یک نیاز رایج در صنعت مراقبت های بهداشتی این است که تافل ها مهارت های گفتاری “خوب” داشته باشند. با این حال، برای کسانی که تمرین سخنرانی تافل iBT دارند، “خوب” واقعاً به چه معناست؟
“خوب” به این معنی است که تافلکنندگان پس از انجام شش تکلیف اسپیکینگ که از 0 تا 4 درجه بندی شدهاند، امتیاز 26-30 را در بخش اسپیکینگ کسب میکنند. مجموع مجموع به نمره مقیاسبندی شده از 0 تا 30 تبدیل میشود. هیچکس جز خدمات تست آموزشی دقیقاً نمیداند این تبدیل چگونه است. فرآیند کار می کند، اما می توان محاسبه کرد که 26 از 30، 87٪ مهارت است. بنابراین، امتیاز مقیاس شده 26 امتیاز در هر شش تکلیف اسپیکینگ را می توان به مجموع امتیازات 20/24 تقسیم کرد که این نیز 87٪ مهارت است. به طور خاص، آن دسته از دانشآموزانی که میخواهند در بخش اسپیکینگ امتیاز 26+ کسب کنند، برای رسیدن به 87 درصد مهارت، به نمرات زیر در هر شش تکلیف اسپیکینگ نیاز دارند: 4، 4، 3، 3، 3 و 3 که یک امتیاز است. مجموع 20/24 امتیاز
با کنار گذاشتن محاسبات ریاضی، امتیازدهندگان آزمون دارای گواهی ETS ممکن است پاسخهای گفتاری را بر اساس روبریکها در سه حوزه خاص «خوب» درجهبندی کنند: ارائه، استفاده از زبان، و توسعه موضوع. روبریک های صحبت کردن به دلیل ارتباط آنها با دو وظیفه مستقل صحبت مورد بحث قرار خواهد گرفت.
برای کسب امتیاز 4 در یک تکلیف اسپیکینگ مستقل، گوینده باید ارائه خوبی داشته باشد. به عبارت دیگر، پاسخ باید به خوبی و بدون مکث و تردیدهای ناخوشایند انجام شود. گوینده باید صداهای مصوت و صامت را به وضوح تلفظ کند. علاوه بر این، گوینده باید هجاها را در کلمات تلفظ کند و از الگوهای تنش و لحن مناسب استفاده کند. هر گونه مشکل جزئی که ممکن است گوینده در تلفظ یا لحن داشته باشد، بر توانایی او برای درک تأثیر نمی گذارد. اگر گوینده ای در این زمینه ها خوب عمل کند، گفته می شود که تحویل خوبی دارد.
برای کسب امتیاز 4 در یک تکلیف مکالمه مستقل، گوینده همچنین باید کنترل خوبی بر استفاده از زبان خود داشته باشد. برای مثال، گوینده باید از عبارات صدای طبیعی استفاده کند و کنترل واژگان و دستور زبان اصلی و پیچیده را داشته باشد. با این حال، گوینده ممکن است برخی از اشتباهات واژگان یا دستور زبان جزئی داشته باشد، تا زمانی که این خطاها بر معنای ایده های بیان شده تأثیری نداشته باشد.
در نهایت، برای کسب امتیاز 4 در یک تکلیف گفتاری مستقل، یک گوینده باید توسعه موضوع خوبی داشته باشد. اول از همه، پاسخ باید به سوال مطرح شده پاسخ دهد. ثانیاً، پاسخ باید دارای جزئیات پشتیبانی مناسب باشد. سوم از همه، پاسخ باید به طور منسجمی سازماندهی شود که بین ایده ها رابطه وجود دارد.
به طور خلاصه، از آنجایی که دانشآموزان دارای تمرین گفتاری تافل iBT هستند، باید بدانند که میخواهند چه نمرهای از صحبت کردن هدف بگیرند، چه سطحی از مهارت صحبت کردن آکادمیک برای رسیدن به آن نمره باید داشته باشند، و باید از یک iBT بازخورد دریافت کنند. متخصص صحبت کردن، بنابراین آنها می توانند ببینند که برای بهبود نحوه ارائه، استفاده از زبان و توسعه موضوع، باید چه تنظیماتی را انجام دهند.