

درخواست کمک کنید. لازم نیست همه کارها را خودتان انجام دهید. اعضای خانواده و دوستان خوشحال خواهند شد که در برنامه ریزی، تزئینات و آشپزی به شما کمک کنند. یکی از اعضای خانواده می تواند یک غذای سنتی مانند پای کدو حلوایی بیاورد. یکی دیگر از اعضای خانواده می تواند کتانی تهیه کند و بعداً آنها را بشویید. درخواست کمک شما باعث می شود دیگران احساس نیاز کنند.

بودجه. مسائل مالی در هر زمانی می توانند استرس ایجاد کنند، اما در تعطیلات استرس زیادی ایجاد می کنند. برای هدایا، تزیینات و سرگرمی ها بودجه تعیین کنید. ماندن در بودجه خود باعث می شود احساس بهتری در مورد تعطیلات و خودتان داشته باشید. هدایای شما نباید جدید باشند. تعطیلات زمان مناسبی برای گذراندن اموال خانواده است – یک گلدان گل، عکس تاریخی یا کتاب مورد علاقه. یک یادداشت کوتاه در مورد کالا به همراه هدیه خود بچسبانید.

درست بخور از آنجایی که تغذیه بر شیمی مغز تأثیر می گذارد، باید در طول تعطیلات وعده های غذایی متعادل بخورید. همانطور که به نظر می‌رسند، از شیرینی‌ها و کلوچه‌هایی که سر راهتان می‌آیند کنار بگذارید. مقدار زیادی میوه و سبزیجات از میز بوفه و یک دسر انتخاب کنید. نگه داشتن یک منبع از میان وعده های سالم نیز به شما کمک می کند که درست غذا بخورید.

در حد متوسط ​​بنوشید. به گفته انجمن ملی سلامت روان، الکل باعث بدتر شدن بلوای تعطیلات می شود. الکل زیاد می تواند باعث شود چیزهایی بگویید که بعداً پشیمان خواهید شد. اگر الکل می نوشید، در حد اعتدال بنوشید یا همه آن را با هم حذف کنید. به جای الکل، سیب گازدار، پانچ بدون الکل یا آب طعم دار بنوشید.

به اندازه کافی خوابیدن. احتمالاً فکر کرده اید، “آره، درست است.” اما برای زنده ماندن در تعطیلات به خواب نیاز دارید. خواب کافی برای بسیاری از رویدادهای تعطیلات سخت است. با این حال، ممکن است در مورد آنچه شرکت می کنید، انتخابی باشید، زودتر بروید و یک شب راحت بخوابید. شب آخر را با یک چرت کوتاه روز بعد متعادل کنید.

راه خود را روشن کن کارشناسان سلامتی دانشگاه وانربیلت می گویند که افراد بیشتری در طول تعطیلات نسبت به هر زمان دیگری افسرده می شوند. برخی از این افراد به اختلال عاطفی فصلی (SAD) مبتلا هستند. اگر در آب و هوای سرد زندگی می کنید و روزها کوتاه است، ممکن است بخواهید برای SAD ارزیابی شوید. فتوتراپی (نورپردازی شدید) معمولاً برای مبتلایان به SAD توصیه می شود. حتی اگر اتاق‌های SAD با نور کافی نداشته باشید، روحیه شما را بالا می‌برد.

ورزش. فعالیت بدنی روزانه یک راه اثبات شده برای مقابله با استرس است. در شهر یا مرکز خرید محلی قدم بزنید و به دکوراسیون تعطیلات نگاه کنید. با بچه ها یا نوه های خود بازی شکار کنید. بسته بندی کنید و به اسکی کراس کانتری بروید. نیم ساعت فعالیت بدنی در روز کمک می کند تا بلوز را از بین ببرید.

آشتی جو باشید با توجه به http://www.MayoClinic.com تنش های خانوادگی ممکن است در طول تعطیلات شعله ور شود اگر اعضا برای چند روز کنار هم قرار گیرند. تعطیلات زمان حل و فصل اختلافات خانوادگی نیست، بلکه زمانی برای رفتارهای آشتی جویانه و مهربانانه است. شکایات خانواده را در تاریخ بعدی مورد بحث قرار دهید.

به دیگران کمک کن. به گفته جیل راچ بیزل، MD، مدیر روانپزشکی جامعه در دانشگاه مریلند، تعطیلات با خانواده و با هم بودن همراه است. اما، به دلیل نرخ طلاق و خانواده های پراکنده، بسیاری از آنها چنین تجربه ای از تعطیلات را ندارند. با این حال، می‌توانید با داوطلب شدن در مرکز سالمندان، خواندن برای تعطیلات، یا آموزش دادن به کودکان، با یک خانواده جایگزین ارتباط برقرار کنید.

خاطرات جدید بسازید. خاطراتی که در این فصل تعطیلات می سازید ممکن است در آینده به شما آرامش دهد. از رویدادهای تعطیلات عکس دیجیتال بگیرید و آنها را روی سی دی قرار دهید. یک نسخه از سی دی را برای همه اعضای خانواده ارسال کنید. هر خانواده داستان هایی برای گفتن دارد و ممکن است با ضبط نوار برخی از این داستان ها خاطرات جدیدی ایجاد کنید. همچنین می توانید از رویدادهای تعطیلات فیلم برداری کنید.

لذت بردن از لحظه. اگرچه غمگین هستید، اما زنده هستید، می توانید با کسانی باشید که دوستشان دارید و به آنها اهمیت می دهید. اطراف خود را با زندگی احاطه کنید: اعضای خانواده، دوستان عزیز، گل های رنگارنگ، سگ دم تکان، و سرگرمی هایی که شما را خوشحال می کند. زیرا هر لحظه زندگی – حتی لحظه های غمگین – یک معجزه است.

حق چاپ 2005 توسط هریت هاجسون. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کار او به http://www.harriethodgson.com مراجعه کنید