چگونه سالم غذا بخوریم و راه خود را در پیچ و خم غذای آشغال طی کنیم

پیمایش در مسیر خود در پیچ و خم غذای ناسالم می تواند یک تکلیف سخت باشد، اما اگر می خواهید بدانید که چگونه سالم غذا بخورید، قوانین ساده ای را باید رعایت کنید.

اول و مهمتر از همه، جک، پادشاه و ملکه غذاهای ناسالم، “گاربوهیدرات ها” را کنار بگذارید. بله، شما آن را درست خوانده اید، “گاربوهیدرات”.

گاربوهیدرات ها آرد و شکر هستند که به تنهایی با یکدیگر مخلوط شده و/یا با چربی ترکیب شده اند. آنها اساس رژیم پرانرژی مورد علاقه همه تمدن ها را تشکیل می دهند.

از دوران باستان، ساختار ژنتیکی ما را وادار کرده است که هوس آرد، شکر و چربی داشته باشیم. در عصر کمبود، دقیقاً همان چیزی است که باید بخورید تا در سریع ترین زمان ممکن انرژی زیادی به بدن خود وارد کنید، یا برای شکستن قحطی یا آماده شدن خود برای قحطی که ممکن است در راه باشد.

وقتی مجبورید خودتان غذای خود را پرورش دهید یا جمع آوری کنید، معمولاً مقدار زیادی از آن برای چیدن وجود ندارد و غذایی که به راحتی در دسترس است پر از چربی، آرد و شکر نیست و در سلفون پیچیده شده است.

این روزها برعکس است. تقریباً هر جا که می روید، گاربوهیدرات های از پیش بسته بندی شده با رنگ های روشن به صورت شما خیره شده اند و التماس می کنند که خریداری کنید. شما نمی توانید بدون خم شدن به یک پیشخوان پر از شیرینی فروشی برای یک مجله در روزنامه فروشی هزینه کنید. همینطور وقتی میری پول بنزینت رو بپردازی. سبزی فروش شما یک جعبه شکلات در نزدیکی صندوق خواهد داشت. حتی شیمیدان بسته‌های کوچکی از لوبیاهای ژله‌ای خواهد داشت تا شما را در هنگام خروج وسوسه کند – و آیا پس از بازدید از شیمیدان نیازی به شادی ندارید؟

این موذیانه است. تولیدکنندگان گاربوهیدرات از سلامت مردم غافلگیر شده‌اند و دولت‌ها را وادار می‌کنند که این آشفتگی را پاک کنند. حداقل گاربوهیدرات ها باید در بسته بندی ساده بسته بندی شوند.

اما در عصر آشغال‌ها، زمانی که میان وعده بعدی می‌تواند ده دقیقه فاصله داشته باشد (به شکل بیسکویت شکلاتی یا نوشابه) و حاوی دقیقاً همان موادی است که وعده غذایی گاربوهیدرات مصرف کرده‌اید، خود را با گاربوهیدرات پر کنید. /7/365 حرکت عاقلانه ای نیست. شما فقط چاق تر و چاق تر می شوید.

وقتی همه چیز گفته می شود و انجام می شود، (و وقتی صحبت از عاقلانه خوردن می شود، معمولاً خیلی بیشتر از انجام دادن صحبت می شود)، اگر می خواهید سالم غذا بخورید، خوردن گاربوهیدرات ها را متوقف کنید. نان، بیسکویت، پاستا، کیک، شیرینی، شکلات… و از نوشیدنی های گازدار و شکردار خودداری کنید.

بگذارید ایده ای از چگالی انرژی گاربوهیدرات ها به شما بدهم.

به عنوان نقطه مرجع ما، یک هویج حاوی حدود 30 کالری در 100 گرم است.)

نان حاوی حدود 250 کالری در 100 گرم است. مشکل این است که افراد کمی نان خشک دارند. آن‌ها آن را با مارگارین، کره بادام‌زمینی و عسل خفه می‌کنند که باعث دو برابر شدن انرژی می‌شود. تبدیل به یک تخلیه عظیم انرژی می شود که بدن نمی تواند آن را مدیریت کند. آنها در نهایت با انواع اختلالات متابولیک مواجه می شوند که چاقی و دیابت دو علامت برجسته هستند.

