نکات غذایی سالم: جایگزینی غذا برای کاهش وزن

سالم ماندن و حفظ وزن نرمال به انتخاب غذاهای مناسب بستگی دارد. برخی از غذاها بیشتر کالری خود را از چربی و شکر تامین می کنند، در حالی که برخی دیگر سرشار از کربوهیدرات های پیچیده و فیبر هستند. می توانید جایگزین های ساده ای از مواد تشکیل دهید تا دستور العمل های سالمی ایجاد کنید که طعم و ظاهر شگفت انگیزی دارند. با جایگزین کردن مواد خاصی در وعده‌های غذایی خود، می‌توانید هوس خود را برطرف کنید و همزمان وزن خود را کاهش دهید.

گندم کامل

کربوهیدرات های پیچیده فواید زیادی برای سلامتی دارند. می توانید گندم کامل، یکی از بهترین منابع کربوهیدرات های پیچیده را در دسرهای مورد علاقه خود بگنجانید تا جایگزین کالری مصرفی شود. اگر می خواهید وزن کم کنید و هضم خود را بهبود ببخشید، باید همیشه نان و پاستا سبوس دار، برنج قهوه ای و کراکر غلات کامل را انتخاب کنید. غلات کامل سیر کننده تر هستند و حاوی مواد مغذی ضروری هستند.

جایگزین های لبنیات پرچرب

شیر کامل، ماست و پنیر را با انواع کم چرب جایگزین کنید. بیشتر محصولات لبنی سالم هستند، اما حاوی مقدار زیادی چربی هستند. اگر می‌خواهید از شر اضافه وزن خلاص شوید یا سطح کلسترول را کاهش دهید، سعی کنید نسخه‌های پرچرب و کم‌چرب را با هم ترکیب کنید. پنیر ریکوتا را می توان با موفقیت با پنیر کوتیج بدون چربی جایگزین کرد. می توانید به جای بستنی معمولی، ماست کم چرب منجمد یا بستنی بدون چربی بخورید. به جای خامه ترش، ماست ساده کم چرب یا بدون چربی بخرید.

گوشت، ماهی و مرغ

گوشت چرخ کرده را با بوقلمون یا مرغ چرخ کرده جایگزین کنید. به این ترتیب به راحتی می توانید چربی های ناسالم را از رژیم غذایی خود حذف کنید. بیکن کانادایی یا ژامبون بدون چربی یک جایگزین عالی برای بیکن یا سوسیس است. همیشه پوست مرغ را جدا کنید. وقتی گوشت گاو یا خوک می‌خرید، آب سرد را به جای چرب‌تر انتخاب کنید.

محصولات پخته شده

محصولات پخته شده نباید بخشی از رژیم کاهش وزن باشند. با این حال، اگر میل به شیرینی، دونات یا رول های شیرین دارید، می توانید آنها را با نان شیرینی، کلوچه بدون چربی و کلوچه انگلیسی جایگزین کنید. به جای کوکی های معمولی کوکی های بدون چربی یا کم چرب را انتخاب کنید. هنگامی که در خانه غذاهای پخته شده تهیه می کنید، به جای مارگارین، کره یا پوره آووکادو را اضافه کنید. پوره آووکادو طعم لطیفی دارد و به خوبی به بافت طعم دهنده های شکلات تلخ و براونی های فاج می آید.

شیرینی

آب نبات ها سرشار از قند تصفیه شده ناسالم و کربوهیدرات های ساده، یکی از بدترین انتخاب هایی هستند که می توانید هنگام رژیم بگیرید. این شیرینی ها سرشار از کالری هستند، اما فاقد ویتامین، مواد معدنی و پروتئین هستند. اگر هنوز هم می خواهید چیزی شیرین بخورید، آب نبات ها را با میوه های خشک مانند زردآلو، انجیر یا خرما جایگزین کنید. این غذاهای سالم برای رژیم کاهش وزن توصیه نمی شوند، اما حداقل حاوی مواد مغذی ضروری هستند که می توانند سلامت کلی شما را بهبود بخشند.