چگونه رهبران موثر از سلامت روانی کارکنان خود حمایت می کنند

در مواجهه با واقعیت‌های جدید یک بیماری همه‌گیر جهانی، کار از خانه، تعطیلی مدرسه و کسب‌وکار، و فقدان تماس فیزیکی با دوستان و خانواده – خوب، جای تعجب نیست که مبارزات سلامت روان در این دو سال در حال افزایش بوده است.

طبق آمار رسمی منتشر شده توسط OECD، اضطراب، افسردگی و استرس در سال 2020 به شدت افزایش یافته است.

مردم شروع به درک این موضوع کرده اند که سلامت روانی پایدار بخشی از پایه و اساس یک شغل موفق است. از بسیاری جهات، سیمون بایلز، ژیمناست مشهور، با کناره‌گیری از رقابت‌های انفرادی ژیمناستیک انفرادی المپیک، برای تمرکز بر سلامت روان خود – اولویت دادن به سلامتی خود بر هر چیز دیگر، نمونه‌ای سالم به شمار می‌رود.

در مقابل پس‌زمینه تلخ COVID-19، نقش یک رهبر مؤثر چیست؟ در هر صورت، همان چیزی است که همیشه بود – برای حمایت و محافظت از بهترین منافع کارکنان خود. اما اکنون، با تاکتیک‌ها و پاسخ‌های مدیریتی تغییر یافته برای برآوردن نیازهای عاطفی نیروی کار. رهبران باید از طریق منشور همدلی و حساسیت به مسائل کارمندان خود نگاه کنند تا راه حل هایی را بیابند که هم برای کارگران و هم برای شرکت بهترین کار را داشته باشد.

اگر به نظر طاقت فرسا به نظر می رسد، نترسید: این مقاله راه های آسان هضم را برای شما شرح می دهد تا به کارکنان خود در این مواقع سخت کمک کنید.

پرسیدن. گوش کنید. اذعان

اگر این به نظر بی‌معنی است، تعجب خواهید کرد. تعداد بسیار کمی از رهبران تلاش می کنند تا واقعاً نگرانی خود را در مورد شرایط و رفاه کارکنان خود بیش از یک “حالت چطور است؟” گذرا بیان کنند. در جلسات صبحگاهی

در مطالعه ای که توسط هاروارد بیزینس ریویو انجام شد، تقریباً 40 درصد از کارمندان در سطح جهان گفتند که هیچ کس در شرکت آنها از آنها نپرسیده است که آیا کارشان خوب است یا خیر – و این پاسخ دهندگان 38 درصد بیشتر از دیگران می گویند که سلامت روان آنها پس از سال 2018 کاهش یافته است. شیوع.

برای گفتگوهای دشوار آماده باشید. به عنوان مثال، ممکن است یک کارمند به دلیل داشتن تعهدات مربوط به مراقبت از کودک تحت استرس کار کردن در خانه باشد، و این امر باعث می‌شود که به موعد مقرر عمل نکنند. در این مورد، ضروری است به یاد داشته باشید که یک رهبر مؤثر چیزی بیش از یک مدیر است – به جای واکنش با عصبانیت یا نگرانی بی مورد در مورد از دست دادن بهره وری، درک و فهم و دیپلماسی.

جای شما در یک بحث تک به تک نباید انتقاد و مدیریت خرد باشد، بلکه باید ابراز نگرانی و حساسیت واقعی انسانی باشد.

انعطاف پذیری را ارائه دهید

هنگامی که پیچیدگی نگرانی های آنها را به طور کامل درک کردید، سپس با هر یک از کارکنان برای یافتن راه حل همکاری کنید. این فرآیند باید مشارکتی باشد تا زمانی که پلی بین نیازهای سلامت روان کارمند خود و الزامات شرکت پیدا کنید.

در زمان‌های نامشخص، بخشی از چیزی که یک رهبر را عالی می‌کند، توانایی آنها برای سازگاری است. اگر کارها به کسی کمک نمی‌کنند، به روش‌های قدیمی در مورد چگونگی انجام دادن آن‌ها محدود نشوید.

زمان های بدیع به اقدامات جدید نیاز دارند. اکنون از رهبران خواسته می شود تا راه حل های کاری انعطاف پذیرتری را انجام دهند و در تفکرات خود انعطاف پذیرتر از همیشه باشند. زمان‌های جلسات انعطاف‌پذیرتر، و در برخی موارد، پیشرفت در فیش حقوقی و ارائه راه‌حل‌های WFH نیز ممکن است به یک نیاز تبدیل شود.

صبور باش

علی‌رغم اینکه چندین قرنطینه و انواع مختلف می‌تواند خسته‌کننده باشد، اجازه ندهید که این امر باعث رکود در روند بررسی سلامت روان با کارمندان شما شود – خواه آنها از نظر فیزیکی در دفتر حضور دارند یا از خانه کار می‌کنند. ویژگی هایی که یک رهبر مؤثر را شکل می دهند – انعطاف پذیری و پشتکار – باید استراتژی های ارتباطی شما را نیز شکل دهند.

به یاد داشته باشید که سلامت روان در حال کاهش است. در یادآوری کارکنان در مورد در دسترس بودن و پشتیبانی خود در طول سالیان مداوم باشید.

مهمتر از همه، با خودتان صبور باشید. به قول معروف، اگر به خودت کمک نکنی، نمی‌توانی به کسی کمک کنی. با اولویت دادن به سلامت روان و تعادل بین کار و زندگی خود به عنوان یک رهبر موثر، یک نمونه سالم برای نیروی کار خود قرار دهید.