مزایا و معایب مانیتور ضربان قلب ورزش

همه می دانند که مانیتور ضربان قلب ورزشی چیست. اگر این کار را نمی کنید، فقط به بیرون بروید و ببینید که امروزه بیشتر ورزشکاران چه چیزی را روی بازوها یا روی سینه خود می پوشند. این گجت‌های ساده و در عین حال بسیار مفید در اواسط دهه 90 بسیار محبوب شدند، زمانی که بیشتر مردم می‌خواستند مطمئن شوند که واقعاً به طور مؤثری مطابق با ضربان قلب هدف خود تمرین می‌کنند. امروزه، هنوز هم بخش مهمی از ابزار هر ورزشکاری است، اگرچه بیشتر منشعب شده است. امروزه نه تنها در افراد، بلکه در تجهیزات ورزشی نیز دیده می شود.

از آنجایی که این مانیتورها در بین ورزشکاران جدی و علاقه مندان به سلامتی محبوب شده اند، اکنون در دسترس تر (و بسیار ارزان تر) هستند. علاوه بر بهبود ویژگی‌های نوآورانه آن، مانند ساعت، کالری سوزانده شده، ضربان قلب هدفمند، سرعت، مسافت و دکمه‌های ساده با یک لمس، ویژگی‌های آن‌ها نیز در طول سال‌ها تغییر چشمگیری داشته است. دیگر خبری از تسمه های مشکی و خسته کننده نیست. دیگر طرح‌های جعبه‌ای وجود ندارد. در حال حاضر، آنها در بسیاری از رنگ های مرسوم، مد روز طراحی شده اند تا متناسب با نیازهای زیبایی شناختی مصرف کننده باشند. جای تعجب نیست که این گجت‌ها هرگز جذابیت خود را از دست نداده‌اند.

با تمام کارهایی که می تواند انجام دهد، مزایا و معایب یک مانیتور ضربان قلب ورزشی چیست؟

مزایای:-

اول، می تواند یک عامل انگیزشی در تمرین شما باشد. هیچ چیز بهتر از این نیست که دستگاهی روی بازوی شما بسته شود و به شما یادآوری کند که باید سریعتر بدوید.

دوم، ابزاری ارزشمند برای اطمینان از اینکه در حال تمرین بر روی ضربان قلب هدف خود هستید. در حالی که این بسیار ساده به نظر می رسد، اما برای هر بیماری که از بیماری قلبی رنج می برد یا فردی که از یک بیماری بهبود می یابد، یک جنبه مهم است. زیرا تمرین بیش از حد قلب می تواند برای این افراد بسیار خطرناک باشد.

سوم، به یک ورزشکار کمک می کند تا با بدن و ریتم قلب خود ارتباط بیشتری داشته باشد. عده‌ای هستند که مدت‌هاست از این گجت‌ها استفاده می‌کنند که در ضربان قلب خود متخصص شده‌اند. در واقع آنها آنقدر در این کار خوب شده اند که دیگر حتی از مانیتور ضربان قلب خود هم استفاده نمی کنند.

چهارم، شما می توانید پیشرفت خود را ثبت کنید، بنابراین می توانید تنظیمات لازم را در تمرین خود انجام دهید.
پنجم، می توانید مطمئن شوید که ضربان قلب خود را به دقت اندازه گیری می کنید و در حال استراحت هستید. این می تواند به شما کمک کند تا در منطقه تمرینی معمولی خود بمانید، که می تواند به شما کمک کند از آسیب های ناخواسته و حوادث جزئی در طول تمرین خود جلوگیری کنید.

معایب: –

گاهی اوقات، داده های بیش از حد می تواند شما را گیج کند، به جای اینکه شما را راهنمایی کند. برخی از افراد در ابتدای تمرین خود را ترک می کنند، زیرا با تمام جزئیات احساس ترس می کنند.

دوم، مانیتورها ممکن است گران باشند، به خصوص اگر بخواهید تا حد امکان دقیق باشد.

سوم، بوق‌ها می‌توانند کاملاً حواس‌تان را پرت کنند، به‌خصوص زمانی که در بزرگراه‌ها و سایر مکان‌های عمومی هستید. گاهی اوقات تصادفات به همین دلیل رخ می دهد.

مانیتور ضربان قلب ورزش می تواند یک امتیاز اضافی برای هر کسی باشد، اگرچه میزان بهبود بسته به وضعیت هر فرد می تواند متفاوت باشد. بهترین کار این است که بسنجید تا چه حد می تواند به شما در دستیابی به اهداف تناسب اندام یا سلامتی شما کمک کند، زیرا در نهایت، بهبود شما چیزی است که واقعاً بیشترین اهمیت را دارد.