چرا سلامتی و تناسب اندام مهم است؟

ارزش زندگی چیزی است که همه ما احساس می کنیم. سلامتی خوب به ما کمک می کند تا به ارزش خوبی از زندگی دست یابیم و تناسب اندام باعث می شود ما بخواهیم هر روز آن را زندگی کنیم. تناسب اندام به این معنی است که قلب و ریه های شما می توانند مواد مغذی و اکسیژن کافی را به ماهیچه ها و سایر بافت های بدن بدهند. تعداد خوبی از مزایای سلامتی و تناسب اندام مرتبط با حرکات بدنی منظم به بهبود تناسب اندام مرتبط است. از طریق بهبود فعالیت بدنی، قلب، ریه‌ها و سایر اندام‌های بدن در پاسخ به استرس ناشی از حرکت فیزیکی، با هم کار می‌کنند.

تناسب اندام به معنای لاغر بودن، داشتن کمر کوچک یا داشتن عضلات سنگین نیست. این مجموعه ای از خصوصیات است که به ما امکان می دهد در انجام حرکات بدنی شدید در پتانسیل کامل خود باشیم. تناسب اندام همچنین رشد ذهنی و عاطفی ما را کنترل می کند زیرا آنچه با بدن خود انجام می دهیم شامل کارهایی نیز می شود که می توانیم با ذهن خود انجام دهیم.

چرا سلامتی و تناسب اندام مهم است؟

تناسب اندام در مورد بهبود استقامت، انعطاف پذیری و قدرت از طریق حرکات بدنی منظم است. حرکت منظم تعدادی از اثرات مثبت و ثابت شده برای سلامتی، عمدتاً بر سلامت قلب دارد. ورزش شدید قلب را به عنوان یک پمپ قوی تر می کند و آن را به عضله بزرگتر و کارآمدتر تبدیل می کند. حتی فعالیت معقول می تواند کلسترول را بهبود بخشد، به ساختار گردش خون کمک کند و فشار خون و چربی خون را کاهش دهد. همه این اثرات برای کاهش خطر بیماری قلبی، حمله قلبی و سایر مشکلات قلبی مفید هستند [http://www.medical-health-care-information.com/encyclopedia/H/Heart-Attack-and-Unstable-Angina.asp].

ورزش همچنین می تواند فواید دیگری از جمله تقویت عضلات، افزایش انعطاف پذیری و استخوان های قوی تر داشته باشد.

حرکت منظم همچنین مزایای سلامت روانی مانند تسکین استرس و اضطراب را تضمین می کند [http://www.medical-health-care-information.com/encyclopedia/A/Anxiety.asp]. می تواند به شما کمک کند بهتر بخوابید و انرژی شما را افزایش دهد. اگر می‌توانست ورزش را در بطری بسته شود، معجون پرفروشی در داروخانه محلی خواهد بود.

سلامت قلب

حرکات بدنی منظم می تواند فشار خون و سطح کلسترول شما را کاهش دهد و احتمال ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت یا بیماری قلبی را کاهش دهد.

حمایت از استخوان

ورزش یک راه عالی برای ساختن استخوان های قوی و سالم از نظر فیزیکی است و می تواند به کاهش از دست دادن استخوان مرتبط با افزایش سن کمک کند.

حس خوب بودن

تناسب اندام می تواند انرژی بیشتری به شما بدهد، اضطراب و افسردگی را کاهش دهد، عزت نفس را بهبود بخشد و به شما کمک کند استرس را بهتر کنترل کنید.

زندگی اجتماعی

فعال ماندن می تواند راهی عالی برای تفریح، پیدا کردن دوستان جدید و گذراندن زمان با کیفیت با خانواده باشد.

ظاهر فیزیکی

وقتی خوش اندام هستید سالم تر به نظر می رسید. فعال ماندن به شما کمک می کند تا ماهیچه ها را تقویت کنید و وزن سالمی داشته باشید – و حتی می تواند وضعیت شما را بهبود بخشد.

نکات سلامتی و تناسب اندام:

یافتن عادات حرکت بدن خود را به یک برنامه روزمره تبدیل کنید. اگر بین پله برقی یا آسانسور انتخاب کنید، از پله ها بالا بروید.

از غذاهای سنگین، چرب و چرب خودداری کنید. شما این انتخاب را دارید که محصولات غذایی کم چرب را برای رژیم غذایی سالم خود انتخاب کنید. آماده کن یک نمودار رژیم غذایی و شامل مواد غذایی بهداشتی با اقلام و مایعات کم چرب مانند شیر، آب میوه و سایر نوشیدنی های انرژی زا باشد.

سعی کن کاهش استرس. زندگی تحت فشار و سخت می تواند انرژی و استرس شما را کاهش دهد. یک ساعت در روز را با شرکت در فعالیت هایی مانند گوش دادن به موسیقی، انجام بازی های خوب، ماساژ یا مدیتیشن برای کاهش استرس اختصاص دهید.

از خود در برابر آلودگی محافظت کنید. سعی کنید در محیط عاری از آلودگی شرکت کنید و از مناطق پر دود و گرد و غبار خودداری کنید. یک محیط صاف و طبیعی می تواند انرژی شما را افزایش دهد.

به کلاس های یوگا و ایروبیک بپیوندید و 15 دقیقه در روز را صرف این فعالیت ها کنید.

از مصرف محصولات تنباکو خودداری کنید. سیگار کشیدن و استفاده از سایر محصولات تنباکو برای شما مضر است سلامتی و تندرستی.

از مصرف زیاد نوشیدنی های الکلی مانند شراب خودداری کنید.

دیدگاه و نگرش ذهنی مثبت داشته باشید. این به شما کمک می کند تا شادی و شادی را در زندگی خود به ارمغان بیاورید.
به طور منظم چکاپ سلامتی خود را انجام دهید و توصیه های معمول را از آن دریافت کنید سلامتی و تندرستی کارشناس.

طرح الف سلامتی و تندرستی برنامه و برنامه ای برای برنامه غذایی و برنامه غذایی شما. برخی محدودیت ها را در طرح اضافه کنید.

برای کمک به شما در تلاش برای سلامتی بهتر، موارد فوق سلامتی و آمادگی جسمانی نکاتی که می تواند سال ها را به زندگی شما نجات دهد یا به آن اضافه کند.