فواید شگفت انگیز چای برای سلامتی

فواید چای برای سلامتی

مقاله‌ای که اخیراً در مجله New Scientist منتشر شد، بیان می‌کند که مطالعات متعدد نشان داده‌اند که چای سبز در برابر طیف وسیعی از سرطان‌ها از جمله سرطان ریه، پروستات و سینه محافظت می‌کند.

EGCG (اپی گالوکاتچین گالات) یک آنتی اکسیدان قوی است که در چای سبز به وفور یافت می شود.

اثرات سلامتی چای از زمان کشف آن در چین تقریباً 5000 سال پیش مورد مطالعه قرار گرفته است. جای تعجب نیست که چرا همیشه در طب سنتی جایگاهی داشته است. سازمان جهانی بهداشت طب سنتی را اینگونه تعریف می کند:

«روش‌ها، رویکردها، دانش و باورهای بهداشتی شامل داروهای گیاهی، حیوانی و مواد معدنی، درمان‌های معنوی، تکنیک‌ها و تمرین‌های دستی که برای درمان، تشخیص و پیشگیری از بیماری‌ها یا حفظ سلامتی به کار می‌رود.»

چای برای قرن ها برای بسیاری از اهداف بهداشتی مورد استفاده قرار گرفته است. مهمتر از همه، برای جلوگیری از بیماری و حفظ تندرستی استفاده شده است. در زیر، فواید مختلف چای برای سلامتی توضیح داده خواهد شد.

چای چیست؟

چای همانطور که معمولاً به آن اشاره می کنیم می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. با این حال، اصطلاح چای در واقع به گیاه چای اشاره دارد که در غیر این صورت به آن معروف است کاملیا سیننسیس. برگ‌هایی که با تنوع زیاد این گیاه تولید می‌شوند، چای‌هایی را تولید می‌کنند که به نام‌های چای سیاه، چای سفید، چای سبز و چای اولانگ می‌شناسیم. بسیاری از چای های دیگر مانند دمنوش های گیاهی موجود است. رویبوس آفریقایی چای. را یربا میت آمریکای جنوبی چای و غیره. و در حالی که این چای های دیگر از آن مشتق نشده اند کاملیا سیننسیس گیاه، هنوز هم معمولاً به عنوان چای شناخته می شوند.

چرا چای بسیار سالم است؟

دلایل سالم بودن چای از برخی جهات می تواند بی پایان باشد. دلایل بی پایان هستند، صرفاً به دلیل انواع بی‌پایان چای، گیاهان، میوه‌ها، گل‌ها و غیره مفید در جهان که به طور طبیعی وجود دارند و در دسترس ما هستند. بسیاری از این چای ها و گیاهان حاوی مواد معدنی، ترکیبات، آنزیم ها و آنتی اکسیدان های ضروری هستند که برای بدن انسان بسیار مفید هستند. مطالعات زیادی انجام شده است که ادعا می‌کند چای فوایدی برای بدن و ذهن دارد.

فواید چای برای سلامتی (کاملیا سیننسیس و نبرد رادیکال های آزاد)

چای‌های سیاه، سبز، سفید و اولانگ برگ‌های خود را از درختی با آب و هوای گرم به نام می‌گیرند کاملیا سیننسیس. برگ های این درخت چای حاوی آنتی اکسیدانی قوی به نام پلی فنول است. مطالعات متعددی خواص ضد سرطانی و ضد پیری پلی فنول ها را نشان داده اند. برخی از مطالعات نشان داده اند که پلی فنول ها ممکن است خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان را کاهش دهند. پلی فنول ها این کار را با مبارزه با محصول جانبی طبیعی بدن ما که به عنوان رادیکال های آزاد شناخته می شود، انجام می دهند.

فرهنگ لغت میراث آمریکایی رادیکال آزاد را به شرح زیر تعریف می کند:

اتم یا گروهی از اتم‌ها که حداقل یک الکترون جفت‌نشده دارند و بنابراین ناپایدار و بسیار واکنش‌پذیر هستند. در بافت‌های انسان، رادیکال‌های آزاد می‌توانند به سلول‌ها آسیب برسانند و اعتقاد بر این است که پیشرفت سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری‌های مرتبط با افزایش سن را تسریع می‌کنند. “

بدون اینکه فلش بک های وحشتناک Chemistry 101 را برای شما بیاوریم، می دانیم که بدن انسان از انواع مختلفی از سلول ها تشکیل شده است. این سلول ها از مولکول های مختلفی تشکیل شده اند که به نوبه خود از اتم هایی تشکیل شده اند که با پیوندهای شیمیایی به هم متصل شده اند. اتم ها دارای یک هسته، نوترون، تعدادی الکترون و یک عدد یا پروتون هستند. معمولاً پیوندها شکافته نمی شوند و یک الکترون جفت نشده فرد ایجاد می کنند. با این حال، هنگامی که یک پیوند ضعیف شکافته می شود و یک اتم با یک الکترون جفت نشده باقی می ماند، یک رادیکال آزاد متولد می شود. رادیکال های آزاد بسیار ناپایدار هستند و به سرعت با ترکیبات دیگر واکنش نشان می دهند و سعی می کنند الکترون مورد نیاز را برای به دست آوردن ثبات جذب کنند. به طور کلی، رادیکال های آزاد به نزدیک ترین مولکول پایدار حمله می کنند و الکترون آن را می دزدند. هنگامی که مولکول مورد حمله الکترون خود را از دست می دهد، همچنین به یک رادیکال آزاد تبدیل می شود و یک واکنش زنجیره ای را آغاز می کند. هنگامی که فرآیند شروع می شود، می تواند تکثیر شود و در نتیجه یک سلول زنده از هم گسیخته شود.

