مزایای سلامتی کیک بوکسینگ برای زنان

هنرهای رزمی مانند کیک بوکسینگ به عنوان استراتژی های دفاع شخصی محبوب هستند. با این وجود، مزایا تنها به محافظت از خود محدود نمی شود. کیک بوکسینگ مانورهای بوکس را با عناصر کاردیو ترکیب می کند تا به شما یک تمرین کامل بدن بدهد. بدن، ذهن و روح را هماهنگ می کند. رویکرد کل نگر آن را به یک برنامه تناسب اندام موثر برای مردان، زنان و کودکان تبدیل می کند.

این مقاله به مزایای سلامتی کیک بوکسینگ برای زنان می پردازد.

1. دفاع شخصی:

جنبه دفاع شخصی بزرگترین امتیاز برای زنان است. با توجه به افزایش نرخ جنایات علیه زنان، یادگیری نحوه دفاع از خود در موقعیت های خطرناک اهمیت پیدا کرده است. این توانایی زنان را توانمند می کند و به او اجازه می دهد تا بدون ترس به فعالیت های روزانه خود بپردازد.

2. تسکین استرس:

اغلب، هنگام عصبانیت، غمگینی یا استرس، ممکن است متوجه شده باشید که ریختن چند قطره اشک باعث تسکین می شود. بسیاری از ما نمی دانیم که گریه درمانی است. اثرات کاتارتیک دارد. در مورد کیک بوکسینگ هم همینطور است. این یک دریچه سالم برای استرس، عصبانیت و پرخاشگری فراهم می کند. فعالیت بوکس باعث ترشح اندورفین می شود. این مواد شیمیایی با احساس خوب به کاهش استرس و تسکین افسردگی کمک می کنند. سطح استرس سالم، وضوح ذهنی و خلق و خوی بهتر را بهبود می بخشد. خواب را افزایش می دهد. همچنین تمرکز و تمرکز را بهبود می بخشد.

3. کاهش وزن:

این ترکیب از تکنیک های کاردیو و هنرهای رزمی کاهش وزن را تضمین می کند. متابولیسم را بالا می برد و بدن را وادار می کند با سرعت بیشتری کالری بسوزاند. مربیان ادعا می کنند که این فعالیت بین 450 تا 750 کالری در یک ساعت می سوزاند. برای نتایج کاهش وزن بهتر، کیک بوکسینگ باید با سایر تمرینات هوازی مانند پیاده روی یا دویدن یا تجهیزاتی مانند تمرینات تهویه مطبوع و طناب زدن ترکیب شود.

4. سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد:

در مورد از بین بردن چربی های شکم، ورزش های هوازی بهتر از تمرینات مقاومتی هستند. کیک بوکسینگ در گروه اول قرار دارد. از شر چربی های نشسته در نواحی سرسخت به خصوص چربی های شکم خلاص می شود. با انجام این کار، خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت، تصلب شرایین، مشکلات قلبی و انواع خاصی از سرطان را کاهش می دهد. همچنین سطح فشار خون را تنظیم می کند.

5. سطوح انرژی را تثبیت می کند:

کیک بوکسینگ انرژی زیادی می خواهد. با این حال، در عوض، سطح انرژی را نیز تثبیت می کند. استقامت و استقامت را ایجاد می کند. کلاس های اولیه خسته کننده هستند، اما به تدریج مشاهده خواهید کرد که چگونه این فرم هنرهای رزمی سطوح انرژی را تقویت می کند. سایر مزایای فیزیکی شامل افزایش قدرت و انعطاف پذیری و هماهنگی و تعادل بهتر است.

6. عضلات را تقویت می کند:

اگرچه یک تمرین کیک بوکسینگ دارای نوارهای مقاومتی و وزنه نیست، اما به عضله سازی کمک می کند. آنها را تربیت و تقویت می کند. حرکات ورزشی گروه های ماهیچه ای اصلی بدن را درگیر می کند. روی پشت، کمر، پاها و بازوها کار می کند.

در کل، کیک بوکسینگ اعتماد به نفس را افزایش می دهد. باعث می شود خوب به نظر برسید، احساس خوبی داشته باشید و به شما اجازه می دهد سالم زندگی کنید. نه تنها این، شما در کلاس دوستان جدید زیادی پیدا می کنید.

می توانید برای کلاس های کیک بوکسینگ در ناتینگهام یا کلاس های کیک بوکسینگ در دربی از اینترنت جستجو کنید. سالن های بدنسازی و امکانات بدنسازی نیز کلاس های کیک بوکسینگ را ارائه می دهند. تمرینات به طور متوسط ​​30-60 دقیقه طول می کشد. می توانید با فرد یا تجهیزات دیگری مانند کیسه بوکس، طناب پرش، کیسه سرعت و بلوک های پلایومتریک تمرین کنید.