فصل ترافیک


فصل ترافیک

گزارش جام جم آنلاینشوک باز شدن مدارس باعث افزایش تردد در کلان شهرهای کشور می شود چرا که پس از گذشت دو سال دوباره فعالیت مراکز آموزشی چهره به چهره شد و در این مدت نه تنها شرایط حمل و نقل عمومی بهبود نیافت، بلکه وضعیت حمل و نقل عمومی نیز بهبود یافت. ناوگان فرسوده اتوبوس ها و متروها بیش از هر زمان دیگری به قیمت جان شهروندان تمام شد.

به عنوان مثال ناوگان اتوبوسرانی کلانشهر تهران بیش از 5000 اتوبوس خصوصی و عمومی دارد. در عین حال میانگین عمر اتوبوس های شخصی بیش از 15 سال برآورد شده است. در عین حال، اتوبوس های عمومی نیز در شرایط بدی قرار دارند، زیرا عمر آنها به طور متوسط ​​12.5 سال است.

به این ترتیب به گفته کارشناسان حدود 90 درصد ناوگان اتوبوسرانی پایتخت فرسوده شده است. بنابراین جای تعجب نیست که شهروندان ترجیح می دهند برای سفرهای درون شهری از خودروی شخصی استفاده کنند.

ترافیک سنگین تر از همیشه است

فصل ترافیک

پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش اعلام کرد از امروز تمامی مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی و استان های کشور به صورت حضوری بازگشایی می شود. بنابراین پیش بینی افزایش ترافیک از امروز در جاده های بسیاری از شهرهای کشور کار سختی نیست. در عین حال کارشناسان هشدار می دهند که ترافیک در مهرماه امسال افزایش خواهد یافت.

علیرضا اسماعیلی از اعضای هیئت علمی دانشگاه نیروی انتظامی به همین مناسبت جام جم آنلاین او می‌گوید نگرانی‌های جدی در مورد افزایش ترافیک در سال جاری وجود دارد، زیرا پس از دو سال حضور حضوری در مدارس، برخی از خانواده‌ها تمایلی به استفاده از خدمات مدرسه در این بین ندارند.

بنابراین، بسیاری از والدین فرزندان خود را با ماشین شخصی خود به مدرسه می برند و در نتیجه ترافیک را افزایش می دهند.

خدمات فرسوده و گران قیمت

فصل ترافیک

اگر از والدین بپرسید چرا نمی خواهند از این سرویس استفاده کنند؟ می شنوید که بیشتر آنها از افزایش هزینه خدمات مدرسه شکایت دارند. یکی از آنها به جام جم آنلاین می گوید: برای یک سال تحصیلی نمی توانم حدود 13 میلیون تومان هزینه نگهداری مدرسه بدهم و فاصله خانه ما تا مدرسه 10 کیلومتر هم نیست.

این در حالی است که هزینه ایاب و ذهاب تا محل کار در برخی مدارس شمال تهران به 37 میلیون تومان رسید.

البته افزایش هزینه های سرویس مدارس تنها مشکلی نیست که والدین را مجبور به استفاده از خودروی شخصی می کند، زیرا آشفته بازار سرویس مدارس باعث شده است که برخی از افرادی که صلاحیت لازم را ندارند، راننده یا استفاده کنند. خودروهای نامرغوب و فرسوده این شکل سلامت دانش آموزان را تهدید می کند.

به دلیل این مشکلات، بسیاری از والدین ترجیح می دهند فرزندان خود را با ماشین به مدرسه ببرند.

نماینده کادر آموزشی دانشگاه نیروی انتظامی خاطرنشان می کند: افزایش هزینه سرویس مدارس بسیاری از والدین را مجبور کرده است که تصمیم بگیرند دانش آموزان را با خودروی شخصی خود رانندگی کنند. بنابراین امسال تردد در معابر شهری و جلوی مدارس افزایش چشمگیری خواهد داشت.

به گفته وی، در حالی که مدارس دانش آموزان را با خودروهایی مانند «پراید»، «پژو»، «سمند» جابجا می کنند که تاثیر چندانی در کاهش ترافیک ندارد.

ضربه و ضربه های ترافیکی

فصل ترافیک

شهرداری تهران در پایان شهریور ماه اعلام کرد که دانش آموزان می توانند در هفته اول مهر به صورت رایگان از خدمات حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

در حالی که وضعیت نامناسب اتوبوس ها و قطارهای مترو باعث شده بسیاری از دانش آموزان تمایلی به استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی نداشته باشند.

نادر یکی از همین شاگردان است. او در مورد آن گفت که درAm Jam آنلاین می گوید: برای سوار شدن به اتوبوس سریع السیر باید حدود یک ساعت زودتر از خواب بیدار شوم زیرا برای سوار شدن به اتوبوسی که جا دارد باید مدت زیادی در ایستگاه منتظر بمانم. به همین دلیل من ماشین شخصی را ترجیح می دهم.

یکی از کارمندان دانشگاه نیروی انتظامی درباره مشکلاتی که باعث می شود شهروندان کمتر از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند نیز می گوید: برای تشویق شهروندان به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی باید این حمل و نقل ایمن، ارزان، سریع و در دسترس باشد.

به گفته وی، اگر ناوگان حمل و نقل عمومی کشور از چنین قابلیت هایی برخوردار باشد، شهروندان بیشتری از آن استفاده خواهند کرد.

بنابراین به گفته کارشناسان و شهروندان، شایسته است مدیریت شهری به فکر بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی باشد چرا که افزایش ترافیک در فصل سرما نیز به آلودگی هوا کمک می کند. در کلان شهرهای کشور