نبات آب پز، شیرین بیان، مارها و عناب – تقریباً تماماً از شکر ساخته شده اند – حاوی حدود 450 کالری در 100 گرم است. آیا تا به حال یک بسته 250 گرمی شیرین بیان را یکباره خورده اید؟

چربی را به شکر اضافه کنید و شکلات دریافت کنید که حدود 550 کالری در 100 گرم است – تقریباً 20 برابر انرژی موجود در هویج. و هنگامی که تنها چیزی که نیاز دارید حدود 2000 کالری در روز است، دریافت 550 کالری در دو لقمه به این معنی است که تا زمانی که صبحانه، ناهار و شام می خورید، به خوبی و واقعاً در مسیر فراتر رفتن از حد مجاز انرژی دریافتی روزانه خود هستید.

بیسکویت، بیسکویت دوست داری؟ یک بیسکویت خشک آرد و چربی می تواند از 400 کالری در 100 گرم تا 560 کالری در 100 گرم برای یک بیسکویت کراکر ریتز متغیر باشد. و هیچ کس یک Rit (sic) یا یک Rit نداشت که با دیپ یا پنیر کف نشده باشد. ظرف پلاستیکی کوچک دیپ می تواند تا 500 کالری داشته باشد.

ساده ترین بیسکویت هاضمه حدود 475 کالری در 100 گرم دارند که منجر به بیش از 550 کالری در 100 گرم برای یک بیسکویت شکلاتی می شود. آیا تا به حال فقط یک بیسکویت شکلاتی خورده اید؟ مثل تلاش برای خوردن یک بادام زمینی است.

وقتی بزرگ می‌شدم، اگر می‌گفتی «مامان، گرسنه‌ام»، او می‌گفت: «یک سیب بخور». امروزه به بچه ها گفته می شود که یک میان وعده پر از چربی، آرد و شکر بخورند. آنها از سنین پایین به شیوه زندگی گاربوهیدرات برنامه ریزی می شوند.

وقتی صحبت از کاهش تشنگی به میان می‌آید، تقریباً یکسان است. در روزگار من وقتی می‌گفتی «مامان تشنه‌ام»، او می‌گفت: «یک آب بخور». این روزها وقتی بچه ها می گویند “مامان تشنه ام”، اغلب پاسخ می دهند: “به خودت کمک کن تا یک نوشیدنی گازدار بخوری.”

ثانیاً اگر می خواهید سالم غذا بخورید، اینقدر غذا نخورید. برخی از وعده‌های غذایی که در کافه‌ها و رستوران‌ها سرو می‌شوند، بسیار غول‌پیکر هستند. افرادی که آنها را تهیه می کنند باید مطلقاً هیچ آموزش علوم تغذیه نداشته باشند. یک مورد خوب وجود دارد که «پلیس چاق» در اطراف فروشگاه‌های مواد غذایی به کارمندان بازآموزی کند. هر کس بدون گواهی کنترل سهم، اجازه تهیه غذا را نخواهد داشت.

علیرغم آنچه که مادرتان ممکن است به شما ضربه زده باشد، شما مجبور نیستید همه چیز را در بشقاب خود بخورید.

و آیا یادم رفت به سیب زمینی سرخ شده اشاره کنم؟ سیب زمینی سرخ کرده سفارش نده هر 100 گرم حاوی 500 کالری دیگر است.

اگر می خواهید زیاد غذا نخورید، قبل از هر وعده غذایی یک آب بنوشید. و به جای بستنی و بیسکویت شکلاتی برای دسر، یک تکه میوه بخورید.

در بین وعده های غذایی، چای سبز بنوشید. اغلب افراد تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیرند. با نوشیدنی که حاوی قند نیست و از بطری یا قوطی بیرون نمی آید، خود را به خوبی هیدراته نگه دارید.

یک سیب در هر 100 گرم حدود 50 کالری دارد. به نظر شما کدام یک برای شما بهتر است، سیب یا مریخ؟

در همین حال با ما همراه باشید، بسیار در ارتباط باشید. از گاربوهیدرات ها دوری کنید و از بالای ساعت شنی غذا بخورید.

جان میلر