فواید مختلف مدیتیشن برای سلامتی

تمرین باستانی مدیتیشن در دوران مدرن دوباره محبوبیت پیدا می کند. همانطور که این عمل به جریان اصلی تبدیل می شود، افراد بیشتری از مزایای آن بهره مند می شوند. از کلمه سانسکریت “Dhyana” مدیتیشن به معنای توجه و تفکر گرفته شده است. این یک تمرین برای کمک به متمرکز کردن توجه به دور از همه چیز برای رسیدن به یک حالت آرام از آرامش و تعادل است. این تمرین برای ترویج آرامش، توسعه عشق، صبر و شفقت و ایجاد انرژی درونی برای غلبه بر موقعیت های استرس زا طراحی شده است.

یکی از دلایل محبوبیت روزافزون مدیتیشن، تحقیقات علمی است که طیف شگفت انگیز فواید و خواص درمانی آن را اثبات می کند. این به فرد کمک می کند تمرکز خود را افزایش دهد، افکار منفی و اضطراب را از بین ببرد. در اینجا برخی از مزایای سلامتی محبوب مدیتیشن آورده شده است:

استرس را کاهش می دهد – استرس شایع ترین مشکل مردم در عصر حاضر است. مدیتیشن باعث ایجاد حالت آرامش می شود که در کاهش استرس و سطح اضطراب مفید است. تعادل عاطفی را بازیابی می کند که به افزایش عزت نفس، افزایش آگاهی و خوش بینی کمک می کند.

با درد مزمن مقابله می کند – مدیتیشن به کاهش درد بیماران مبتلا به درد مزمن کمک می کند.

خواب را بهبود می بخشد – به بهبود کیفیت خواب کمک می کند و علائم فراموشی را درمان می کند.

ایمنی را بهبود می بخشد – وقتی بدن آرام و بدون استرس باشد، سیستم ایمنی بدن قادر است خود را برای مبارزه با بیماری های مختلف آماده کند.

باعث تسکین فشار خون و بیماری های قلبی می شود – تمرین ساده مدیتیشن روزانه می تواند به کاهش فشار خون کمک کند و خطر ابتلا به فشار خون را کاهش دهد. با گذشت زمان، ضربان قلب نیز می تواند کاهش یابد و سیستم قلبی عروقی بهبود یابد. تحقیقات ثابت کرده است که به مدیریت بیماری های قلبی در بسیاری از بیماران کمک کرده است.

تمرکز را بهبود می بخشد – به افزایش قدرت و تمرکز توجه شما کمک می کند. می تواند به شما کمک کند بهتر فکر کنید و ایده های جدید بیشتری خلق کنید.

شفقت ایجاد می کند – می تواند به افزایش احساسات و اعمال مثبت نسبت به دیگران کمک کند. با تمرین مدیتیشن، افراد یاد می گیرند که مهربانی را گسترش دهند و بخشش را توسعه دهند.

در مبارزه با اعتیاد کمک می کند – نظم و انضباط ایجاد شده از طریق مدیتیشن به افزایش کنترل خود، آگاهی و قطع وابستگی ها کمک می کند. تحقیقات نشان داده است که به افراد در جهت دهی مجدد توجه، افزایش اراده و کنترل تکانه ها کمک می کند. این به ایجاد نظم و انضباط کمک می کند تا از عوامل ناخواسته اجتناب شود و از اعتیاد بجنگد و بهبود یابد.

اهمیت مدیتیشن را نمی توان مانند گذشته در زمان کنونی احساس کرد. با پرمشغله‌تر شدن و استرس‌زاتر شدن روتین‌ها، مدیتیشن نیروی محرکه خوبی است که می‌تواند به افراد کمک کند تا با پیچیدگی‌های سبک زندگی مدرن کنار بیایند.