هفت گام برای سالم ماندن و تناسب اندام

زندگی همیشه در حال گسترش است، ما انسان ها نیز با تلاش مداوم خود برای سلامتی و تناسب اندام بیشتر. امروزه روش‌های تمرینی بی‌شماری وجود دارد که ادعا می‌کنند بهترین روش‌ها برای حداکثر کاهش وزن یا سریع‌ترین روش‌ها برای به دست آوردن سیکس پک هستند. بی‌پایان است، اگر کسی در اینترنت گشت و گذار کند، سایت‌های بی‌شماری وجود دارند که روال‌های تمرینی متعدد، دستور العمل‌های رژیم غذایی، و اطلاعات فراوانی را منتشر می‌کنند و درک اینکه چه چیزی برای شما بهتر است را دشوارتر می‌کند. برای اینکه بتوانید بهترین کار را برای خود انتخاب کنید، باید برنامه تناسب اندام فعلی خود را بررسی کنید. ابتدا از خود بپرسید: “آیا برنامه تناسب اندام شما، بدن شما را جوان می کند، زندگی شما را احیا می کند، شما را در اینجا و اکنون و در سنین پیری نیز حفظ می کند.” در زیر هفت گام عملی آورده شده است که می توانید برای اطمینان از سبک زندگی روزمره خود انجام دهید و شما را به سلامتی بهتر و آینده ای روشن تر نزدیک می کند.

مرحله 1- بدن خود را بشناسید

بدن شما از 206 استخوان، بیش از 600 ماهیچه، ریه، مغز، اعصاب، بخش ها و سیستم های مختلف تشکیل شده است که در هماهنگی و همکاری کامل کار می کنند. بدن شگفت انگیز و شگفت انگیز انسان معبد روح شماست و شما مراقب این جسم گرانبها هستید.

مرحله 2 – شما محصول Evolution هستید

بدن شما از یک سلول میکروسکوپی به چیزی که اکنون هستید تکامل یافته است. همانطور که طبیعت مسیر خود را طی می کند، شما پیر خواهید شد و خواهید مرد. در وضعیت فعلی خود برنامه ریزی کنید تا با نزدیک شدن به سن پیری تناسب اندام و سلامتی خود را حفظ کنید. با داشتن بدن باریک چابک، ذهن فعال هوشیار و زندگی شاد پرانرژی می توان از مزایای بسیاری بهره برد. این حق مادرزادی شماست!

مرحله 3 – وضعیت بدنی صحیح خود را حفظ کنید

همیشه مراقب بدن، حرکات و وضعیت بدن خود باشید. این ممکن است برای شما ناچیز به نظر برسد، اما در یک دوره زمانی طولانی، داشتن یک وضعیت بدنی خوب می تواند مزایای بی شماری به شما بدهد. فقط مسئله ایجاد عادت است و اغلب عادت ها از طریق تکرار شکل می گیرند. سر خود را بالا نگه دارید، بدن را صاف نگه دارید و پشت را صاف نگه دارید. از خم شدن و خم شدن به جلو خودداری کنید. به یاد داشته باشید، برای اینکه لاله گوش خود را در راستای شانه قرار دهید، شانه ها به سمت عقب با زانوها و پشت صاف و شکم به سمت داخل قرار گیرند.

مرحله 4 – تنفس

تنفس عمیق یک عادت ساده و موثر برای بهبود سلامتی شماست. هر از چند گاهی نفس عمیق بکشید. نفس بکشید و عضلات شکم خود را فشار دهید تا زمانی که ریه های شما خالی شود. سپس نفس بکشید و شکم خود را به سمت جلو فشار دهید تا ریه های شما پر شود. تنفس عمیق اکسیژن مورد نیاز بدن را تامین می کند، که تمام سلول های بدن را تغذیه می کند و بازدم آهسته به بدن کمک می کند تا از شر سم انباشته شده در ریه ها خلاص شود. تنفس آگاهانه ذهن را آرام می کند، ظرفیت حیاتی را افزایش می دهد و به کل بدن انرژی می بخشد.

مرحله 5 – عادات غذایی خوب را پرورش دهید

برای شما جای تعجب نیست که عادات غذایی خوب یک جزء مهم نه تنها برای کاهش وزن بلکه در حفظ یک سبک زندگی سالم است. غذاهای متعادل و مغذی بخورید، در حالی که از غذاهای فرآوری شده مانند فست فود، غذاهای قابل مایکروویو و غذاهای بسته بندی شده با پلاستیک پرهیز کنید. غذاهای فرآوری شده قبل از اینکه به فروش برسند، فرآیندهای متعددی را پشت سر گذاشته اند. این غذاها محتوای طبیعی خود را از دست داده اند و ارزش مغذی بسیار کمی دارند یا اصلاً برای دوباره سازی بدن ندارند. مطمئن شوید که غذای خود را به درستی می جوید. آهسته غذا بخورید زیرا 80 درصد هضم در دهان و تنها 20 درصد باقی مانده در معده انجام می شود. آهسته غذا خوردن یکی از روش هایی است که می تواند به کاهش وزن کمک کند. این به این دلیل است که 20 دقیقه طول می کشد تا مغز به بدن سیگنال دهد که از وعده غذایی که خورده اید سیر شده است.

مرحله 6 – یک برنامه تناسب اندام خوب

یک برنامه تناسب اندام خوب باید ترکیبی از کالیستنیک، ایزومتریک، بیوتونیک، پرانایاما، وضعیت های یوگا و مدیتیشن باشد. یک برنامه کامل و موثر به شما می دهد:

(الف) تناسب اندام قلبی عروقی با تمرینات هوازی برای حفظ سلامت قلب و ایجاد استقامت و استقامت.

(ب) تناسب اندام شکم با تمرینات سفت کننده برای جلوگیری از چربی در شکم، کمک به هضم، دفع، گردش خون و کنترل وزن.

(ج) قدرت عضلانی توسط تمرینات ایزومتریک. تمام گروه های عضلانی باید “تنش” شوند تا آنها تقویت شوند. بدن درد، کمردرد و وضعیت نامناسب وضعیت بدن در نتیجه وضعیت ضعیف عضلات است.

(د) انعطاف پذیری توسط یوگا بدنی انعطاف پذیر با دامنه کامل حرکات همه مفاصل به شما می دهد. حرکات یوگا اندام های داخلی را ماساژ می دهند، سیستم غدد درون ریز را تقویت می کنند، روند پیری را کاهش می دهند و تحرک را در سنین بالا تضمین می کنند.

(ه) آرامش با اجازه دادن به بدن و مغز شما برای استراحت در حالت آرامش. ما از تنش ها و استرس های زندگی مدرن رنج می بریم. با آرامش عمیق و سیستماتیک می توان از بیماری های ناشی از استرس جلوگیری کرد. “نشستن” منظم در مدیتیشن بدن، ذهن شما را آرام می کند و به زندگی شما شادی می بخشد

مرحله 7 – کسب دانش

کتاب بخوانید، به صحبت‌ها گوش دهید، برنامه‌های تلویزیونی در مورد یوگا، سلامتی و ورزش تماشا کنید. همانطور که گفته می شود، “دانش قدرت نیست، اما استفاده از دانش قدرت است”. با یک متخصص یوگا مشورت کنید و با استفاده از یک انتخاب آگاهانه، برنامه ای متناسب با نیازها و سن خود ایجاد کنید.