فواید مکمل های غذایی برای سلامتی

نقش یک رژیم غذایی سالم تامین مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی به بدن شماست. اگر می خواهید با بیماری ها مبارزه کنید و تناسب اندام خود را حفظ کنید، ممکن است بخواهید به یک رژیم غذایی متعادل سالم پایبند باشید. در حالی که خوردن میوه ها و سبزیجات تازه ایده خوبی برای رفع نیازهای تغذیه ای شماست، مکمل های غذایی نیز می توانند در این هدف به شما کمک کنند. بیایید دریابیم که مکمل های غذایی چه کاری می توانند برای شما انجام دهند.

همانطور که قبلاً گفته شد، خوردن یک رژیم غذایی متعادل ایده خوبی برای دریافت مقدار مورد نیاز ویتامین ها و مواد معدنی است، ترکیب رژیم معمول خود با برخی مکمل های غذایی می تواند اطمینان حاصل کند که بدن شما آنچه را که برای سالم ماندن نیاز دارد دریافت می کند. به سراغ چه مکمل های غذایی بروید؟ خوب، خوردن همه مکمل ها توصیه نمی شود.

برای ایمن بودن، ممکن است بخواهید به سراغ مکمل‌های غذایی بروید که توسط مقاماتی مانند سازمان غذا و دارو تنظیم می‌شوند. مکمل هایی که توسط هیچ مرجعی تنظیم نمی شوند معمولاً به عنوان یک راه حل ساده برای مقابله با چندین اختلال یا دادن مواد مغذی به بدن شما که قادر به دریافت آن از رژیم غذایی معمولی شما نیست به بازار عرضه می شوند.

بنابراین، سوال میلیون دلاری این است که چگونه می توانید از تمام مزایای مکمل های غذایی بهره مند شوید؟ خوب، مطمئن ترین راه این است که قبل از مصرف هر مکملی با پزشک خود مشورت کنید. این به شما کمک می کند تا از عوارض جانبی منفی محصول جلوگیری کنید. اکنون بیایید دریابیم که مکمل های غذایی چه کاری می توانند برای شما انجام دهند.

متابولیسم مناسب

بعد از خوردن یک وعده غذایی، کاری که بدن شما انجام می دهد تجزیه پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی ها و جذب سایر مواد مغذی است. جذب این مواد مغذی به چندین ویتامین (ویتامین B) بستگی دارد که باید به صورت روزانه مصرف کنید.

ویتامین های B برای شما چه می کنند؟ محققان دانشگاه ایالتی کلرادو می‌گویند که نقش ویتامین‌های B کمک به بدن شما برای جلوگیری از اثرات کمبود ویتامین‌های دیگر، مانند درد مفاصل، اختلالات اسکی، کم‌خونی و آسیب عصبی است.

نگهداری و تعمیر بافت

آنها همچنین به بدن شما در ترمیم بافت کمک می کنند، این فرآیندی است که تا زمانی که شما زنده هستید ادامه می یابد. در نتیجه فعالیت های روتین شما، بافت های شما تحت فشار زیادی قرار می گیرند. سلول های تخصصی در بدن شما به تولید پروتئین هایی ادامه می دهند که بافت جدیدی ایجاد می کنند که جایگزین بافت آسیب دیده می شود. زمانی که بافت به دلایلی ترمیم نمی شود مستعد ابتلا به بیماری هستید. برای تقویت استخوان و توسعه رشد بافت، می توانید به سراغ ویتامین D و کلسیم بروید.

از بیماری جلوگیری می کند

برخی از مکمل های غذایی به شما در پیشگیری از انواع خاصی از سرطان کمک می کنند. برخی ویتامین ها مانند ویتامین A، C و E به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند و مواد شیمیایی به نام رادیکال های آزاد را خنثی می کنند. به گفته موسسه ملی سرطان، این مواد شیمیایی باعث آسیب اکسیداتیو در سلول‌ها می‌شوند و شما را در معرض خطر بالاتر ابتلا به سرطان قرار می‌دهند.

بنابراین اینها فواید بسیار خوبی هستند که می توانید با ترکیب مکمل ها با رژیم غذایی معمول خود به دست آورید. باز هم، فقط مطمئن شوید که قبل از استفاده از هر مکملی با پزشک خود مشورت کنید.