ورزش شدیدتر به سرکوب گرسنگی کمک می کند


گزارش جام جم آنلاینیک مطالعه جدید نشان داده است که ورزش شدید بدنی باعث افزایش سطح مولکول Lac-Phe در خون می شود. Lac-Phe با مصرف کمتر غذا و کاهش چربی بدن در موش ها مرتبط بود.

محققان می گویند ورزش شدید می تواند به کاهش اشتها و تنظیم چربی بدن در افراد کمک کند.

ورزش‌های شدید آن‌هایی هستند که ضربان قلب شما را بالا می‌برند و سخت‌تر نفس می‌کشند.

به نظر می رسد ممکن است یک دلیل فیزیولوژیکی برای این وجود داشته باشد، مربوط به نحوه تأثیر انواع مختلف ورزش بر تولید مواد شیمیایی در بدن.

محققان می گویند که سرکوب اشتها پس از ورزش ممکن است به مولکول خاصی که آن را “Lac-Phe” می نامند مرتبط باشد.

به گفته محققان، هر نوع تمرینی این مولکول را تولید نمی کند. تمرین شدیدتر با لاک-فه بیشتر در خون همراه بود، در حالی که تمرینات سبک تر با کمتر این ماده همراه بود.

این یافته تیم تحقیقاتی را به این فرضیه سوق داد که افزایش تولید Lac-Phe در طول ورزش شدیدتر ممکن است اشتها را سرکوب کند و در نتیجه منجر به کاهش چربی اضافی بدن شود.

محققان توضیح می دهند: «وقتی ما با شدت کافی ورزش می کنیم، افزایش قابل توجهی در لاکتات وجود دارد. این لاکتات توسط بدن متابولیزه می شود و محصولات لاکتات تشکیل می شود. یکی از این متابولیت ها Lac-Phe است.

در این مطالعه خاص، محققان دریافتند که این مولکول پس از ورزش به مقدار بیشتری در خون موش‌ها، اسب‌های مسابقه و انسان‌ها ظاهر می‌شود.

به همین دلیل، محققان به این نتیجه رسیدند که یکی از فواید ورزش ممکن است افزایش لاک-فه و سرکوب اشتها باشد که منجر به کاهش چربی اضافی بدن می شود.

داده‌های به‌دست‌آمده نشان داد که در بین ورزش‌های مورد مطالعه در این مطالعه، بیشترین افزایش Lac-Phe در حین دویدن همه جانبه روی دوچرخه ورزشی مشاهده شد. بالاترین میزان بعدی بعد از وزنه برداری با شدت متوسط ​​رخ داد. کمترین میزان پس از 90 دقیقه دوچرخه سواری مشاهده شد.

این مطالعه نشان می‌دهد که ورزش‌های با شدت بالا مانند دوچرخه‌سواری، دویدن، شنا و وزنه‌برداری منجر به بیشترین افزایش لاک‌ف می‌شوند.

منبع: مهر