فواید یوگا برای سلامتی و تناسب اندام

یوگا بسیار طولانی تر از تمرینات تناوبی، کلاس های زومبا و وزنه های آزاد بوده است. اما آیا یک تمرین مداوم و چالش برانگیز یوگا واقعا می تواند به تناسب اندام کلی بدن منجر شود؟ بسیاری از کارشناسان می گویند بله. اما خبرهای خوب به همین جا ختم نمی شود. نه تنها می توانید سطح تناسب اندام خود را از طریق تمرین یوگا افزایش داده و حفظ کنید، بلکه می توانید به فرد سالم تری نیز تبدیل شوید. بیایید نگاهی به برخی از مزایای خاصی که تمرین‌کنندگان یوگا تجربه می‌کنند بیندازیم.

– یوگا ماهیچه های شما را تقویت می کند – بسته به نوع تمرین یوگا، حرکات مختلف ممکن است برای چند ثانیه تا چند دقیقه نگه داشته شوند – اما انعطاف بدن شما را نیز افزایش می دهد. از قضا، بسیاری از علاقه مندان به ورزشگاه با بلند کردن وزنه های سنگین، عضلات خود را تقویت می کنند و عضلات کوتاه قوی ایجاد می کنند که بیشتر مستعد آسیب هستند. اما یوگا باعث تقویت و کشش می شود. یک جزء کلیدی برای ایجاد عضلات مقاوم در برابر آسیب.

– قدرت یوگا در نفس نهفته است. مربیان یوگا، دانش آموزان را در تنفس خود راهنمایی می کنند – در حالی که آنها به سمت هر حرکت یوگا حرکت می کنند، حفظ می کنند و از آن خارج می شوند. انواع مختلفی از تنفس آموزش داده و تمرین می شود. بیش از هر چیز، دوستداران یوگا به سادگی از نفس و اهمیت تنفس صحیح برای تکنیک کلی یوگا و زندگی روزمره آگاه می شوند. آنها به قدرت تنفس، نحوه ادغام نفس برای استفاده حداکثری از هر حالت و اینکه چگونه دم و بازدم مناسب می تواند استرس را کاهش داده، ضربان قلب را کاهش داده و ظرفیت ریه را افزایش دهد، درک می کنند.

– با تمرین این نوع تنفس می توانید میزان اکسیژن سیستم خود را نیز بالا ببرید. اکسیژن بیشتر به معنای افزایش سطح انرژی است. هر چه بیشتر یوگا انجام دهید، احساس انرژی بیشتری می کنید.

– تمرین روزانه یوگا دارای انواع فواید مثبت برای سلامتی است. محققان دریافته‌اند که یوگا، زمانی که به طور مداوم انجام شود، می‌تواند علائم آرتریت، سندرم خستگی مزمن و آسم را تسکین دهد. یوگا همچنین می تواند فشار خون بالا را کاهش دهد و به افراد در مدیریت وزن کمک کند.

– هنگامی که یوگا را به طور منظم و در مدت زمان طولانی تمرین می کنید، افزایش آگاهی بدن، کاهش سطح استرس و تنظیم دقیق توانایی خود برای تمرکز را تجربه خواهید کرد.

– در نهایت، یوگا می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد، به آرامش شما کمک کند و حتی به شما کمک کند در تست ها بهتر عمل کنید! یوگا اغلب شامل حرکات یک طرفه (مانند تنفس از یک سوراخ بینی در هر بار) و حرکاتی است که دانش آموزان را مجبور می کند از خط میانی بدن عبور کنند (مانند لمس انگشت شست پای چپ با دست راست). این نوع حرکات باعث افزایش فعالیت مغز می شود. فعالیت بیشتر مغز بخشی از عملکرد شناختی بهتر است.

همانطور که می بینید، یوگا فقط کشش نیست. از نظر بدنی سخت است، می تواند آمادگی کلی شما را افزایش دهد و از نظر روانی به شما کمک کند. یک یا دو کلاس یوگا را در تقویم هفتگی خود ادغام کنید و تفاوت فوق العاده ای را در تمام جنبه های جسمانی خود خواهید دید.