پنج عادت غذایی سالم که باید در این هفته ایجاد کنید

بیایید با آن روبرو شویم، بهبود عادات غذایی روزانه به طور مداوم کار آسانی نیست. این امر به ویژه در صورتی صادق است که مدت زیادی است در یک ماده ناسالم غذا می خورید و به شدت در تلاش برای تغییر این موضوع هستید. اگر به خوردن روزانه عادت دارید، طبیعی است که تغییر عادات و ترک عادت فست فود سخت خواهد بود. با این وجود، اگر هدفی برای کاهش وزن دارید، یکی از اولین چیزهایی که باید روی آن کنترل قوی داشته باشید، تغذیه روزانه شماست. موفقیت در کاهش وزن 70٪ به تغذیه شما بستگی دارد، بنابراین بسیار مهم است که ابتدا به خوبی از عهده این موضوع برآیید.

بنابراین در اینجا پنج راه برای ایجاد عادات غذایی سالم در این هفته و جهش مستقیم به خط مقدم سبک زندگی سالم آورده شده است.

عادات غذایی سالم شماره 1: فهرستی از دو وعده غذایی سالمی که می خواهید در این هفته تهیه کنید، تهیه کنید.

اگر می‌خواهید به شیوه‌ای سالم‌تر غذا بخورید، به این معنی است که باید از تحویل فست فود و پیتزا (حداقل برای مدتی) صرف نظر کنید و شروع به استفاده از آشپزخانه خود برای تهیه غذا کنید. ممکن است برای شما کمی غریب به نظر برسد، به خصوص اگر عادت به آشپزی در آشپزخانه خود ندارید، با این وجود این می تواند اولین عادت سالمی باشد که شما را به هدف کاهش وزن خود می رساند. بیایید هنگام شروع کار ساده نگه داریم و فقط فهرستی از یک یا دو وعده غذایی (مواد تشکیل دهنده) را که می خواهید در این هفته آماده کنید، یادداشت کنید.

برای یافتن غذاهای سالمی که برای شما جذاب به نظر می رسند، لحظه ای در اینترنت جستجو کنید. همانطور که لیست خرید خود را تهیه می کنید، دوباره بررسی کنید که همه چیزهایی را که برای تهیه غذا(ها) نیاز دارید نوشته اید و به زودی وعده های غذایی فوق العاده سالم تری را درست در خانه خواهید داشت و نیازی نیست به آن فست فود چاق کننده تکیه کنید.

عادات غذایی سالم شماره 2: بلافاصله غذا را در ظروف بریزید.

یکی از بهترین دلایل برای تهیه غذا در خانه، جدای از لذت بردن از یک وعده غذایی خوب، این است که می توانید 3-5 وعده غذایی از آن یک قسمت پخت درست کنید. اگر مقدار مواد را دوبرابر یا حتی سه برابر کنید، تضمین می‌کنید که مقدار زیادی مواد برای بسته‌بندی/فریز کردن برای وعده‌های غذایی بعدی باقی می‌ماند یا فوراً مواد اضافی را در ظروف پلاستیکی مسافرتی بریزید تا ناهارهای فوق‌العاده‌ای داشته باشید. اگر منبع مناسبی از کانتینرهای مسافرتی ندارید، آنها را به لیست خرید خود اضافه کنید زیرا این ابزارها به ابزاری ارزشمند برای تلاش های تغذیه سالم شما تبدیل خواهند شد.

عادات غذایی سالم شماره 3: مراقب نوشیدنی هایی که مصرف می کنید باشید.

نوشیدنی‌ها می‌توانند خنجرهای مخربی در روند کاهش وزن باشند، زیرا اکثر مردم مایعات را به عنوان خطرات بالقوه در نظر نمی‌گیرند. با این حال، هنگامی که به محتوای تغذیه‌ای نوشابه، آب میوه، نوشیدنی‌های انرژی‌زا، و قهوه‌های مخصوص نگاه می‌کنید، ممکن است از میزان کالری بالا تعجب کنید و به محتوای قندی که در هر وعده می‌بینید اشاره نکنید. از آنجایی که روی عادات غذایی سالم تمرکز می کنید، این نوع نوشیدنی ها را کنار بگذارید و سعی کنید فقط آب، قهوه سیاه یا سایر گزینه های تقریباً صفر کالری مانند چای بنوشید. از اینکه چه مقدار کالری مصرف می کنید خوشحال خواهید شد، به خصوص اگر زیاد نوشابه یا آبمیوه مصرف می کنید.

عادات غذایی سالم شماره 4: از بشقاب های کوچکتر استفاده کنید و با هر وعده غذایی آب بنوشید.

این ممکن است یک نکته غیر معمول به نظر برسد، اما استفاده از بشقاب های کوچکتر واقعاً به کنترل اندازه وعده های مصرف شده در وعده های غذایی کمک می کند. خوردن بیش از حد غذا در وعده های غذایی معمولاً چیزی است که باعث افزایش وزن می شود. بدن ما برای عملکرد موثر به این مقدار غذا نیاز ندارد. مشکل این است که شما باید عادت کنید که در وعده های غذایی کمتر بخورید، اما اینجاست که آب واقعاً وارد عمل می شود و کمک می کند. قسمتی که در یک بشقاب کوچک قرار می گیرد مانند مقدار زیادی غذا به نظر می رسد و وقتی آن را با یک لیوان بزرگ آب ببندید، بسیار کمتر از آنچه در گذشته به آن عادت کرده اید سیر می شوید.

عادات غذایی سالم شماره 5: میان وعده و ناهار سفر برای کار.

این آخرین نکته تغذیه سالم مستقیماً به اولین نکته مرتبط است. وقتی غذا را در خانه می‌پزید، برنامه‌ریزی کنید که غذای بیشتری درست کنید تا مطمئن شوید که باقی مانده غذا را دارید. این غذای باقیمانده اکنون می‌تواند تبدیل به وعده‌های غذایی سفر برای کار شود و وقتی چند میان‌وعده سالم برای ناهار خود می‌خورید، تمام مدتی که از خانه دور هستید مغذی و برای کاهش وزن مفید خواهد بود. فقط وقتی دور از خانه هستید، در انتخاب نوشیدنی‌ها غافل نشوید. در صورت امکان، یک بسته بطری آب در محل کار خود نگه دارید تا همیشه آنها را در دسترس داشته باشید و دیگر نیازی به مراجعه به دستگاه فروش خودکار نداشته باشید.

وقتی در مورد آن فکر می کنید، می توانید یک بسته 36 بطری آب را با قیمت حدود 4 دلار تهیه کنید، در حالی که هزینه 36 نوشابه از دستگاه خودپرداز در طول زمان چقدر خواهد بود؟ نه تنها پول زیادی پس انداز خواهید کرد، بلکه بدن خود را از دریافت 5400 کالری نیز نجات خواهید داد.