موارد ضروری برای یک فضای کاری جذاب (قسمت 1 از 2)

بنابراین، فکر کردید که چند میز و صندلی، یک اتصال اینترنت پهن باند و یک قهوه‌ساز تمام چیزی است که برای باز کردن یک مرکز کار مشترک نیاز دارید. با این حال، شما با وجود موقعیت مکانی که به دنبال آن هستید، مشتریانی با بازگشت صفر دارید و تعداد معدودی که از مؤسسه شما بازدید می کنند، بدبخت و بی الهام به نظر می رسند.

خوشبختانه، همچنان می توانید فضای خود را برای جذب مشتریان بیشتر، الهام بخشیدن به خلاقیت و بهره وری متحول کنید و از آنها بخواهید این خبر را منتشر کنند که فضای کار مشترک شما مکانی است که می توانند کار را انجام دهند و از انجام آن لذت ببرند.

به چیدمان فکر کنید

نیروی کار امروزی متحرک‌تر است و با همکاری و چندوظیفگی پیشرفت می‌کند. یکی از دلایل اصلی رفتن افراد به فضاهای کار مشترک، محیط کار با پلان باز آن است. اگر هنوز از اتاقک‌های سنتی استفاده می‌کنید، ممکن است مردم را از خود دور کنید. بهتر از آن، یک فضای کار مشترک داشته باشید که فضاهای تعیین شده را برای اهداف خاص ارائه می دهد. یک محیط اداری باز داشته باشید که در آن افراد بتوانند با یکدیگر همکاری کنند و روابط تجاری معناداری ایجاد کنند، سپس فضاهای خصوصی و اتاق های ملاقات برای کسانی که ترجیح می دهند در انزوا کار کنند داشته باشید. همچنین فضایی را در نظر بگیرید که مشتریان شما بتوانند در آن استراحت کنند و از کار خود استراحت کنند، با سایر اعضا ارتباط برقرار کنند و شاید چند فنجان قهوه، چای یا حتی یک لیوان آبجو بنوشند.

دیزاین، دیزاین، دیزاین

قطعاً هیچ چیز الهام‌بخشی در مورد چهار دیوار سفید لخت و اتاقی از اتاقک‌های خاکستری وجود ندارد. برخی از افراد مجبورند در فضاهای اداری سنتی آن را تحمل کنند، زیرا انتخابی ندارند، پس چرا باید در فضای کاری شما حضور داشته باشند؟ لازم نیست دیوارهای خود را با رنگ‌های روشن و تحریک‌کننده میگرن رنگ کنید، اما شکستن یکنواختی یک دیوار سفید ساده با آثار هنری می‌تواند به الهام بخشیدن به مشتریان شما کمک کند. آثار هنری نیز نباید گران باشند، فقط باید از نظر زیبایی شناسی الهام بخش باشند تا مشتریان بتوانند هر چند وقت یکبار به آن «فرار» کنند.

ترکیب رنگ های قرمز و آبی نیز می تواند خلاقیت و بهره وری را در بین مشتریان شما افزایش دهد. مطالعه‌ای که توسط دانشگاه بریتیش کلمبیا انجام شده است نشان می‌دهد که رنگ قرمز در افزایش توجه ما به جزئیات موثر است، در حالی که آبی برای تقویت توانایی ما برای تفکر خلاق بهترین است. مشتریان بازگشتی را تصور کنید، زیرا چرا به همان جایی که در آن الهام گرفته اید و تمرکز کرده اید، کارهای زیادی را در پروژه خود انجام داده اید، باز نمی گردید؟

مادر طبیعت بهتر می داند

استفاده از نور طبیعی و افزودن برخی گیاهان به دکوراسیون داخلی شما به شدت به مشتریان شما کمک می کند. نور طبیعی برای بهبود خلق و خو و افزایش بهره وری شناخته شده است. این می‌تواند به مبارزه با خواب‌آلودگی کمک کند و دسترسی به نماها می‌تواند به چشمان خسته‌تان اجازه دهد ساعت‌ها به مانیتور رایانه‌تان نگاه نکنید. به گفته شورای جهانی ساختمان سبز، چندین مطالعه افزایش بهره وری را در نتیجه نزدیکی به پنجره ها تخمین زده اند، با کارشناسان اکنون فکر می کنند که نماهای پنجره ها احتمالاً عامل مهم تر است، به ویژه در جایی که منظره ارتباطی با طبیعت ارائه می دهد. اما اگر نما فقط یک ساختمان دیگر در آن سوی خیابان باشد که شما می گویید چه؟ آینه های بزرگ یا آثار هنری بزرگ می توانند به دستیابی به همان جلوه کمک کنند.

تزئین فضای شما با گیاهان طبیعی نیز می تواند برای سلامتی مشتریان شما مفید باشد. نه تنها مشخص است که افزودن گیاهان به محیط کار به تشویق خلاقیت و افزایش بهره وری کمک می کند، گیاهان به کاهش استرس و بهبود رفاه عمومی افراد کمک می کنند. علاوه بر این، گیاهان به تمیز کردن هوا، کاهش سطح دی اکسید کربن و همچنین فیلتر کردن مواد شیمیایی مانند بنزن، تری کلرواتیلن و فرمالدئید از هوا کمک می کنند. بنابراین، چند ساکولنت اینجا و آنجا فقط می تواند چیز خوبی برای مؤسسه شما و اعضای شما باشد.

اینها فقط چند مورد از پیشرفت‌های طراحی هستند که می‌توانید برای بهبود زیبایی فضای کار مشترک خود و به نفع مشتریان خود اجرا کنید.