رادیکال های آزاد به دلایل مختلفی مانند پاسخ ایمنی، متابولیسم، روند طبیعی پیری و بیماری در بدن ما تولید می شوند. انبوهی از عوامل خارجی مانند تشعشع، دود سیگار، الکل و مواد شیمیایی و علف کش های مختلف نیز رادیکال های آزاد را در بدن ما تولید می کنند. بدن انسان می تواند مقدار مشخصی از رادیکال های آزاد را با استفاده از آنتی اکسیدان ها کنترل کند، اما با افزایش سن میزان رادیکال های آزاد در بدن ما افزایش می یابد. پلی فنول های آنتی اکسیدانی که به طور طبیعی در چای یافت می شوند، در دفاع از بدن ما در برابر رادیکال های آزاد شگفت انگیز هستند. آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد را با اهدای یکی از الکترون های خود خنثی می کنند و به واکنش سرقت الکترون پایان می دهند. آنتی اکسیدان ها مواد مغذی هستند که خودشان با اهدای الکترون به رادیکال های آزاد تبدیل نمی شوند، زیرا در هر دو شکل پایدار هستند. آنها به عنوان روبنده عمل می کنند و به جلوگیری از آسیب سلولی و بافتی که می تواند منجر به آسیب سلولی، بیماری، پیری زودرس و سرطان شود، کمک می کند.

به طور خلاصه، رادیکال های آزاد در بدن ما به سلول های ما آسیب می رسانند. آسیبی که می تواند باعث پیری زودرس، بیماری، بیماری و سرطان شود. بدن ما با رادیکال های آزاد ناشی از عوامل داخلی و خارجی آشنا می شود. آنتی اکسیدان های موجود در چای می توانند با تثبیت آن ها در بدن از آسیب سلول ها به دلیل رادیکال های آزاد جلوگیری کنند.

بیشتر مزایای سلامتی چای

ضد سرطان – مطالعات متعدد نشان داده است که ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در چای دارای ویژگی های مبارزه با سرطان هستند. چای همچنین اثرات مهاری بر سنتز DNA سلول های لوسمی و سرطان ریه دارد

سلول ها. چای برای پیشگیری و مبارزه با انواع مختلف سرطان مرتبط است.

ضد بیماری قلبی – نشان داده شده است که چای سبز با چاقی مبارزه می کند و کلسترول بد LDL را کاهش می دهد – دو عامل خطر برای بیماری قلبی و دیابت. همچنین نشان داده شده است که چای عملکرد عروق خونی را بهبود می بخشد.

ضد سکته مغزی – تحقیقات ارائه شده در کنفرانس بین المللی سکته مغزی در فوریه 2009 نشان داد که نوشیدن سه فنجان یا بیشتر چای در روز می تواند خطر ابتلا به سکته مغزی را تا 21 درصد کاهش دهد. این تحقیق که در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس انجام شد، نشان داد که نوشیدن انواع چای سبز و سیاه تاثیر قابل توجهی بر خطر سکته مغزی و بیماری های قلبی عروقی دارد.

ضد آرتریت – نشان داده شده است که چای باعث پیشگیری و تسکین آرتریت روماتوئید می شود.

افزایش آگاهی ذهنی – اسید آمینه L-theanine که تقریباً منحصراً در گیاه چای یافت می شود، بر انتقال دهنده های عصبی مغز تأثیر می گذارد و فعالیت امواج مغزی آلفا را افزایش می دهد. نتیجه یک حالت ذهنی آرام تر و در عین حال هوشیارتر است.

کاهش وزن – در آزمایشات بالینی که توسط دانشگاه ژنو و دانشگاه بیرمنگام انجام شد، مشخص شد که چای سرعت متابولیسم را افزایش می دهد، اکسیداسیون چربی را سرعت می بخشد و حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد. علاوه بر این، چای سبز حاوی پلی فنول های کاتچین است که گرمازایی (تولید گرما توسط بدن) را افزایش می دهد و در نتیجه باعث افزایش مصرف چربی می شود.

سیستم ایمنی – L-theanine ممکن است با افزایش ظرفیت سلول های T گاما دلتا در مبارزه با بیماری، به پاسخ سیستم ایمنی بدن در هنگام مبارزه با عفونت کمک کند.

سطوح استرس را کاهش داد – نوشیدن چای سیاه می تواند منجر به کاهش سطح هورمون استرس کورتیزول شود. فعال شدن پلاکت خون، که با لخته شدن خون و خطر حملات قلبی مرتبط است، برای مصرف کنندگان چای نیز کمتر است.

بهداشت دهان و دندان– محققان دانشگاه ایلینوی شیکاگو مطالعه ای انجام دادند که نشان داد پلی فنول های موجود در چای به مهار رشد باکتری هایی که باعث بوی بد دهان می شوند کمک می کند و می تواند از ایجاد حفره های دندانی جلوگیری کند.

سلامت قلبی عروقی– تحقیقات نشان داده است که چای سیاه واکنش رگ های خونی را بهبود می بخشد، فشار خون و سفتی شریانی را کاهش می دهد، که نشان دهنده سلامت کلی قلب و عروق است.

به نظر می رسد چای راهی طبیعی و دلپذیر برای افزایش سلامت و تندرستی کل بدن، هم از نظر ذهنی و هم از نظر جسمی است. علاوه بر مطالعات انجام شده نشان می دهد که فواید چای برای سلامتی بسیار زیاد است… به نظر می رسد صرف درست کردن یک فنجان چای… و نشستن برای لذت بردن از آن، تأثیر عمیقی بر بدن، ذهن و روح دارد. این تأثیر شاید بهترین چیزی نباشد که توسط علم اندازه گیری شود. بلکه فقط چیزی است که ما احساس می کنیم.