چگونه یک اسکریپت خودهیپنوتیزم ترک سیگار بنویسیم

این مقاله فرض می کند که می دانید چگونه با استفاده از خود هیپنوتیزم وارد خلسه شوید. اگر این کار را نمی کنید، نحوه انجام یک “القاء” با استفاده از خود هیپنوتیزم را بررسی کنید. این مقاله با آموزش نوشتن یک فیلمنامه خودهیپنوتیزم برای رفع اعتیاد به شما کمک می کند تا سیگار را ترک کنید. این مهم است که بدانیم چگونه است زیرا صرفاً گفتن به خود برای ترک سیگار به همان اندازه که شخص دیگری به شما می گوید کارساز است. هیپنوتیزم ابزاری قدرتمند برای ورود به ضمیر ناخودآگاه شما و ایجاد تغییرات پایدار است، بنابراین استفاده صحیح از آن مهم است.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که اهداف و دلیل اهداف خود را مشخص کنید. شاید شما می خواهید یک زندگی طولانی سالم داشته باشید؟ شاید شما می خواهید در حال حاضر سالم تر باشید؟ شاید شما می خواهید از شر انگی که مردم با سیگار کشیدن مرتبط می کنند خلاص شوید؟ شاید فقط می خواهید بتوانید نفس عمیقی بکشید. یکی از دلایلی که بسیاری از افراد موفق به ترک سیگار نمی شوند، عدم انگیزه است. مردم آن را جالب می دانند، از آن برای گذراندن زمان یا شروع مکالمه استفاده می کنند و فقط نمی توانند نکات مثبت سیگار نکشیدن را ببینند. قبل از اینکه سیگار را ترک کنید، باید بررسی کنید که چرا سیگار را ترک می کنید.

دومین کاری که باید انجام دهید این است که فهرستی از موانعی که بر سر راه شما برای ترک سیگار ایجاد می کنند، تهیه کنید. این موانع فشارهایی هستند که شما را مجبور به ترک می کنند. به عنوان مثال، شریک زندگی شما یا دوستان شما سیگار می کشند و سیگار نکشیدن در اطراف آنها دشوار است. شاید احساس می کنید برای آرامش به سیگار نیاز دارید و بدون سیگار احساس استرس می کنید. یک لیست کامل و گسترده ایجاد کنید.

سومین کاری که باید انجام دهید این است که دقیقاً مخالف هر یک از موانع خود را بنویسید که با انگیزه شما قابل توجیه است. شما با استفاده از «نیروی اراده»، «اطمینان» و «قدرت» به عنوان کلماتی که توانایی شما برای غلبه بر مخالف را توصیف می‌کنند، جنبه مثبت را مشخص می‌کنید. برای مثال می توانید یکی از این موارد را بنویسید:

· من آنقدر قوی هستم که بدون سیگار از استرس رها شوم زیرا می خواهم فرد سالمی باشم

· اراده کافی برای اجتناب از سیگار کشیدن در زمانی که اطرافیانم هستند را دارم، زیرا به بدن و سلامتی خود احترام می گذارم

· از آنجا که من می خواهم بوی سینی خاکستر را از بین ببرم، به اندازه کافی مطمئن هستم که وقتی کسی به من سیگار می کشد، نه بگویم.

اکنون زمان نوشتن فیلمنامه است. فیلمنامه را با خود صحبتی مثبت شروع کنید. به خود بگویید که به اندازه کافی اعتماد به نفس دارید که یک «غیر سیگاری» باشید. از عبارت مثبت «غیر سیگاری» به جای استفاده از عبارت منفی «ترک» استفاده کنید. برای قسمت بعدی فیلمنامه از عبارت مخالفی که برای موانع خود نوشتید استفاده کنید. بعد از هر یک، به خود بگویید که چقدر احساس خوبی دارید که می توانید کنترل این بخش از زندگی خود را به دست بگیرید.

در نهایت تجسم کنید که چگونه هر بار که بر یکی از موانع خود غلبه می کنید، به آرامی به هدف نهایی شما کمک می کند. ببینید که چگونه هر بار که بر مانع غلبه می‌کنید، یک قدم به آن فرد شادتر و سالم‌تر که غیرسیگاری است، نزدیک‌تر می‌شوید. روند به تدریج سالم تر شدن را تجسم کنید و هر تجسم را با خود صحبتی مثبت پایان دهید. چیزی مانند “من می توانم به این هدف برسم، زیرا من یک فرد با اراده قوی هستم که به بدن آنها احترام می گذارد” بگویید.

فیلمنامه را با این تأیید ببندید که ترک خلسه به این معنی است که شما به این فرد جدید با اراده قوی تبدیل خواهید شد. “وقتی چشمانم را باز می کنم، آن شخص با اعتماد به نفس و مثبتی خواهم بود که به هدفم یعنی غیرسیگاری شدن دست می یابد.”

مسیر ترک سیگار طولانی و کند است. وقتی روند ترک سیگار را شروع کردید، هر روز تبدیل به کار می شود. به همین دلیل است که باید به طور منظم از خود هیپنوتیزم استفاده کنید. کاری که این راهنما انجام می دهد این است که به شما یاد می دهد که چگونه به خودتان انگیزه دهید تا ادامه دهید. به خاطر داشته باشید که این انگیزه را برای کمک به مبارزه با اعتیاد افزایش دهید.