فهرستی از غذاهای سالم برای خوردن

یافتن فهرستی از غذاهای سالم برای خوردن آنقدرها هم که فکر می کنید آسان نیست. غذاهای شگفت انگیز زیادی در جهان وجود دارند که می توانند سلامتی شما را افزایش دهند و شما را شگفت انگیز جلوه دهند. این فقط در مورد پیدا کردن آنها است.

غذای سالم چیست؟

غذای سالم غذایی است که سالم باشد. اکنون ممکن است بیش از حد ساده به نظر برسد، اما همین است. شما به طور کلی می توانید تشخیص دهید که چه غذایی سالم است و چه غذایی نیست. میوه و سبزیجات انتخاب واضحی هستند. مشکل این است که به نظر می رسد هر گوشه ای با یک غذای فست فود پر شده است. این باعث می شود که انتخاب های سالم کمی سخت تر شود.

چرا میوه و سبزیجات؟

ممکن است خوردن آنها کسل کننده به نظر برسد اما “نان و کره” غذاهای سالم هستند. شما می توانید بسازید لیستی از غذاهای سالم برای خوردن همین حالا با مراجعه به بخش میوه و سبزیجات هر سوپرمارکتی. چرا این هست؟

میوه ها و سبزیجات حاوی تمام ویتامین هایی هستند که بدن شما به طور روزانه به آنها نیاز دارد. این شامل ویتامین های A، B، C، D و E است. همه آنها به نواحی مختلف بدن خدمت می کنند. علاوه بر این، چربی آنها بسیار کم است. بنابراین شما غذا می خورید اما چیزی ذخیره نمی کنید. مقدار کم کربوهیدراتی که آنها از آن ساخته شده اند به سرعت در طول روز سوزانده می شوند. به عنوان مثال کرفس در واقع یک غذای کالری منفی در نظر گرفته می شود. در واقع با خوردن آن وزن کم می کنید.

چه چیز دیگری سالم است؟

برای اینکه کاملا سالم باشید و لیستی از غذاهای سالم برای خوردن پیدا کنید، به چیزی بیش از میوه ها و سبزیجات نیاز دارید. کربوهیدرات ها و پروتئین ها پایه هر وعده غذایی هستند. نان، غلات، برنج و پاستا همگی کربوهیدرات های عالی هستند. انتخاب سبوس دار همیشه بهترین گزینه است.

پروتئین ها برای ترمیم عضلات ضروری هستند و شامل گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ می شود. البته باید نوع گوشت مناسب انتخاب شود. سینه مرغ در کنار بوقلمون و ماهی تن یک انتخاب عالی است. هنگام خوردن تخم مرغ، همیشه بهتر است زرده تخم مرغ را به حداقل برسانید. نسبت 1 زرده به 3 تخم مرغ ایده آل است.

شیر، ماست و پنیر منابع عالی کلسیم هستند که به شدت به استحکام استخوان شما کمک می کند. انتخاب کم چرب هر دو نیز توصیه می شود.

در مورد چربی ها چطور؟

نوع مناسب چربی ها در مقادیر مناسب کاملا ضروری است. شیرینی ها و غذاهای سرخ شده به طور کلی در این دسته قرار نمی گیرند. روغن ماهی و آجیل منبع غنی از چربی های سالم از جمله امگا 3 هستند.

چقدر بخورم؟

این واقعاً به سطح فعالیت روزانه شما بستگی دارد. برای کاهش وزن، کربوهیدرات ها و چربی ها باید به مقدار کم محدود شوند. حفظ وزن را می توان به سادگی با انتخاب های سالم و پرهیز از غذاهای ناسالم انجام داد.

آیا می توانم غذای ناسالم بخورم؟

در پایان روز، همه ما انسان هستیم و نمی‌توان تا آخر عمر هوس خوردن غذاهای ناسالم را سرکوب کرد. بنابراین مطمئناً می توانید غذای ناسالم بخورید اما هر چند وقت یکبار. به عنوان مثال، می توانید با بیرون رفتن از یک وعده غذایی، برای یک هفته غذای سالم به خود پاداش دهید. تا زمانی که روز بعد به تغذیه سالم برگردید، خوب است.

از کجا می توانم لیست کاملی از این غذاهای سالم را پیدا کنم؟

این یک نمای کلی از فهرستی از غذاهای سالم برای خوردن است. راهنماهای زیادی وجود دارد که می تواند در این زمینه به شما کمک کند و در واقع لیستی از غذاهای سالم را در اختیار شما قرار می دهد. آنها می توانند بسیار مقرون به صرفه باشند و ارزش پول را دارند.