چه نوشیدنی هایی برای کاهش وزن مفید هستند؟


گزارش جام جم آنلاین آب‌میوه‌های خانگی که بدون استفاده از طعم‌دهنده‌های مصنوعی و مواد نگهدارنده تهیه می‌شوند، می‌توانند گزینه‌های خوبی برای کاهش وزن افراد باشند، از جمله اقداماتی که در این زمینه انجام می‌شود، از جمله ورزش و رژیم غذایی سالم و مناسب.

در زیر به نقل از “خط سلامت” در مورد آب میوه های سالمی که می توان در خانه تهیه کرد صحبت خواهیم کرد.

آب کرفس

آب کرفس نه تنها کم کالری است، بلکه بیش از 95 درصد آن از آب تشکیل شده است. تحقیقات نشان می دهد که انتخاب غذاها و نوشیدنی هایی با تراکم کالری کمتر می تواند برای کاهش وزن و کاهش چربی مفید باشد. آب کرفس همچنین منبع عالی آنتی اکسیدان ها و ترکیبات گیاهی مفید است که می تواند به کاهش استرس اکسیداتیو و مبارزه با التهاب کمک کند.

آب چغندر

این آب میوه حاوی ترکیبات مفیدی مانند نیترات های غذایی است. نیترات های غذایی می توانند به افزایش عملکرد و استقامت عضلات کمک کنند و با گشاد کردن رگ های خونی، فشار خون را کاهش دهند. در همین حال، چغندر کامل کالری کم و فیبر بالایی دارد که می تواند به کند شدن تخلیه معده کمک کند و عاملی در مدیریت وزن باشد.

آب سبزیجات سبز

این سبزیجات سرشار از فیبر، قند کم و آنتی اکسیدان های ضد التهابی هستند. به علاوه، جوانه های چشایی شما به راحتی با آب میوه های سبز سازگار می شوند. ترکیب اسفناج، خیار، سیب سبز و کرفس می تواند در این زمینه مفید باشد.

آب هندوانه

هندوانه علاوه بر کم کالری بودن، منبعی عالی از ریزمغذی های مفید برای قلب مانند پتاسیم و آنتی اکسیدان های تقویت کننده سیستم ایمنی، ویتامین های A و C است. علاوه بر این، آب موجود در آن باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. خوردن هندوانه به کاهش چربی شکم نیز کمک می کند.

آب هویج

آب هویج یک نوشیدنی غنی از مواد مغذی است که حاوی مقدار زیادی ویتامین A و سایر کاروتنوئیدهای مفید در هر وعده است. کاروتنوئیدها رنگدانه های گیاهی هستند که در بسیاری از میوه ها و سبزیجات یافت می شوند. یک مطالعه هشت هفته ای روی 28 مرد دارای اضافه وزن نشان داد که کسانی که روزانه یک نوشیدنی غنی از کاروتنوئید مصرف می کردند به طور قابل توجهی چربی شکم را کاهش دادند.