نکات رژیم غذایی برنامه کاهش وزن – چگونه میل به غذای سالم ایجاد کنیم

چرا هوس خوردن غذاهای ناسالم می کنیم؟ یک برنامه رژیم غذایی کاهش وزن سالم اغلب به میدان جنگ بین تمایل ما برای کاهش وزن سریع و هوس خوردن میان وعده بر اساس انتخاب های غذایی ناسالم تبدیل می شود. ما ممکن است نه بودن آنچه می خوریم، اما تحقیقات نشان می دهد که ما میل غذاهایی که ما به خوردن آنها عادت کرده ایم، بنابراین می توان گفت که ما هوس کردن آنچه می خوریم اگر الگویی از خوردن بستنی برای لذت بردن یا در شرایط استرس ایجاد کرده اید، جای تعجب نیست که در شرایط مناسب مشتاق بستنی باشید. سگ پاولوف، با هر نام دیگری، هنوز هم سگ پاولوف است.

اما اگر در واقع خود را به خوردن تنقلات یا غذاهای ناسالم آموزش داده باشیم، ممکن است عکس آن نیز صادق باشد: می‌توانیم خودمان را آموزش دهیم که هوس تنقلات و غذای سالم کنیم. اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم، یک مکمل کاهش وزن با طعم ملایم می تواند به اندازه یک رول شیرین مطلوب باشد.

تا زمانی که شروع به نوشیدن قهوه نکردم هرگز هوس نکردم. همین امر در مورد بستنی دوبل چیپسی شکلاتی نیز صدق می کند. طعم قهوه و شکلات را باید از طریق قرار گرفتن در معرض این غذاها و طعم آنها آموخت. اگر مردمی که در فرهنگ‌های ابتدایی‌تری در جنگل زندگی می‌کنند، میل به خوردن حشرات خزنده خزنده منحصر به فرد در زیستگاه خود داشته باشند، مطمئناً می‌توانیم تمایل خود را برای یک میان‌وعده مناسب، سالم، فست فود سالم و انتخاب دستور غذای سالم ایجاد کنیم. هنگام تهیه غذا

بنابراین چگونه می‌توانیم خودمان را دوباره برنامه‌ریزی کنیم تا هوس خوردن شیرینی‌ها را به چیزی در فهرست غذاهای سالم تبدیل کنیم؟ برای نقل قولی از یک فیلم، “بساز و آنها خواهند آمد.” در این صورت، اگر عادت به انتخاب غذاهای سالم در زمان وعده‌های غذایی و میان‌وعده را در خود ایجاد کنیم، به‌جای آن‌هایی که ترک کرده‌ایم، شروع به مصرف آن غذاها خواهیم کرد.

لذت زیادی در رابطه با این تجارب میان وعده وجود دارد، و بیشتر ما تمایلی به ترک آنها نداریم. اما اگر بتوانیم خودمان را مجبور به جایگزینی برخی دستور العمل‌های ساده غذای سالم و میان‌وعده کنیم، می‌توانیم جوانه‌های چشایی ذهنی و جسمی‌مان را طوری تربیت کنیم که آن‌ها را میل کنند و یک انجمن لذت جدید حول انتخاب یا دستور غذای سالم جدید شکل می‌گیرد.

تحقیقات اخیر این را ثابت کرده است. نتایج نشان داد که هوس‌های جدید می‌توانند جایگزین هوس‌های قدیمی شوند، حتی اگر هوس‌های جدید مبتنی بر غذاهای ملایم و سالم باشد، و هوس‌های اولیه، طعم‌های طعم‌دار چربی و شکر واقعی بوده‌اند. بهترین خبر؟ ممکن است فقط یک هفته برای انجام آن نیاز باشد.

من در مقاله دیگری به چند ایده میان وعده سالم برای آموزش مجدد هوس هایمان اشاره کرده ام. (این شامل ایده های میان وعده های سالم است که در مورد کودکان نیز صدق می کند.) در حال حاضر، من فقط چند نمونه از جایگزینی غذای سالم میان وعده را می آورم.

اگر نمی‌خواهید چنین تکانی به جوانه‌های چشایی شما وارد شود، می‌توانید در برخی موارد آن را به یک فرآیند دو مرحله‌ای تبدیل کنید. به عنوان مثال، وقتی میل به ظاهر غیرقابل کنترل برای بستنی شکلاتی به سراغتان می آید، به جای آن یک فنجان قهوه یا لیوان شکلات اووالتین و شیر میل کنید. Ovaltine مانند مخلوط شیر شکلاتی مضری نیست که برای بچه ها درست می شود. به جای آن به عنوان یک میان وعده سالم فست فود فکر کنید. حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است و اگر به جای چهار قاشق غذاخوری توصیه شده از یک یا دو قاشق غذاخوری استفاده کنید، شکر زیاد مصرف نکنید.

مرحله دوم: یک مخلوط پروتئین آب پنیر با طعم شکلات خوب از تامین کننده مواد غذایی بهداشتی محلی خود (یا طعم دلخواه) خریداری کنید و به جای Ovaltine از آن استفاده کنید. این مکمل های پروتئینی مانند گذشته نیستند. در گذشته، آنها بدون مخلوط کن مخلوط نمی شدند و طعم بسیار بدی داشتند. دیگر اینطور نیست. آنها به سرعت با هم زدن یا تکان دادن مخلوط می شوند و طعم آنها بسیار خوب است. به من اعتماد کن.

حالا شما یک خوردن بستنی با چربی و شکر را به یک فست فود سالم تبدیل کرده اید: یک مکمل پروتئین! علاوه بر این، به مراتب سیر کننده تر و رضایت بخش تر است. اگر تسلیم شده باشید و بستنی بخورید، وسوسه نمی‌شوید که به سرعت چیزی بخورید.

فکر نمی کنید این کار کند؟ خب، من شخصاً می‌توانم آن را تضمین کنم، و آزمایش‌هایی که روی افراد معمولی مثل ما انجام شده است، همین را ثابت کرده است. در واقع، زمانی که دستور العمل های غذایی بسیار ملایم اما سالم و جایگزین های میان وعده به جای خوراکی های خوشمزه معمولی و تنها در مدت یک هفته استفاده شد، کارساز بود. مردم در واقع هوس یک میان وعده سالم با طعم ملایم را به غذاهای ناسالم قدیمی خود ترجیح دادند.

برو جلو و امتحان کن. در کمترین زمان هوس خوردن غذاهای سالم و تنقلات خواهید شد.